Ons zoontje is vandaag 6 dagen oud. Hij is wat geel, maar het zat tot gisteren nog wel aardig ruim onder de limiet (zo'n 220 waar 300 is toegestaan ofzo...?) Nu is hij erg slaperig overdag en verder meldt hij zich eigenlijk zelf niet wanneer hij moet drinken. Dus we maken hem meestal na zo'n 4 uur wakker voor de fles. Maar eenmaal begonnen aan de fles valt hij regelmatig halverwege alweer in slaap. Met veel moeite krijgen we uiteindelijk wel min of meer de benodigde hoeveelheid binnen, maar het kan ook zijn dat dat niet lukt en hij zich dan na 2 uur weer meldt (dan doet hij het overigens vaak wel...) Ik vind eerlijk gezegd z'n zuigreflexen ook niet zo sterk. Nu vroeg ik mij af of bovenstaand 'gedrag' veroorzaakt kan worden door de geelheid. De verpleging in het zkh zei wel dat ze er slaperig door konden worden, maar hij is dus in z'n geheel eigenlijk wel sloom. Stel de vraag vooral omdat ik benieuwd ben of hier dan nog verandering in zal komen.... Ik hoor het graag!
Hallo, Een te hoog bilirubine gehalte...dus te geel kan sloomheid en slaperigheid veroorzaken. Als jij het idee hebt dat het erger wordt moet je dit even melden aan je verloskundige. Ondanks dat de bloedwaarden gister goed waren kan het vandaag/morgen wel anders zijn. ilja