Hoelang zwanger?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lievelief, Mar 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lievelief

Lievelief Bekend lid

Nov 2, 2007
    686
    1
    0
    Hoi,

Ik heb zonet mijn eerste afspraak gemaakt bij de verloskundige. Nu vroeg zij mij telefonisch hoelang mijn cyclus was en of ik mijn eisprong gevoeld heb. Ik vertelde haar dat mijn cyclus 25 of 26 dagen is en dat ik mijn eisprong altijd heel duidelijk voel op dag 10.
    Nu antwoordde zij daarop: Dan ben je waarschijnlijk een paar dagen verder dan iemand met een 28 dagen cyclus:

Hoe zit dit!?

2. ourwish

ourwish Actief lid

Feb 17, 2008
    130
    0
    0
    Als je een kortere cyclus hebt, (bijv. 25 of 26 dagen ben je iets langer zwanger dan wanneer je een cyclus hebt van 28 dagen.
    Ik weet mijn cyclus niet omdat ik na mijn eerste 'echte' menstruatie na het stoppen van de pil gelijk zwanger was, daardoor weet ik niet hoe lang mijn cyclus was en ga ik maar uit van een cyclus van 28 dagen...
    Maar die paar dagen meer of minder maakt echt niets uit denk ik dan...

3. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    hoi,

ik ben gisteren voor een echo geweest maar nu kon ze bijna niets zien alleen een dooierzak en ze had twijfel over het zien van hartactie.
    Nu denk ze dat ik minder ver ben dat dat we denken. Ze denkt 6,5 week max 7 weken. En ik dacht dat ik er al ruim 8 was !
    Ik ben eind januari gestopt met de pil en ook dus gelijk zwanger geraakt en dus weten ze ook niet wanneer je eisprong is geweest...
    Ik mag over 2 weken terug voor een termijn echo

Nou ik ben benieuwd of het bij jullie ook zo is ?

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Als je nu hebt berekend voor 28 dagen dan ben je 2 of 3 dagen langer zwanger als dat je denkt :D

5. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Had je een volle blaas? Is misschien stom maar je moet voor je eerste echo een volle blaas hebt omdat ze het anders niet goed kunnen zien.
    Bij sommige vind je wel al een kindje bij sommige nog niet....is heel verschillend!

6. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    hoi,

nou ik ging gisteren liggen voor die inwendige echo en toen zei ze ow ik zie niets op het scherm ga maar even plassen...
    Nou er kwamen een paar druppels uit maar nu zag ze het toch wel goed.
    Nu maar effe 2 weken afwachten in spanning !

7. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,812
    866
    113
    Noord Holland
    je kan ook ff met de calculator uitrekenen hoever je bent.
    ik zelf was na de pil heel onregelmatig en heb na mijn echo te horen gekregen dat ik 9w6d zwanger was terwijl ik dacht dat ik bijna 11 weken op weg was, ik bleek deze keer een cyclus van 34 dagen te hebben ipv 28 dagen.

succes en gefeliciteerd met je zwangerschap

groetjes susanne

8. Parels

Parels Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,337
    0
    0
    Zuid Holland
    hey meis, heb ej dan neit gewoon op de calaculator ingevoerd dat je cyclus maar 25 dagen is? Mijne is ook 26 of 27, en heb daarmee gewoon uitgerekend... Daarna geprobeerd met 28 dagen en dan ben ik idd 2 dagen minder zwanger...

Je moet gewoon ff hier kijken dat weet je wat tie hier zegt, en anders gewoon ff de ha afwachten!

9. Lievelief

Lievelief Bekend lid

Nov 2, 2007
    686
    1
    0
    Nee, dat telt voor mij niet want mijn eisprong komt altijd al op dag 10..
    Ach, ik hoor het binnenkort wel, die paar dagen maken ook niet uit ;)

10. Parels

Parels Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,337
    0
    0
    Zuid Holland
    oh ja das waar, lastig dan, misschien gewoon 2 weken voor je eisprong dan als eerste dag nemen? Maar laat dat maar aan de vk over dan haha! je weet het in ieder geval ongeveer!

11. spotlight

spotlight Actief lid

Mar 18, 2008
    437
    0
    0
    Zo zit het bij mij dus ook. Ben 1 keer ongesteld geweest na het stoppen van de pil. Ik had toen een cyclus van 31 dagen. Ga gewoon van 28 uit bij de volgende. Precies wat je zegt het scheelt maar een paar dagen. Voor hetzelfde geld had je dit keer een kortere cyclus gehad. Ik ga ervanuit dat de echo het uit zal wijzen....

Share This Page