is dat nou écht zó raar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cat2008, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    de babywalker vink wel lekker klinken

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    vanmorgen in de supermarkt liep er een mama met kindje in een tuigje
    mensen mensen wat kreeg ze een stil comentaar zeg
    nee niemand die haar zelf aansprak hoor!
    maar in de rij waar ik in stond iedereen vond het belachelijk zielig weet ik veel wat ze het vonden
    ikzelf had het erg druk met en opletten da ik mijn boodschappen inpakte mijn meisje niet wegglipt en mijn boodschappen betalen

pffffff en nee ik heb geen tuigje en ik wil er geen 1 hebben
    maar kan me wel voorstellen dat er moeders zijn die ze wel hebben.

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Tja, jammer genoeg zijn er altijd mensen die menen het beter te weten (vaak zelf geen kinderen) en het dan 'zielig' vinden. Zijn overigens vaak dezelfde mensen die evenveel commentaar hebben als een kind een ongeluk krijgt. Dus, je doet het nooit goed! Vaak als je ze er direct mee confronteerd staan ze met een mond vol tanden. Iedere moeder/vader moet doen wat zij willen en als een tuigje, of babywalker :D, de uitkomst is, lekker doen!!

4. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0
    vroeg ik me af...wij hebben voor onze zoon ook een helmpje...voor als we gaan fietsen...;) ik zelf ben niet zo zeker op de fiets, ben net iets te vaak in mijn kinderleven en volwassenleven op mijn toeter gevallen....vandaar...ik moet er dan ook niet aan denken dat ik met kind en al tegen de vlakte kelder met zo'n stoeltje voorop. (wat overigens al gebeurd is en gelukkig goed ging)

maar zouden de mensen die zo'n zwaar commentaar op zo'n babywalkertje hebben, ook zo'n commentaar hebben op zo'n helmpje...heb namelijk in de omgeving al gehoord "dat ga ik niet doen, ziet er stom uit" ;) terwijl 't best een stoer helmpje is:D.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    In de meeste europese landen (zoals duitsland) is het gewoon verplicht de kinderen van een fietshelm te voorzien.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik had vroeger ook een tuigje omdat ik steeds wegrende. Mn moeder werd er gek vanz ei ze. Ik ben ook meerdere malen kwijt geweest zodat ik mn moeder niet meer kon vinden. Helemaal in paniek ik en mn moeder dus. En wij woonden toevallig ook nog eens in een wateromgeven gebeid, dus mn moeder was elke keer als de dood dat ik ergens koppie onder was gegaan als ze me niet kon vinden.

Dus ja ik zou het voor onze kleine ook kopen als het een "weglopertje'" zou worden. Voor hem lekker dat hij gewoon wat vrijheid heeft om zelf te lopen en toch een beetje weg van mamma en voor mezelf dat ik hem wel in de gaten kan houden dat hij wel in de buurt is.

xxxx

7. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Veiligheid is belangrijker dan uiterlijk toch ;)
    Lekker doen als je je er goed/ veilig bij voelt.
    Ik had vroeger (toen ik nog geen kind had) ook altijd commentaar op die domme helmpjes, maar nu ik zelf moeder ben, denk ik er heeeeel anders over ;)

8. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0

ja, ik vond 't vroeger ook wat debiel uit zien...vooral in Duitsland ;)...daar rijdt iedereen met een helm. Maar bewezen is dat er minder dodelijke ongevallen zijn door zo'n 'stom ding'...En voor mij voelt 't prima! Laat mensen maar denken, dat ben ik inmiddels wel gewend. :D al ken ik dus ook moeders die het dus écht niet doen vanwege het 'dom uitzien'...ach ja. ieder z'n ding 8). en ze zijn best stoer, vooral als je even over 't internet surft zo'n leuke dingen :p

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Toen ik klein was (begin jaren 80) was er blijkbaar erg veel te doen om kindermishandeling e.d. en werd (in onze omgeving althans) het gebruik van een tuigje ook wel gezien als een soort kindermishandeling. Mijn moeder heeft het dus nooit aangedurfd me in zo'n ding te hijsen, maar het mag met recht een wonder heten dat ik nog leef, want ik vond dat ik alles 'zelluf' kon, dus ook een hele drukke provinciale weg oversteken. Lang leve de alerte automobilisten en vooral buschauffeurs, want dankzij hen ben ik veilig over gekomen, maar mijn moeders haar is stukken sneller grijs geworden door die ene dag ;)

Dus ja, als Sil op mij gaat lijken, dan wordt het hier toch echt wel een tuigje of polsbandje of wat dan ook maar helpt om hem bij me te houden op momenten dat dat moet. Jammer als mensen het raar vinden: zijn veiligheid staat voorop.

10. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Wat is nu belangrijker? Het 'dom uitzien' of de veiligheid van je kind? Lijkt me toch dat iedere ouder kiest voor het laatste! Je hebt groot gelijk dat het voor jou prima voelt, dat is het ook. Mijn zoontje krijgt er ook eentje op hoor. Ik denk ook dat die moeders die het er 'dom' uit vinden zien wel anders piepen als hun kind een behoorlijke smak maakt. Dat kan je nu eenmaal niet altijd voor zijn en dat is het toch heel erg fijn dat het hoofdje beschermd is.

11. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik vind een tuigje/babywalker juist handig en veilig,in england en america worden ze veel gebruikt.Ook een helm voor op de fiets vind ik niet raar maar juist heel veilig.Ongelukjes gebeuren altijd met kleine kids maar als je het veiliger voor ze kan maken waarom niet?!

12. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0

hoe denk je dat een moeder zich voelt als een kind een smak maakt omdat moeder niet zo'n goede fietser is en om keldert met de fiets...ik moet er niet aan denken. 't is mij 1 keer gebeurd, en dat is net 1x te veel. gelukkig had m'n kleine alleen de schrik te pakken. (en ik ook). maar stel je voor je kind valt ongelukkig....brrrr...

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik vind een helmpje toch anders dan een tuigje...kinderen kan je leren om gewoon bij je te lopen...je kan een kind niet leren zijn hoofd niet op de stoep te stoten als je zelf valt met de fiets!

14. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Nou daar denk die dreumes van mij toch echt anders over hoor ;)
    Waarom bij mama blijven als er overal verleidingen op de loer liggen 8)

15. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    mijn persoonlijke voorkeur heeft het niet. Ik vind de straat geen plek om je omgeving te ontdekken. dus die van mij niet aan de hand wilt lopen dan gaat ze in de wagen. Wil ze dat niet, dan heeft ze pech. Dan maar een huilende dame. We lopen aan de hand en anders niet. Verder zijn plekken waar je vrij mag rond en alles mag ontdekken lopen de achtertuin en de speeltuin.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    op punten wara het gevaarlijk is zoals bergen, drukke wegen en op het strand zeg ik oke maar gewoon zo in het dagelijks leven nee. kind moet gewoonluisteren en anders maar in de buggy. mama is de baas en niet de kleine en als ze weglopen of juist niet meelopen dan jammer. als ik laat zien dat ik niet mee doe met der spelltjes luisterd ze vanzelf.
    kind moet de kans krijgen grenzen te verleggen en te ondekken

17. Binoxa

Binoxa Lid

14 jan 2011
    20
    0
    0
    Full-time moeder (met 1x in de week 3 oppas kids)
    Arnhem
    Tja... Heel eerlijk... Vind 't een beetje 'je kind uitlaten'.
    Lekker laten lopen, hou 'm in de gaten en met oversteken moet ie je een hand geven (leuk of niet).

Ik zou er nooit voor kiezen.

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier komt er binnenkort ook een tuigje! wij varen en dan heb je vaak situaties dat je niet met een wagen van boord kan. En vaak moet je stuk langs het water dus dat word wel een tuigje hier. Beter raar gezicht dan dat ik hem achterna moet springen in het water!

19. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wat maakt het uit wat anderen ervan vinden. Als het voor jou veilig voelt moet je hem gewoon gebruiken.
    Ik heb een polsbandje voor mijn zoontje. Hij is een ondernemende dreumes die meestal netjes met me meeloopt. Maar ziet hij ineens iets interessants elders dan loopt hij er zo op af. Hij heeft helemaal geen oog voor gevaar en is watervlug. Als we boodschappen gaan doen en we lopen naar de winkelwagentjes gebruik ik hem. Ben bang dat hij een keer weg schiet. Ik hem niet snel genoeg bij de hand kan pakken en zo onder een auto komt en hij moet toch ook de mogelijk hebben om te leren bij me te blijven lopen. Als hij in het wagentje zit of als we in de winkel zijn doe ik hem weer af.

20. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    [ Ben bang dat hij een keer weg schiet. Ik hem niet snel genoeg bij de hand kan pakken en zo onder een auto komt en hij moet toch ook de mogelijk hebben om te leren bij me te blijven lopen. Als hij in het wagentje zit of als we in de winkel zijn doe ik hem weer af.[/QUOTE]

Ben het helemaal met je eens. Met een polsband of een tuigje geef je je kind de kans om te leren. En je sluit de mogelijkheid van grote ongelukken dus uit. Want wat als hij je inderdaad net even ontglipt? Dan kan hij niet verder als die bepaalde afstand. Bah, als ik er al aan denk wat er zou kunnen gebeuren. :(
    Dus conclusie.

TS. Ja ik zou het doen als jij je er goed bij voelt.

Janna

Deel Deze Pagina