Ik heb al vanaf ongeveer 20 weken zwangerschap last van bekkeninstabiliteit. Bij mijn eerste zwangerschap had ik er ook al erg veel last van maar toen kon ik nog wel de balans vinden tussen in- en ontspanning. Nu heb ik een dochtertje van 2 jaar waardoor het erg lastig is om mijn rust te pakken. Mijn man doet bijna alles in het huishouden nu (normaal doen we dat samen) en als hij thuis is neemt hij de verzorging voor onze dochter ook op zich. Dat is natuurlijk heel erg fijn, maar de laatste 2 weken heb ik zo'n last (pijn) van mijn bekken dat ik nog maar nauwelijks kan lopen. Mijn man is 4 dagen per week werken en ik tel de uren af dat hij weer thuis is zo zwaar vind ik het nu.... Ik heb de hele dag en nacht door pijn waardoor ik dus ook 's nachts niet meer tot rust kom. Echt elke beweging doet nu zeer.... Ik ben vorige week nog bij de vk geweest en zij wilde het per week bekijken. Ze heeft het nog niet echt over inleiden gehad. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. De fysio werkt gewoon niet meer, ga er nog wel elke week naar toe en doe mijn oefeningen maar dat is gewoon niet meer genoeg. Zijn er nog meer vrouwen die ervaring hebben met inleiden bij bekkeninstabiliteit? Ik heb donderdag weer een afspraak bij de vk en ik hoop dat ze me dan doorstuurt naar een gyn... maar stel dat ze dat niet doet wat dan....
Hai Roosje, jee niet leuk bekkeninstabiliteit (weet er alles van helaas) ik heb bij de eerst milde klachten gehad, en nu bij de 2de vanaf 14 weken. En vanaf 34 weken kon ik ook werkelijk niets meer. Ben dus ingeleid met 38 weken, dit was volgens de gyno de grens en ze doen het niet eerder dan 38 weken. Tijdens de bevalling door het liggen aan apparatuur wel last gehad en dus morfine gehad!! Hoop voor je dat je snel je babytje heb en weer kan herstellen van je bekkeninstabiliteit (hoop dat je er snel weer boven op bent) Succes!!
Anders even de zoekfunctie gebruiken? Dit onderwerp is al een paar keer eerder voorbij gekomen.. Begreep uit die topics dat het eigenlijk af te raden is om je in te laten leiden bij bekkeninstabiliteit. Spontane bevallingen zouden beter zijn. Snap overigens wel heel goed dat je het niet meer goed trekt zo! Zelf ook bekkeninstabiliteit gehad vanaf een week of 20 en een dochter van toen 3 rondlopen. Sterkte!
Ik ben heel erg benieuwd wat de verloskundige gaat zeggen donderdag... Mijn dochtertje is geboren bij 41 weken en ik moet er serieus niet aan denken om nog eens 3 weken zo rond te moeten lopen (trompelen)... Ik zal ook wel even googlen wist niet dat er al eens zo'n onderwerp is geweest.
Oh nee kan me goed voorstellen dat je dat niet wilt idd, ik was zoooooooo blij toen onze zoon er was!! hoop dat ze met je mee willen denken donderdag
Erg he die pijn? Kon zelf ook echt nauwelijks meer wat.. En heb tot 41+1 doorgelopen Nou heel veel sterkte meis!
meis85: hoe heb je het inleiden op zich ervaren? Duurde het erg lang voordat de weeën op gang kwamen? Heeft de bevalling erg lang geduurd?? Mijn eerste bevalling heeft in totaal 26 uur geduurd en dat was ook echt een drama... Na uren weeën en een weeënstorm met enorme persdrang bij 3 cm ontsluiting uiteindelijk een ruggenprik gehad... Ik heb gelezen dat de bevalling langer kan duren bij inleiden was dat bij jou ook zo?
Ik zit door de bekkeninstabilisatie sinds 1ste zwangerschap al thuis!! das al sinds zomer 2009 Door 2de zwangerschap helemaal verergerd... maar mijn rechterschouder hangt ook lager als de linker, wervels niet helemaal ok op hun plek en dan de rechterbek die niet goedzit. Alles bij elkaar al pijn, bijna niets doen, isolatie zowat sinds 2009. Ik ben wel bij de 2de ingeleid, maar vanwege minder leven en niet vanwege mijn kapotte bekken , bij mij helemaal geen rek mee gehouden om mij minder rond te laten lopen, LEES: vanaf 20wk ongeveer gekropen... kaart t aan bij je verloskundige en in t ziekenhuis als je gaat voor een ctg scan en wie weet.... het is toch niet fijn al die kilos op je bekken, erg pijnlijk! Succes meid
jeetje Snoopy82 wat een verhaal!!! Dat is nou net waar ik nu zo bang voor ben, dat het na de bevalling niet meer over gaat... Na de geboorte van mijn dochtertje ben ik heel snel hersteld. Nu is de pijn vele malen erger en ben nu dus ook heel erg bang dat het na de bevalling langer duurt voordat ik herstel.
