Hi. Wie kan helpen? Zl is bijna 1 jaar. Sliep vanaf het begin met onze tussenkomst van 19 tot 7. Kreeg dan rond 21 u laatste flesje. De laatste maanden is hij steeds eerder wakker geworden. Dat is echter geen probleem want tot 7 uur kan hij gewoon lekker rustig kletsen en spelen in bed. Nu is hij de laatste tijd ziek. Heeft ook voor 5 dagen in het ZKH gelegen ivm uitdrogen na dubbele middenoor en keelontsteking. Nu gaat dat allemaal weer goed, maar het slapen wordt er niet beter op. We zijn nu 2 weken verder, maar het blijft rommelig. Soms gaat het beter dan de andere keer. Overdag slaapt hij een keer een uurtje en een half uurtje. Soms 2 x 30 minuten, soms een keer langer. Vaste tijden helaas niet. Hij gaat nu rond 1845 naar bed en slaapt rond 19 uur. Regelmatig wordt hij nog wel een keer huilend wakker maar valt zelf in slaap. Wat denken jullie? Qua vakantie maak ik mij er ook zorgen om. Om 1845 is het echt nog warm op de camping. En om om 1730 al te eten zie ik ook niet zo zitten. (Hij eet helaas geen potjes ) Hebben jullie tips? Verleggen? Hoe? Tips?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik vaak zat ritme wilde verleggen, maar niks hielp. Of nou ja, ritme wilde hebben, want dat was er lang niet. Wel altijd vroeg wakker, 6.30, en rond 19/19.15 in bed. Overdag wist ik ook nooit hoe lang en hoe laat ze sliep. Heb me er maar bij neergelegd, uiteindelijk het makkelijkst. Sinds een paar maanden zit ze op 2x slapen en nu eindelijk wel een beetje vastigheid daarin. Dus aan mij heb je niet zoveel
Wat wil je precies waarnaartoe verleggen? Later eten en later naar bed? Volgens mij is als je wilt schuiven met een ritme het beste om dat per 15 min te doen.
Overigens eten wij dus al wel een half jaar rond 17:30, probeer het te rekken naar 18:00, maar vaak is ie dan te moe om te eten. Om 19:00 moet hij eigenlijk wel in bed liggen.
Wat wil je graag bereiken? Toen dochter nog 2 dutjes deed, waren dat ook geen vaste tijdstippen en de duur was ook altijd anders.. Ze ging naar bed als ze moe was. Nu ze 1 dutje doet, zit er meer regelmaat in.. Maar de duur varieert altijd Wij eten 's avonds al rond 17u/17.30 en rond 18.30/19u gaat dochter bed in, rekken gaat hier absoluut niet.. Wij gaan binnenkort een midweek naar zee, hebben bewust een appartement met 2 slaapkamers en een terras genomen zodat wij nog wat tijd voor onszelf hebben als ze slaapt. Maar stiekem hoop ik ook dat ze het dan wat langer trekt dan 19u
Zoon van bijna anderhalf slaapt 's nachts van 19-7 en ik vind dat keurig. Ik kan niet bedenken waarom je dat zou willen verleggen? Hij eet tussen 17:30 en 18 en mag daarna nog ff spelen of gaat in bad.
Dat heeft die van ons rond die periode ook gedaan! Ik dacht oh nee toch?! Heeft paar weekjes geduurd en toen was t weer normaal. Gebrobeerd te rekken met even kijken of er wat is, nee, dan toch nog even in bed (en hard protesteren) of na 6-en nog even bij ins in bed, en dan ons wakker houden. Ging ook gepaard met slecht eten...
Later naar bed doen betekende hier echt niet altijd langer slapen... Zoon ging rond die tijd weleens om 20.00 of 21.00 uur naar bed, maar werd dan gewoon op zijn 'vaste' tijdstip wakker 's morgens. Ik zou gewoon kijken hoe het gaat: redt hij het wat langer, dsn is dat fijn, redt hij niet: lekker naar bed toe.
Ik zou juist wachten met iets veranderen tot vakantie. Dan verschuiven dingen toch wel...iets later eten, nog even spelen iets later Naar bed. Hier een dramatische slaper gehad tot 16 maanden. En dan bedoel ik niet vroeg wakker maar ook snachts veel wakker...(uren) sinds wintersport slaapt mevrouw ineens door (buitenlucht doet wonderen) en slaapt sindsdien van 20.00-08.00 en soms langer. Zoals nu Ben ik vrij En ligt madame nog heerlijk te slapen. En ook snachts hoor ik haar nooit meer. Nooit verwacht...
1 slaapje per dag introduceren. Dochter deed eerst 2 slaapjes per dag. Rond 10.00 uur op bed en 's middags rond 14.00 uur. Merkte op een gegeven moment (vlak voor haar eerste verjaardag) dat ze 's ochtends lastig op bed te krijgen was, vaak dat ze zich pas tegen 11.00/11.30 uur weg liet leggen. Toen heb ik alleen het middagslaapje gehouden. De eerste dagen/week is het echt rekken en kan het vervelend zijn maar het werkte hier wel. Leg je zoontje alleen 's middags op bed op een vaste tijd. Hier soms ook wel drukke dagen waardoor dochter al anderhalf uur voor haar bedtijd moe is maar dan rekken we wel. Anders gooit ze haar hele ritme overhoop. Maak haar na 2 uurtjes ook wakker want anders staat ze 's ochtends al vroeg in haar bed te springen.