Is de angst normaal?

Discussion in 'Zwanger worden' started by LiefenLeed, Apr 13, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

May 4, 2017
    1,275
    1,030
    113
    We blijven twijfelen over een 4de. Of twijfelen? De wens is er! Ook overtuigd van dat we spijt krijgen als we het hierbij laten...maar hoe ga je om de angst voor een ongezond kind? Is deze angst reeel? Of zijn we ons meer bewust van wat er mis kan gaan?

2. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

Feb 19, 2020
    989
    587
    93
    Female
    Ik denk dat zo'n gedachte nog niet zo gek is. Veel mensen zien gezonde kinderen krijgen als normaal, maar het blijft een wonder en geluk als de kleine niks mankeert. Ik ga er verder niks over zeggen, maar ik begrijp je angst wel.

3. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

Jan 3, 2018
    1,008
    818
    113
    Female
    Een dorpje bij Utrecht
    Ik merk dat ik het, nu we over een tweede kindje praten, meer heb dan bij de eerste.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Bij ons nam de angst wel per kind toe ja. Omdat niet alleen jij en je partner, maar steeds meer mensen (kinderen) belast worden met nog een kindje, en bij een zorgenkindje is die belasting natuurlijk nog meer.
    Ik vind het dus ook niet meer dan logisch dat je er nu langer/meer/beter over nadenkt.
    Verder ben ik wel redelijk nuchter en weet dat de kans stukken groter is op een gezond kind dan een kind wat meer zorg nodig heeft, dus wij durfden het met een vierde nog wel aan.
    Succes met de knoop doorhakken!

5. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Ik was ook angstig over dit onderwerp toen ik zwanger was van mijn 4e kind. Ik heb die angst gedeeld met de gynaecoloog die heel nuchter reageerde dat samen kinderen krijgen eigenlijk genetische wiskunde is. Als je van dezelfde partner een 4e kind krijgt heb je 75% minder kans op genetische aandoeningen dan een stel wat samen hun eerste kind krijgt.

Ik was ook nog geen 35 toen ik zwanger werd van onze 4e. Leeftijd speelt ook een rol.

Share This Page