is de abn in het weekend zo langzaam met overboekingen

Discussie in 'De lounge' gestart door flowertje, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Heb gisterenochtend im 11 uur geld ivergemaakt van abn naar rabo maar nog staat get er niet op. .
    Zijn ze nou zo langzaam of krijg ik het maandag pas

2. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ja de ABN is t altijd heel erg traag. Maandag is t pas verwerkt helaas. slechte zaak he! zelfs met een spoedoverboeking is t maandag pas voor 8 uur sochtends overgeschreven.
    dus helaas..

3. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Jeetje zeg wat erg ik was al bang dat ik wat verkeerd had gedaan ofzo

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

volgens mij doet een bank helemaal niks in het weekend.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je zult tot maandag moeten wachten maar volgens mij verwerken geen van de banken overschrijvingen in het weekend. En dan heb je nog kans dat het er pas in de middag op staat.

6. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Rabo doet het volgens mij wel hoor

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja van ing en rabo voor 12 uur staat het er dezelfde dag op. Denk dat het aan de abn ligt dan (of de afspraken tussen abn en rabo)
    Maar ik zou er als ik jou was gewoon vanuit gaan dat het er maandag opstaat.

Edit: dacht dat je het op vrijdag had overgemaakt, bovenstaande geldt volgens mij alleen op werkdagen.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Rabobank onderling wordt wel direct bijgeschreven, maar ook dan staat volgens mij de valutadatum pas op de volgende werkdag (maandag dus). Andere banken onderling hebben geen transacties in het weekend. Spoedoverboekingen worden in het weekend nooit uitgevoerd, altijd pas op de volgende werkdag.

TS het zal pas maandag (of met een beetje pech dinsdag) bijgeschreven worden.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Banken maken nooit over in het weekend. Rabo ook niet.
    Zoals Sjorsje al zegt; Rabo onderling wel, net als ABN onderling, maar niet van ABN naar Rabo etc. Dit omdat ze hierdoor aan hun rente komen. Bedrag komt op een tussenrekening te staan, hun trekken daar rente over. Zo komt een bank aan hun kapitaal.

10. koala28

koala28 Niet meer actief

Het girale betalingsverkeer tussen banken wordt door Equens uitgevoerd. En Equens verwerkt geen opdrachten in het weekend.

Deze overboeking zal dus pas maandag verwerkt worden.

11. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    en ABN had dit weekend ook nog periode dat het plat lag ivm werkzaamheden...

Deel Deze Pagina