is dat nou écht zó raar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cat2008, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ik gebruik ook tuigjes, puur voor de veiligheid. Oudste zoon had het ook nodig, oudste dochter weer niet.

Je bent je kind binnen twee seconden kwijt. Paar weken terug liep ik met ze naar school en ik zag een moeder vanuit haar huis met haar peuter naar de auto lopen. Ze wilt de autodeur openen en het kind loopt zo tussen de auto's door de straat op terwijl er een auto kwam aangereden, ze was net op tijd. Mijn hart zat in mijn keel, en ik praat nu over paar seconden dat ze hem effe niet vast had.

Ik kan wel tig dingen opnoemen.

En opmerkingen van: "Doe het liever niet, want vind het zo'n stom gezicht", is ronduit lachwekkend.

En buiten veiligheid om, vaak willen ze je hand niet vasthouden en het is ook zeer vermoeiend winkelen/lopen als je continue moet opletten en roepen kom hier. Met een tuigje heb je dat niet.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zat dus vroeger zelf in een tuigje, maar ik moet er wel bij zeggen dat dit voornamelijk op bijvoorbeeld het strand was. (Pa was aan het surfen, dus moeder alleen met twee kinderen. Even iets te drinken pakken of de mijn broer insmeren met zonnebrand en weg was het kleine Tupje. Het water trok, maar ik kon natuurlijk nog niet zwammen. Het zou best kunnen dat het gebruik van een tuigje mijn leven heeft gered, haha.) Mijn ouders hebben mij nooit op straat in een tuigje gehad.

Zelf zou ik het denk ik niet gebruiken voor gewoon een wandelingetje naar de supermarkt ofzo. Dat is inderdaad een mooi moment om te oefenen. Ze moeten het inderdaad leren. Maar in drukke of gevaarlijke situaties (in een pretpark, op het strand) zou ik het ook wel gebruiken, als mijn zoon een weglopertje blijkt te zijn.

Overigens heeft mijn lieve broer nooit in een tuigje gezeten. Hij bleef gewoon braaf op zijn handdoekje zitten als hij die opdracht kreeg. Ik vind dus dat het echt afhankelijk moet zijn van het kind.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij gingen vorig jaar naar Italie in de auto en hadden ook een tuigje gekocht voor de pauze's tijdens het rijden.

Het was echt megadruk bij dit soort parkeerplaatsen, dus wij waren erg blij dat we ze mee hadden ( tweeling was toen 18 maanden). We zijn echt vierkant uitgelachend door heel veel mensen. Zelfs door mensen met kinderen, ik was echt zo boos.
    Mensen snappen toch zeker wel dat je het voor de veiligheid doet van je kinderen... Tja het ziet er wat apart uit, maar de veiligheid staat voorop vind ik

4. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    misschien een hele domme vraag he? maar aar koop je die polsbandjes oke die van mij is pas 4 weken .. maar ben gewoon nieuwschierig... ik wil ze ook gaan gebruiken mocht het nodig zijn

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

als mijn dochtertje een wegloper blijkt te zijn, dan ga ik ook een tuigje kopen... Dat is toch vanzelf sprekend..

Enja.. het lijkt idd alsof je een hond uitlaat..

Maar waarom heeft een hond een riem om? JUIST! voor de veiligheid...
    dus waarom een kind niet? je wilt je hond niet onder een auto hebben.. maar je kind al helemaal niet !! dus het is echt niet raar hoor om een kind voor z'n eigen veiligheid aan een riempje te doen !

6. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik heb een hier een tuigje. Nu gebruik ik het zodat hij in zijn kinderstoel blijft zitten, anders klimt hij er uit of gaat zover over de rand hangen dat het gevaarlijk word. Maar ben wel van plan het te gaan gebruiken als hij alleen kan lopen. Zoals hij nu is, zal dat wel nodig zijn. Heel hevig en vertrekt en kijkt niet meer om, hij wil nu al niet meer in de buggy als het naar zijn zin te lang duurt.

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Euh die van mij kan nog verre van zelfstandig lopen maar een hip flits kleurrijk polsbandje ligt al te pronken in de kast. We hebben hier als we uit de deur stappen een hele drukke weg. Ik moet er niet aan denken dat uk de straat op rent en onder een auto komt. En de opmerkingen van andere ... heel simpel mijn uk is mijn alles dus maak ik uit hoe ik hem bescherm.

8. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Ik heb ook een polsbandje gekocht voor Mika maar hij wil hem niet om! Dus is de keuze voor Mika een handje of het polsbandje en dan kiest hij toch echt voor het handje! Ik vind het niet raar hoor.

groetjes Ylona

9. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    tuigje vind ik niets :p (ik zie mezelf al gaan.. 3 hondjes in tuigjes aan de lijn en een kind in tuigje aan de lijn! )

Maar mijn man scheen vroeger in Disneyland bijv zo'n polsbandje te hebben gehad.
    Dat vind ik dan wel weer wat.. (als een kindje wel graag je hand vast heeft)
    Want dan is het gewoon een arm-verlenging van het hand-in-hand lopen zegmaar..
    Tuigje vind ik voor mezelf een te hoog 'uitlaat' gehalte hebbenn..

maar als het voor jou de oplossing is gewoon doen! Als dat de manier is om je kind lekker te laten gaan is dat toch super! lekker iedereen negeren ;)

10. Hester

Hester Niet meer actief

Onze zoon kon al vroeg HEEL HARD lopen en wilde alle kanten op terwijl hij nog te klein was om uit te leggen dat dat gevaarlijk was.

