Hallo dames, Al eens eerder een topic geopend in zwanger worden, maar ik denk dat hier meer meiden zijn die al eens een hsg gehad hebben! Ik moet maandag voor een hsg en zie er giga tegenop! Ik ben op zoek naar jullie (eerlijke) ervaringen! En wie van jullie waren daarna snel zwanger!?
Hi, In het najaar in 2014 een hsg gehad. Het was een vervelend gevoel vooral. Heb wel flink in mans hand geknepen, maar meer uit voorzorg Pijn kon ik het niet noemen, maar zal voor elke vrouw anders zijn. Helaas geen positief zwangerschapsnieuws...
HSG viel mij reuze mee. Even flinke kramp in baarmoeder, maar dat was echt zo voorbij. Een bevalling doet vast veeeeeeel meer pijn, en daar doen we het voor toch? Ook hier helaas geen zwangerschap daarna.
Ik ben in februari geweest en zag er ook gigantisch tegenop. Het is me 100% meegevallen. Op aanraden van de poli assistent de avond van te voren een aleve feminax genomen en een uur van te voren ook nog twee. Qua pijn vond ik het goed te doen. Je voelt even wat druk, dat is naar. Verder voelt het als een flinke menstruatie vond ik. Succes
Oh dan is het wel te doen Heb pijnstillers gehad bij me bevalling niet. Hoe gaat het eigenlijk gaan ze met een slangetje van onder naar binnen? De gyn doet het voor de zekerheid bij ons,heb een bbz gehad in 2009 maar door de bloeduitslagen,echo en zaadonderzoek gaat ze er van uit dat het niet aan mij ligt maar bij mijn man. Die is verminderd vruchtbaar dus gaan gelijk door en hoeven gelukkig niet een half jaar te wachten/zelf proberen zwanger te worden. Kan wel op een natuurlijke manier zwanger worden van me man volgen de gyn.
Totaal geen pijn gehad! Ik voelde alleen het buisje naar binnen gaan. Ongeveer 3 maanden daarna zwanger via IUI, helaas miskraam.
He rijswijkse nog een lotgenoot... ik moet pas om 15.45, dat wordt een lange dag zenuwen Hoe laat moet jij? En dank je dames voor jullie ervaringen! Lijkt dus wel een beetje mee te vallen...hoop het! Ik heb ook een dosis pijnstilling voorgeschreven gekregen, die moet ik van te voren innemen! De meeste niet zwanger erna! Moet ik me dus maar niet teveel op 'verheugen'. Het voelt weer als een strohalm om aan vast te houden, maar kan me maar beter behoeden voor teleurstelling! Het is natuurlijk geen wondermiddel anders kregen alle vrouwen wel een hsg!
Ik moet ook de hele dag in de zenuwen zitten. Ik moet kwart over 3 waar wordt jij geholpen? Moet je daarna zelf proberen zwanger te worden of krijg je hulp? Zijn jullie al lang bezig?
Heb hem in 2011 gehad, viel mij best mee. De verdoving van de baarmoedermond was het vervelendst, daarna meer een druk gevoel alsof je heel hevig ongesteld moet worden. Ik moest van te voren ook pijnstilling innemen (geen idee meer wat) Wat ik wel genant vond was toen ik opstond de vloeistof er allemaal uitliep, dat was de gyn even vergeten en alles zat dus onder. Hier daarna ook geen zwangerschap. Succes maandag! En laat het over je heen komen meer kan je niet doen.
Ik heb hsg gehad in gent. Nergens last van gehad. beetje apart kriebelig gevoel in buik meer niet ik weet nog goed het was die dag zo warm dat ik na hsg ijsje op heb. Echt meiden, ik zou het zo weer doen ik heb ook hysteroscopie gehad en laparascopie, dat vond ik veel heftiger. Heb 2 weken last gehad er van. ze weten meteen of je eileiders toegankelijk zijn. Succes x
We wachten maar op maandag. Ik heb pijnstilling gehad(uur van te voren) innemen en antibiotica (in de ochtend). Wilde liever de operatie maar helaas.
