is dat wel verstandig met zoveel follikels?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wishtobe, 21 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

De vraag is niet meer voor mijzelf maar voor een vriendinnetje die in de mmm zit.
    Afgelopen weken heeft ze flink vaak een follikelmeting gehad. Het groeide allemaal niet zo best. Gister nog was de grootste 17mm. Vandaag was deze 22mm (terwijl mij altijd gezegd is dat een follikel maar 2mm per dag groeit).
    Naast die grote zijn er nog 3 die tegen de 15/17mm aan zitten en nog een 'kleintje' van 12.

Bij ons zou je met zoveel follikels de iui moeten stopzetten. Maar ze woont in het buitenland, waar ze nu rustig een iui gaan doorvoeren.
    Ze zeggen niet dat de kans groter is op een meerling, maar zeggen juist dat de kans zo groter is dat het lukt.
    Vind het zelf even heel raar dat in andere landen andere regels gelden betreffende het aantal follikels waarbij de behandeling nog door mag gaan.

Zouden jullie het verstandig vinden om door te gaan met de iui?
    Zwemmers zijn trouwens ook gewoon goed van hem.

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Pfoe.. dat zijn dus waarschijnlijk 4 follikels die gaan springen, want in de 2 dagen na de pregnyl groeit het ook nog even door..

Raar dat het zo verschilt per land!

Overigens is die eindsprint van 17mm naar 22mm niet heel raar hoor, dat komt wel vaker voor:)
    Die van mij groeien eerst ook heeeeel langzaam en de laatste dag/2 dagen ontploft het..
    Daardoor heb ik al een paar keer overstimulatie gehad en deze ronde randje overstimulatie..

3. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Heb haar maar even op het hart gedrukt dat een kans bestaat op een 3- of 4ling. Of ze dat aan zou kunnen. Maar het ziekenhuis blijft stellig zeggen dat die kans nihil is.

Wel vervelend die overstimulatie catmommy, hoop dat je snel zwanger mag geraken en 9maanden later een prachtbabytje in handen mag houden.
    De MMM is slopend genoeg, dat verdiend toch een baby als resultaat?!

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja een 3-ling of 4-ling is zeker aanwezig, maar de kans is inderdaad ook wel klein, maar het kán wel!
    Zolang ze dat maar goed onthoudt inderdaad..
    Hoelang is ze al bezig? Ik begrijp dat je uiteindelijk ook anders gaat denken..
    Zo van het lukt al een half jaar/jaar niet met 1/2 follikels, waarom zou het nu ineens met 3/4 lukken?

Slopend is die MMM zeker:(

Ik focus me nu vooral op andere leuke dingen (gelukkig de zomer in aantocht!) en op de vakantie over anderhalve maand.

Maar ik ben wel een beetje bang voor daarna.. als we dan nog met lege handen staan..
    Ik ga denk ik een maatschappelijk werkster van het ziekenhuis bezoeken na de vakantie, heb van andere dames in de MMM gehoord dat dat kan opluchten!

Deel Deze Pagina