Heb gekeken bij andere watermaatschappijen maar zo te lezen kan het dus schelen bij welk waterbedrijf je bent aangesloten. Evides was 0.200 duurder? Zag een ander bedrijf en dat was goedkoper. Mijn vraag ook in eerste post was kan je overstappen van watermaatschappij maar heb het vermoede van niet anders zou ik ook een goedkopere watermaatschappij uitkiezen.
Ik zat op 131 vorig jaar en betaal nu 29 ipv 25 per maand. Moest bijbetalen. 2 volw, 2 kind. Mijn zus ( zelfde maatschappij) 1 ouder, 2 kinderen hebben verbruikt 174. Betaald 30 per maand en kreeg geld terug Snap nu nog niet wrm maar weet dat zij waarschijnlijk een of andere vrijstelling heeft gekregen voor een soort belasting. Ik betaal boven op verbruik iets meer dan 140 euro belasting en mijn zus iets meer dan 40. Dit Schilde ruim 100 euro boven op het verbruik waardoor zij lager uitviel en veel meer water had verbruikt dan mijn.
Ik heb in de zomer een zwembad van ruim 25000 liter ( of meer ? 3 bij 2 meter en 1 meter hoog? ) die ik 2x vul ( 1x verschoon) . Dit kost veel water. Daarnaast tuin besproeien etc
Wij zitten rond de 165m3 per jaar met 2 volwassenen en 3 kinderen. Ik heb niet het idee dat wij zo onzuinig omgaan met het water. Edit: wij hebben een klein peuterbadje in de zomer staan die ik misschien 3 keer vul. En dan ligt ons verbruik nog 'n stuk hoger dan in de post hierboven
Ligt eraan in welk gebied je woont en welke wateraanbieder daar zit. Ik woon in Flevoland en hier heb je Vitens. De prijzen kunnen trouwens per provincie verschillen.
Je zit echt gemiddeld, maar een gemiddelde wordt alleen een gemiddelde als er ook mensen hoger en lager dan die hoeveelheid zitten Wij zitten hier ook rond de 100 kuub per jaar met 2 volwassenen, 2 kinderen en 2 parttime kinderen. Heel zuinig dus, maar dat zijn we ook met gas en electra Als ik bijvoorbeeld warm water moet hebben, duurt het even voor het water warm is. Vaak vul ik dan de gieter, de waterkoker of de senseo even bij met het water dat dan al loopt. Zonde om zo door de gootsteen te laten spoelen Verder douchen we hier kort, en dat scheelt echt de grootste hap