We hebben op reis toen veel een tuigje gebruikt, was een groot succes, want het geeft jezelf ook net dat beetje meer ruimte.

Thuis was het niet nodig, dan wilde hij wel in de kinderwagen o.i.d. maar op een druk vliegveld / station enz was het een uitkomst!

Ik heb eerlijk gezegd niet gemerkt wat anderen ervan vonden, maar dat interesseert me ook helemaal niet. Is toch mijn kind en mijn tuigje?

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze dochter heeft sinds ze anderhalf is ook een tuigje hoor.... we waren haar in de winkelstraat om de haverklap kwijt... Op zaterdagmiddag is het uiteraard loeidruk!!!
    Ik ben de eerste de beste babyzaak ingelopen en heb zo'n kinderstoeltuigje gekocht, op maat gemaakt dochterlief ingeknoopt. Papa en mama tevreden want die konden iets rustiger rondkijken en dochter blij omdat ze kon lopen!
    Ook hier heel wat meewarige blikken gehad hoor.....

Vroeger (pubertijd enzo) vond ik het maar "stom" dat mensen dat deden, maar ben zooooo blij met het tuigje! Maken er niet heel vaak gebruik van, maar heb m in ieder geval maar!

* het is inderdaad voor de veiligheid van je kind!
    * leg een kind van anderhalf eens uit wat veilig is :$ en wat luisteren is :$

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik weet het niet zo goed. Mijn man heeft het ook gehad vroeger omdat ie vaak wegliep. Finn loopt ook vaak weg...maar ik ben gewoon consequent...of bij mama blijven...of we gaan gelijk weg. Tot nu toe gaat dat heel goed. Ik vind dat hij zelf moet leren dat ie in de buurt blijft, hoeft niet persee aan de hand...als ie maar binnen handbereik van mij is. Als ik bij de blokker sta te kijken bij speelgoed...mag hij best naast mij ook even kijken. Ja...ik moet dan opletten en kan niet op mijn touwtje vertrouwen. Maar dat vind ik niet erg...dat wist ik vantevoren ;)

Denk dat het niet alleen per kind verschillend is...maar dus ook per ouder!

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Dagje dierentuin ofzo lijkt het mij ideaal!

14. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Waar halen jullie die polsbandjes dan? Als ik Google, vind ik alleen die polsbandjes waar je naam, adres, telnr op kan zetten. Maar die bedoel ik niet. Bedoel die met een touwtje eraan vast...

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Mij lijkt het ideaal! Heb zelf geen weglopertje gelukkig. Maar ken een vrouwtje die had 1 kindje en toen die 1 werd kreeg die er 3 broertjes bij (pfff over gezinsuitbreiding) Via de natuurlijke weg een drieling.

Nu toen die gingen lopen was een ramp! want ze gingen dus allemaal tegelijk lopen, plus een van een jaar ouder die in de peuter pubertijd zat hihihi...zei was zoooo blij in bv de supermarkt met haar 3 tuigjes.......

16. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb er geen, maar ik ga er voor vakantie wel eentje aanschaffen en ik denk dat het altijd handig is voor als je ergens heengaat waar het druk is. Nu hobbel ik gewoon altijd achter Fleur aan, dat gaat ook prima, maar stel dat ik straks een 2e kindje zou hebben... mag je er achter 2 aanhobbelen die natuurlijk allebei een andere kant op willen. Ik zie er de voordelen wel van.

En je hebt trouwens tegenwoordig ook hele leuke 'tuigjes' hoor. Klik hier maar eens.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
  18. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0
    Hey Collega mama's,

dank jullie wel voor jullie fantastische respons!! die links met die rugzakken zijn inderdaad keigoed!! ik hou 'm ingedachten mocht genoeg krijgen van de blikken van anderen ;). anderzijds, dit tuigje wat ik nu heb kan ik ook gebruiken als riempje voor in 'n stoel, dus ook dat is praktisch voor onderweg ;). (al vind ik die koerugzag superstoer :D... ;))

Ik ben in iedergeval weer 'n beetje gerustgesteld. Ieder z'n ding, en ieder z'n kind. ;), ieder kind is anders. thnx!!

19. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Ik heb in de vakantie een tuigje gebruikt. Voor de caravan was een klein stukje gras, maar ook een weg waar de grotere kids lekker fietsten enzo. Met het tuigje kon hij heerlijk spelen zonder in gevaar te komen. Daarna nog niet nodig gehad, maar ik bewaar hem wel.
    Wie weet!

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    even voor de vragers: Polsbandjes heb je bij prenatal, maar ik heb hem indertijd bij de Etos gehaald.. dus daar hebben ze hem sowieso ook.

Deel Deze Pagina