We kunnen inderdaad niets anders doen dan het gewoon ondergaan! Fijn om ervaringen van anderen te lezen, maar het voorspelt helaas niet wat ons te wachten staat! Ik moet ook een uur voor behandeling pijnstilling innemen, maar heb geen antibiotica voorgeschreven gekregen?! Morgen nog maar even naar vragen! Het hsg is onderdeel van het orienterend fertiliteitsonderzoek... 7 mei krijgen wij alle uitslagen: bloedonderzoek, uitstrijkje, inwendig onderzoek en hsg! Tot die tijd sowieso zelf proberen nog! Ben heel benieuwd naar alle uitslagen en hoe dan verder! Wij zijn een jaar bezig nu! En jullie rijswijck??
ik krijg antibiotica omdat ik een bbz heb gehad met behoud van me eileider dus is ter voorkoming van ontsteking van de eileider. We zijn een jaar bezig,bloeduitslagen en uitslagen al gehad,bij ons ligt het aan mijn man die is verminderd vruchtbaar hoorde we. Kunnen wel op d natuurlijke manier zwanger worden vertelde ze,maar duurt dus langer dan bij andere daarom krijgen we hierna direct hulp. We hebben een dochter van 4 jaar dus zijn hier behoorlijk nuchter onder. Komt er nog een kindje bij vinden we dat heeeel leuk gebeurt het niet ook goed,we pakken wel alle kansen hoor om nog een kindje te krijgen Welk ziekenhuis moet jij? Succes morgen komt vast goed,de zenuwen zijn hier toegenomen (te veel gelezen)
En rijswijkse hoe is het bij jou gegaan? Ik ben zo blij dat het er op zit Ik weet niet zo goed of ik het nou mee of tegen vond vallen?! Het opblazen vh ballontje en het inspuiten vd vloeistof vond ik erg pijnlijk! Maar gelukkig duurde dit alles bij elkaar 1 minuut! Ik had achteraf napijn verwacht, maar heb eigenlijk nergens last van! Dus het is me meegevallen, behalve die ene minuut!
Gelukkig zit het erop voor ons Mooi dat het bij jou goed was! Het inbrengen en ballonnetje voelde ik niet. Het doorspoelen deed heeeeeeeeel zeer. Ik heb dus 1 eileider die niet meer werkt,wat ik al verwachte daarom deed het zo zeer. Ze stopte direct en liet nog een keer de foto's en het doorstromen en verstopping zien. Werd geholpen door de gyn die ik vaker heb dat is wel fijn. Geen napijn gelukkig wel bloedverlies.
Oh heb met je te doen hoor...ik had al pijn terwijl bij mij alles toegankelijk was Voor jou wel extra spannend nu he omdat de kans op een zwangerschap nu groter is! Ik hoop het voor je! Ben eens benieuwd of het voor mij ook nog iets uit gaat maken asngezien het niet verstopt zat! In ieder geval kunnen we deze weer van ons lijstje strepen!
nee de kans is niet groter,hij is verstopt dus konden hem ook niet doorspoelen vandaar die pijn. Ze heeft de druk behoorlijk opgehoogd maar ging echt niet er door heen.
Het verschilt heel erg per persoon. Op het internet lees je vooral de negatieve verhalen. Maar ik wil hierbij mijn positieve verhaal kwijt. Bij mij is dit onderzoek 100% meegevallen. ik was zo zenuwachtig dat ik jankend binnen kwam. Maar ik vond het uiteindelijk niet veel heftiger dan een IUI. Het enige wat wel indruk maakte, is de hoeveelheid mensen die bij het onderzoek aanwezig zijn. De gynaecoloog, de radiodiagnostisch laboranten en de radioloog volgens mij ook. Een tip: als je bang bent voor pijn, vraag om goede pijnstilling. Die heeft bij mij wel goed zijn werk gedaan.
Bedankt maar zijn beide al geweest De eendenbek en ballonnetje,slangetje enz niks van gevoeld maar het door spuiten leken wel weeen(zat tegen het plafon) maar was geen doorgang bij mijn rechter dus door spuiten was niet gelukt dus nu is die rechter nog steeds dicht. Kan me voorstellen dat als ze gewoon door te spoelen zijn dat het vervelend en pijn doet maar niet zo erg als er gewoon 1 potdicht zit. IUI is toch heel anders? Dan spuiten ze het toch niet in je eileider maar direct in de baarmoeder? Ik ben nog niet thuis hoe het allemaal gaat.