Dag dames, Sem is nu al een dag of 9 flink verkouden, het snot loopt zijn neus uit, je merkt dat het hem veel energie kost. Ook heeft hij een gemeen hoestje met af en toe overgeven tot gevolg.. Dit is gelukkig niet continue.. Alleen hoelang mag dat hoesten en proesten duren? Wanneer kies je ervoor om de huisarts even te laten kijken? Hij is verder vrolijk, heeft hooguit verhoging dus geen koorts, is uiteraard wel sneller moe. Eten en drinken gaat redelijk, hij krijgt nog genoeg binnen..
Je zou even naar z'n longetjes kunnen laten luisteren, verder zal de huisarts weinig doen. Vsm Nisykind forte (kuurtje) helpt hier goed, dat is plantaardig.
Ik zou bij geen verbetering in 9 dagen toch naar de huisarts gaan. Hij kan dan even naar de longen luisteren en de keel en oren nakijken. Mijn dochtertje kreeg onlangs toch antibiotica omdat hij haar longen niet goed vond klinken. Ik heb gebeld toen na 3 dagen haar koorts niet zakte en ik haar te veel vond reutelen.
Mijn zoon van 17 maanden is vaak verkouden. Inmiddels 3 kuurtjes prednisolon achter de rug en 2 pufjes erbij. Maar naast de pufjes tegen de benauwdheid gebruiken we ook Luuf verkoudheidsbalsem. Hier is het ook vaak hoesten tot kokhalzen, maar met de balsem hoest hij een stuk minder. Zelf bel ik bij geen verbetering op dag 4 met de huisarts en kan dezelfde dag heen. Ik zie dat het al 9 dagen aan de gang is. Morgen maar de huisarts bellen en zorgen dat je morgen heen kunt.
Hier voor de 2x alweer verkouden.. Eerste x ook twee weken en naar h.a geweest. Alles was in orde. Nu is ze weer flink verkouden en hoest als een zeehond germ. Verder als vsm tussi geven ze helaas nix. Ze moeten nog weerstand leren opbouwen, vandaar dat ze zo vaak verkouden kunnen worden
Bij meer dan een week een lelijke hoest zou ik toch eens naar de dokter gaan. Veel kans dat je moet aerosollen.
Ik zou even voor de zekerheid alles laten checken, kan geen kwaad..hier even terug ook zware verkoudheid met hoesten, heeft in totaal 2 A 2,5 week geduurd, was der ook niet helemaal lekker van, geen koorts, wel af en toe verhoging, ze bleef wel goed eten en drinken, na anderhalve week toch laten checken bij ha: gelukkig alles mooi schoon! Gaf ook wel gerust gevoel. Na paar dagen was ze toen Weer oude. Helaas na een week weer verkouden en nu sinds zondag koorts erbij. Veel slijm dus ga straks langs de ha en is helemaal niet lekker. Zo sneu vind ik het
Ik zou gewoon even je huisarts bellen, al is er niks dan weet je dat tenminste zeker! Ze luisteren dan naar de longetjes en kijken ook even de oren na... Hier ook een kleine van 8 maanden die flink verkouden is en hoest. Nu al een ruime maand. Aantal weken geleden hadden we een pufje omdat de longetjes niet schoon klonken. Dat is nu gelukkig voorbij. Vanmorgen wel weer even terug geweest omdat verhoging aan blijft houden en zl niet wil eten, maar advies is hier uitzieken.
Nou bij de huisarts geweest, longen klinken gelukkig schoon.. Dus het is gewoon een verkoudheid, mag volgens de beste man wel 6 weken duren