Zijn die hier misschien ook? Ik heb sinds een paar maanden steeds rode ogen, zoals op de foto. Weet iemand wat dit is of hoe t komt? Ik ben geen andere artikelen (wasmiddel, makeup etc) gaan gebruiken. Heb ook geen lenzen.
Ben je ergens allergisch voor? Heb je droge ogen? Zwem je vaker in zwembaden? krijg je vaak te maken met rook of airco? Dit kunnen allemaal situaties zijn waarin je last kan krijgen van rode ogen. Ik zie niet dat je oog extreem rood is eigenlijk. Eerder denk je bij echt rode ogen aan een conjunctivitis (slijmvliesontsteking) maar dan is het oog vaak veel roder en jeukt het vaak ook meer. Dit lijkt een oog wat geirriteerd is door factoren van buitenaf , denk aan: Rook, chloor, stof, kou, allergieën, airco etc.
Alleen droge ogen, verder niets van dit alles. 's middags was ik in het ziekenhuis met mijn zoontje toevallig, toen zat er een hele rode/roze waas over het gehele witte van mijn oog. Het zag er niet zo florissant uit. Mijn ogen branden dan wel een beetje. Ik vraag me af waar die irritatie dan vandaan komt. Zonder makeup heb ik het trouwens ook. Ik heb in het verleden wel conjunctivitis gehad, soort bindweesfelontsteking geloof ik? Nu zit er alleen zeg maar iedere dag een rode vlek aan mijn pupil vast (je ziet m op de foto geloof ik links) en dan is hij soms vuriger dan de andere keer, maar nooit weg.
Droge ogen kunnen komen door het seizoen. De lucht is wat ijler dan normaal met een lage luchtvochtigheid wat kan zorgen voor drogere ogen. Hierdoor raakt je oog geirriteerd en wordt het rood. Dit doet zeer omdat je oog "schraal" is. Als je knippert doet het waarschijnlijk ook zeer? Omdat je slijmvliezen wat droger zijn dan normaal en het knipperen niet zo heel vloeiend gaat. Je kan bij de drogist een soort vaselinecreme kopen of wat oogdruppels voor droge ogen. Dan wordt het snel beter. Zodra het gaat jeuken en je steeds erin gaat wrijven zou ik even langs de huisarts gaan of de opticien. Die kunnen met een blauw lampje in je ogen kijken om te zien of er een ontsteking zit en dan krijg je een zalfje mee. Mocht je het niet vertrouwen, ga dan altijd even naar de huisarts. Je ogen moet je voorzichtig mee zijn!
De druppels van A. Vogel werken erg goed. Voor droge, rode en branderige ogen. Hou het wel in de gaten. Zodra er jeuk gaat ontstaan moet je het na laten kijken voordat je met een echte ontsteking zit. Je ogen zijn kostbaar.
Thanx. Heb je trouwens ook nog een idee wat die rode vlek is, die steeds vastzit aan mijn pupil (links op de foto)? Die is er gewoon iedere dag, wel apart.
Ik denk dat dit ook gewoon irritatie is. Je pupil ligt hoger dan je oogwit, er zit dus een soort randje als overgang van oogwit naar pupil. Als je droge oogleden steeds over een droog oog knipperen, raakt de rand sneller geïrriteerd omdat die hoger ligt en dus sneller wordt geraakt om het zomaar te zeggen. Maar ik weet het niet heel zeker.