Heb gisterenochtend im 11 uur geld ivergemaakt van abn naar rabo maar nog staat get er niet op. . Zijn ze nou zo langzaam of krijg ik het maandag pas
Ja de ABN is t altijd heel erg traag. Maandag is t pas verwerkt helaas. slechte zaak he! zelfs met een spoedoverboeking is t maandag pas voor 8 uur sochtends overgeschreven. dus helaas..
Je zult tot maandag moeten wachten maar volgens mij verwerken geen van de banken overschrijvingen in het weekend. En dan heb je nog kans dat het er pas in de middag op staat.
Ja van ing en rabo voor 12 uur staat het er dezelfde dag op. Denk dat het aan de abn ligt dan (of de afspraken tussen abn en rabo) Maar ik zou er als ik jou was gewoon vanuit gaan dat het er maandag opstaat. Edit: dacht dat je het op vrijdag had overgemaakt, bovenstaande geldt volgens mij alleen op werkdagen.
Rabobank onderling wordt wel direct bijgeschreven, maar ook dan staat volgens mij de valutadatum pas op de volgende werkdag (maandag dus). Andere banken onderling hebben geen transacties in het weekend. Spoedoverboekingen worden in het weekend nooit uitgevoerd, altijd pas op de volgende werkdag. TS het zal pas maandag (of met een beetje pech dinsdag) bijgeschreven worden.
Banken maken nooit over in het weekend. Rabo ook niet. Zoals Sjorsje al zegt; Rabo onderling wel, net als ABN onderling, maar niet van ABN naar Rabo etc. Dit omdat ze hierdoor aan hun rente komen. Bedrag komt op een tussenrekening te staan, hun trekken daar rente over. Zo komt een bank aan hun kapitaal.
Het girale betalingsverkeer tussen banken wordt door Equens uitgevoerd. En Equens verwerkt geen opdrachten in het weekend. Deze overboeking zal dus pas maandag verwerkt worden.