is dat nou écht zó raar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cat2008, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0
    Ja, moet 't toch even vragen. we hebben dit weekend een tuigje gekocht voor onze zoon. hij wandelt graag en 't liefst NIET aan 't handje...wat ik enerzijds logisch vind (loop zelf eens een kwartier met je arm in de lucht...wordt je niet goed van toch?). zelf ben ik er ook nooit slechter van geworden (ik sta op de foto met een tuigje aan midden in madurodam...op 2 jarig leeftijd)

wat vinden jullie van zo'n tuigje?

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik heb het nooit gebruikt,
    maar zou er echt maling aan hebben aan wat andere denken. Je doet het toch juist om hem wat vrijheid te geven?

3. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0
    om hem de vrijheid te geven, en wat zelfvertrouwen te creeeren, ipv steeds 'veilig' aan 't handje (dit is ook veilig, maar vraagt denk ik iets anders van 'm). daarnaast, als hij zou vallen, hangt hij niet aan mijn arm, maar leert hij zich opvangen...dus ik heb er wel mijn redenen voor...alleen de reacties die ik erop krijg maken me een beetje bozig...:S (zal ook wel aan m'n hormonen liggen hoor ;)...maar oké, dan nog)

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hebben ook nooit een tuigje gehad en moet eerlijk zeggen dat als ik er iemand mee zag lopen ik ook dacht van...moet dat nou?!!
    Nu lees ik jouw argument en had er nooit zo op die manier naar gekeken.

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Nou wij zitten er ook aan te denken om een tuigje te kopen. Aaron vindt het helemaal geweldig om zelf te lopen (uiteraard), maar vliegt uit enthousiasme alle kanten op en weigert een hand te geven.
    Luisteren doet hij dan niet meer en om hem toch de vrijheid te geven om buiten te kunnen banjeren op een veilige manier, zitten wij er dus ook aan te denken.

Ik vind zoiets niet raar. Je doet het toch in het belang van je kind? Ja mensen zullen misschien raar kijken, maar ach. Zolang jij je en je kind zich er prettig bij voelen.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik vind het er altijd een beetje zieligjes uitzien, net of je een hond uitlaat. Maar als ik even de tijd neem om er over na te denken: Als je kindje niet graag aan de hand loopt, ook niet graag in de wagen zit en zoals de meeste kindjes lekker niet braaf naast je blijven lopen is het best een goede oplossing. Dus na wat nadenken...nee, zo raar is het eigenlijk niet, alhoewel ik het er wel raar uit blijf vinden zien. Maar goed, poep aan mensen die het raar, stom of whatever vinden. Als jullie het een goede oplossing vinden en je zoontje vindt het ook prima is het toch goed?!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als ie niet aan de hand loopt, loopt ie weg neem ik aan?
    Hier nooit gebruikt of zelfs maar aan gedacht om te gebruiken, maar Eva is ook geen wegloper luistert goed (is altijd al zo geweest).

8. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het eerlijk gezegd echt geen gezicht van die kleine ukkies in een tuigje maar ja als jij je kindje en jezelf er een plezier mee doet zou ik zeggen 'vooral kopen'!

Mijn schoonbroertje kreeg ook altijd een tuigje anders waren ze hem altijd om de haverklap kwijt!

9. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0

gniffel, als ik 't schattig wil houden met zo'n ding ;) dan doe ik 't wel onder 't jasje ;) daar doe ik 't niet voor. en dat kwijtraken...dat is ook 'n reden waarom ik dat doe. Ooit 'n kindje in de efteling gevonden van 2...dat bij 't carnavalsfestival rond liep roepend om "mama" geen hond reageerde...en ook geen mama...héél zielig....

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tuigjes of polsbandjes zijn een uitkomst! Ik heb 'm gebruikt tijdens mijn zwangerschap. Mijn dreumes (ongeveer 1,5 jaar toen) was (en is) watervlug en ik vond het wel zo veilig om hem 'aan een lijntje' te hebben... zeker bij water e.d. Prima uitvinding en het geeft je kind eindeloos meer vrijheid en zelfstandigheid dan altijd een hand moeten geven.

