is dat nou écht zó raar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cat2008, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ow dat vind ik zo erg,kindjes die al kunnen lopen en dus ook willen lopen maar dan perse de wagen in moeten,het is toch logisch dat hij/zei dan wil lopen! Eerst prijzen we ze de hemel in dat ze lopen en dan moeten ze weer in een kinderwagen!

2. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik vind het zo bij huis en bij het winkelen niet zo nodig.
    Maar wij gaan straks op vakantie naar Amerika (en ja, hij is dan wel 2, maar "better safe, than sorry") en als wij langs de afgrond van de Grand Canyon staan en zoonlief komt er enthousiast aangerend ben ik veel te bang dat 'ie de rand mist en zo naar beneden duikelt:$
    Dan maar zo'n "tuigje" dus, bij iedere babywinkel te koop???

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

ik ga er straks zeker een aanschaffen, wij wonen straks aan de maas waar we vaak met de honden zullen gaan wandelen, ik moet er niet aan denken dat hij in het water zou vallen daar.

4. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster

Dan heb ik natuurlijk niet over mijn oudste, maar de leeftijd van mijn jongste dochter. Wandelen moet veilig zijn. Dus als ze om welke reden dan ook niet aan de hand kunnen lopen, dan gaan ze in de wagen. Ze mogen van mij echt wel aan de hand, maar als ze steeds weg gaat lopen dan moet ze toch echt in de wagen. Sorry maar daar begint het opvoeden mijns inziens. Je luistert en zoniet dan volgt daar iets op. Een tuigje is naar mijn idee vooral makkelijk voor de ouders.
    Een half jaar nadat mijn oudste liep hoefde ze van mij al niet meer in de wagen en met 3 kwart jaar nam ik de wagen niet eens mee. Ja ze heeft heel wat huilbuien in de wagen gehad, omdat ze steeds weg liep, maar een paar maanden later luisterde ze gewoon en nu nog steeds.
    Mijn jongste kan nog niet lopen.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind het zeker niet raar, dus doe het vooral als het in jouw situatie nodig is!

In mijn omgeving kan m'n peuter prima los lopen, alleen bij het oversteken MOET hij een handje geven. Soms wil hij zelf aan de hand lopen, ook prima en gezellig.
    Maar de hele tijd aan de hand lopen vind ik eerlijk gezegd een beetje sneu. Stel je voor dat je zelf de hele tijd met je arm omhoog moet lopen (om de hand van een reus vast te houden). Dat voelt toch niet lekker? Dan zou ik liever een tuigje gebruiken, dat is een veel natuurlijker houding voor een kind.

6. susy26

susy26 Niet meer actief

ik heb vroeger ook een tuigje aan gehad omdat ik ook altijd wegliep en me ging verstoppen haha..

ik zou het zelf ook wel halen tegen die tijd, liever dat ik hem vast heb,als dat me kind kwijt is!

7. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    in de drukke stad Groningen doe ik hem altijd een polsbandje om.
    moet er niet aan denken dat hij onder een fiets of bussen rent.

gewoon doen.die van ons word 3 in maart maar eindelijk begint het kwartje te vallen dat hij bij ons moet blijven.

8. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36

Ja meeste babywinkels wel en de v&d verkoopt ze ook!

9. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ben wel benieuwd/ geinteresserd wat de dames doen als hun dreumes zich hysterisch op de grond laat vallen, zoals die van mij dan doet als ze een handje vast moet houden en niet wil.
    Op veilige plekken loop ik erbij weg en zeg dan dat mama doorloopt. Maar ik woon hier aan een drukke straat met een bus pal voor mn huis.
    Als ze hier voor de deur zo'n bui krijgt, moet ik haar wel oppakken, maar om haar de hele weg dan op de arm mee te nemen is ook niks. Vaak gaat de buggy wel mee hoor, maar wil haar nu ook wel leren dat ze naast mama moet blijven lopen. Hoe doen jullie dat dan zonder tuigje/ polsbandje?

10. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    daarom zou ik de buggy ook gewoon meenemen, zodat als je boos wordt gewoon in de buggy gaat. Wanneer je hem echt niet mee wilt nemen. Zou ik duidelijk zeggen dat we aan het handje gaan en dat als ze zo boos gaat doen mama haar gaat optillen. Na een paar meter zou ik aan haar vragen of ze weer gewoon kan lopen, zoja dan gaan we het weer proberen. Dit elke keer herhalen, totdat het kwartje valt. Het is een tijdje even minder gezellig, maar uiteindelijk pluk je er wel de vruchten van.

11. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Daarheb je gelijk in. Thuis pak ik het inderdaad zo aan en daar weet ze dondersgoed wat wel en niet mag en dan probeert ze het nog af ent oe, maar hoef nu alleen nog tot 3 te tellen en dan luistert ze, maar buiten is het vaak even snel boodschapje halen en heb ik gewoon geen zin in die drama's, laksigheid van mezelf dat geef ik toe. Vanaf morgen wordt alles anders :p ik ga oefenen ;) zal wel een tijdje duren voor het kwartje valt, ze is nogal een doorzetter met dit soort dingen;)

Deel Deze Pagina