Is dat veel 137 kub. Waterverbruik per jaar.

Discussie in 'De lounge' gestart door penseel, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    wij verbruiken 80 m3 met 2 en een kleuter.
    doorlopend toilet is echt heel veel verlies van water.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    25 euro per maand? Wij betalen 30 euro per kwartaal.

3. penseel

penseel Niet meer actief

Heb gekeken bij andere watermaatschappijen maar zo te lezen kan het dus schelen bij welk waterbedrijf je bent aangesloten.

Evides was 0.200 duurder? Zag een ander bedrijf en dat was goedkoper.

Mijn vraag ook in eerste post was kan je overstappen van watermaatschappij maar heb het vermoede van niet anders zou ik ook een goedkopere watermaatschappij uitkiezen.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik zat op 131 vorig jaar en betaal nu 29 ipv 25 per maand. Moest bijbetalen. 2 volw, 2 kind.

Mijn zus ( zelfde maatschappij) 1 ouder, 2 kinderen hebben verbruikt 174. Betaald 30 per maand en kreeg geld terug

Snap nu nog niet wrm maar weet dat zij waarschijnlijk een of andere vrijstelling heeft gekregen voor een soort belasting. Ik betaal boven op verbruik iets meer dan 140 euro belasting en mijn zus iets meer dan 40. Dit Schilde ruim 100 euro boven op het verbruik waardoor zij lager uitviel en veel meer water had verbruikt dan mijn.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb in de zomer een zwembad van ruim 25000 liter ( of meer ? 3 bij 2 meter en 1 meter hoog? ) die ik 2x vul ( 1x verschoon) . Dit kost veel water. Daarnaast tuin besproeien etc

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij zitten rond de 165m3 per jaar met 2 volwassenen en 3 kinderen. Ik heb niet het idee dat wij zo onzuinig omgaan met het water.

Edit: wij hebben een klein peuterbadje in de zomer staan die ik misschien 3 keer vul. En dan ligt ons verbruik nog 'n stuk hoger dan in de post hierboven :(

7. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Hier een verbruik van 100m2 per jaar, 2 volwassenen en 2 kinderen

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ligt eraan in welk gebied je woont en welke wateraanbieder daar zit. Ik woon in Flevoland en hier heb je Vitens. De prijzen kunnen trouwens per provincie verschillen.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je zit echt gemiddeld, maar een gemiddelde wordt alleen een gemiddelde als er ook mensen hoger en lager dan die hoeveelheid zitten :)
    Wij zitten hier ook rond de 100 kuub per jaar met 2 volwassenen, 2 kinderen en 2 parttime kinderen. Heel zuinig dus, maar dat zijn we ook met gas en electra :)

Als ik bijvoorbeeld warm water moet hebben, duurt het even voor het water warm is. Vaak vul ik dan de gieter, de waterkoker of de senseo even bij met het water dat dan al loopt. Zonde om zo door de gootsteen te laten spoelen :(
    Verder douchen we hier kort, en dat scheelt echt de grootste hap :)

10. penseel

penseel Niet meer actief

Regio Delft. Evides.

Deel Deze Pagina