11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik vind het er vreselijk uit zien (kan er niet iets anders van maken, want heb er nog nooit een gebruikt), maar zie veel liever een kind aan ee tuigje dan die zijn moeder kwijt is of onder een auto rent..

12. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Mijn oudste is straks 19 mnd. als broertje/zusje komt. Mocht blijken dat hij regelmatig wegloopt bij het boodschappen doen, niet op zijn meerijstoeltje blijft zitten, of gewoonweg niet wil luisteren, komt er zeker een tuigje of polsbandje of whatever!

Soms moet je gewoon praktisch zijn, toch? En jouw beweegredenen om het tuigje te gebruiken lijken me heel legitiem!

13. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het echt een prima idee en laat ze maar denken hoor. Mensen hebben altijd een heel erg duidelijke mening als het over een ander gaat, als ze zichzelf maar beter kunnen voelen. Jij hebt er gegronde argumenten voor die ervoor zorgen dat je zoontje zichzelf kan zijn en de wijde wereld kan gaan ontdekken zonder onder een bus te komen ;). Er zouden meer ouders zo met de behoeftes van hun kind bezig moeten zijn.

Maar dat is mijn bescheiden mening... :D

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb zelf ook in een tuigje gezeten en ik ben er echt niet slechter van geworden hoor. Ik vind reacties als "zielig" ook altijd een beetje raar. Een kind dat z'n ouders kwijt is of (nog erger) verzuipt is veel zieliger, volgens mij. En er zijn nu eenmaal kindjes die weglopen als je 1,5 tel de andere kant op kijkt omdat je even met je andere kindje bezig bent of gewoon even je portemonnee uit je tas pakt. Ik vind een tuigje een prima oplossing hoor.

15. misa

misa Niet meer actief

Ik vind het er altijd een beetje gek uitzien, maar mocht ons zoontje het 'nodig' hebben, dan zou ik het wel kopen!
    Gewoon doen!

16. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij gaan vaak naar pretparken en dan heeft onze oudste een eigen rugzakje in de vorm van een beertje dat hij draagt. Daar zit ook een lijn aan vast. Voor ons ideaal, hij blijft bij ons en wij hoeven ons geen zorgen te maken of we hem niet kwijtraken tussen 1000den mensen.

17. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Liever een kind in een tuigje, dan een kind onder een auto of in de sloot. Een kind heeft er echt geen last van, maar wel de vrijheid om veilig de omgeving te verkennen, een win-win situatie lijkt mij zo. ;)

18. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik heb een polslijntje gebruikt toen mijn oudste net liep en de jongste geboren was. de oudste was ook watervlug, maar nog zonder besef (anderhalf jaar)

vaak kreeg ik ook rare opmerkingen als idd zielig hoor zo'n bandje en dan antwoordde ik vaak ik vind het erger om hem onder een auto vandaan te slepen dus liever gewoon een bandje.

dan wisten ze nooit wat terug te zeggen. omdat mensen er gewoon niet bij nadenken. die denken dat je het doet voor gemak of zo.

ik moet er niet aan denken dat hij wegrende. ik kan onmogelijk met wagen en al achter hem aanrennen. dus dan moet ik de jongste laten staan ergens. nee ook dat wilde ik perse voorkomen.

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Ik weet niet, heb er gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant vind ik het een prima oplossing maar aan de andere kant denk ik "dan leren ze het nooit" Ik had zelf ook een wegloper en ben heel streng geweest. Of aan de hand OF in de kinderwagen. Dat heeft regelmatig strijd en een krijsend kind opgeleverd maar het resultaat daarvan is nu wel dat ze keurig aan de hand meeloopt nu omdat ze weet dat ze anders in de wagen moet

20. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ja maar als je zoals ik bijv met een kinderwagen met baby loopt kan ik wel zeggen dat hij in de wagen moet, maar is niet echt een optie.

en ja streng zijn hmmm bij een anderhalf jarig komt dat echt nog niet door hoor. tenminste bij mijn beide knullen hoefde je op die leeftijd echt niet te verwachten dat ze snapten waarom bepaalde dingen moeten.

mijn oudste weet nu met 3,5 heel goed wat hij wel en niet kan op straat. ondanks zijn polsbandje

Deel Deze Pagina