Onlangs al een topic geopend wb borstvoeding en nu weer iets wat ik mezelf afvraag... Als het tijd is om te voeden en als mn kindje dan bij me ligt, begin ik gigantisch melk te lekken! Niet hier en daar een drupje, maar echt wel behoorllijk veel. Vanmorgen had ik bijv geen doekjes bij de hand, zoontje gaf aan dat hij honger had maar we waren nog niet helemaal zover dat ik m echt kon aanleggen.. Ineens begint het toch te druppelen! Heb mn lege theeglas erbij moeten pakken om alles op te vangen. Ik snap dat je kindje de beste trigger is voor je toeschietreflex maar zo erg?? Vraag me af of jullie dit ook kennen? of heb ik misschien overproductie?
Ik had precies hetzelfde rond die leeftijd van mijn dochter. Bij mij werd t vanzelf minder. Ik moest wel altijd 2 hydrofieldoeken bij de hand houden!
Dit had ik de eerste weken ook. Werd vanzelf minder. Had in het begin ook telkens dat de borstpads het bij lange na niet konden houden.
Ik zie aan je banner dat je kindje 2 weken en 2 dagen is... Het hoort erbij Ik zelf was ook een enorm lekkend persoon. Lang leve de spuugdoekjes ipv zoogcompressen als je toch gewoon thuis bent Lekker die dingen enkele malen opvouwen en in je bh proppen Ook kun je kiezen voor lekschalen van bijv. Medela. deze vangen het op en als je het niet te lang laat zitten kun je die melk ook overgieten in een flesje of zakje of bakje en invriezen: kun je mooi starten met een voorraadje aanleggen. En 1 'troostend' woord: het gaat over (al kan dat wel een hele poos duren hihi)
ja inderdaad, dat was hier ook heel erg! Als ik onder de douche vandaan kwam kon ik daarna gaan dweilen Echt alles zat op een gegeven moment onder. Ieder uur kon ik vier nieuwe zoogkompressen in doen. Gelukkig stabiliseerde het daarna redelijk snel. Nu komen er nog een paar druppeltjes uit mijn andere borst als ik aan de andere kant aan het voeden ben.