Roosje, de bevalling geen van moment van infuus aanprikken tot geboorte net geen 4 uur. Maar gaat heel vlot teminste bij mij dan he. En vond het wel fijn eigenlijk, was zo klaar met dat hele zwanger zijn en bekkeninstabiliteit. Maar ook ik loop nu nog steeds bij de fysio, en ben nog aan het herstellen, de 1ste ben ik vrij vlot van hersteld en dacht oh dat doe ik nu ook even, maar goed ja ook niet slim bedacht want had tijdens de zwangerschap zoveel pijn, dat ik ben opgenomen na dat ik van de pijn Out gegaan ben aan de keukentafel. Om zo pijnmedicatie te geven en beetje te kunnen slapen. Dat was met 34 weken was toen echt op zeg maar. En kon de weken wel verder kijken was zo blij dat het week 38 was en de gynaecoloog groen licht gaf om in te leiden. Maar ja eenmaal bevallen wil niet zeggen dat je van alles af bent, bekkenpijn is wat minder op het moment maar er is een wervel verschoven waardoor ik uitstralingen heb in benen en armen door dat ik dus scheef gelopen heb door bekken. Zou dan ook zeker bij je klachten Roos goed aangeven bij de verloskundige en die kan je doorverwijzen!! want zoals Snoopy zegt de extra kilo's schelen een hoop!!
meis85: jij hebt ookal zo'n heftig verhaal, wat vervelend dat je zoveel pijn hebt gehad tijdens en ook na de bevalling!! Echt heftig om te horen! Je bevalling is geloof ik wel heel vlotjes verlopen dus dan wil niks zeggen qua inleiden dan hé. Iedere bevalling is anders dat weet ik maar wel fijn om te horen dat je er niet 3 dagen over hebt gedaan! Ik ga het donderdag gewoon nog een keer aangeven bij de verloskundige en ik zal daarbij ook zelf aangeven dat ik graag ingeleid wil worden. Ben benieuwd, vind het wel heel spannend allemaal! Vandaag heb ik ook weer een slechte dag, dochterlief maar weer eens voor de tv gezet (ben er eigenlijk heel erg op tegen om haar tv te laten kijken maar ik heb op dit moment zo'n pijn...)
Groot gelijk dat je het donderdag bespreekt met je verloskundige. Ik hoop dat ze met je mee wil denken. Het valt echt niet mee als al zo lang zoveel pijn hebt door bekkeninstabiliteit. En dan heb jij er ook nog een dochtertje bij. Ik heb bij mijn verloskundige ook aangegeven dat ik het niet meer trek door de bekkeninstabiliteit, daardoor weinig slaap en veel pijn. Inleiden doen ze pas met 41 weken maar ze gaat me donderdag wel proberen te strippen. Als ze jou nog niet in willen leiden willen ze misschien proberen te strippen? Of zie je dat niet zitten? Sterkte hoor!
Jade86: wat vervelend dat jij pas ingeleid wordt bij 41 weken! Stel dat ik nog 3 weken zo moet rond hobbelen dat trek ik echt niet! Mijn dochtertje wilde net een kus van mij en ik kon het gewoon niet, mijn man moest haar optillen want ik kon gewoon niet meer bukken. Ik kon wel janken! Strippen vind ik ook geen probleem hoor, heb alleen gehoord dat het weinig effect heeft bij de meeste vrouwen. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik dus pas bevallen bij 41 weken en ik had toen bij 40 weken ook gevraagd of ze me wilde strippen maar onze verloskundige zegt dat het weinig nut heeft en daarom toen niet gedaan. Moet ik er wel even bij zeggen, ik ben op een zondag bevallen en ik had eigenlijk voor die maandag erna een afspraak met de verloskundige. De verloskundige zou die maandag wel proberen om te strippen.
Roosje, idd heel herkenbaar, de tv is een groot red middel. De oudste was 20 maand toe onze zoon is geboren. En ze wou nog veel aandacht en dus ook nog getild en zo worden. ML begon eerder met werken zodat hij optijd thuis was om te koken en te wassen en onze dochter in bed te doen. nou word je helemaal gek van als mama dat je niet meer goed door de pijn en de klachten voor je kindje kan zorgen. tuurlijk krijgen ze wel aandacht maar ik heb met er goed schuldig van gevoeld Ik hoop dat je al een verweekte baarmoedermond heb dan kunnen ze je vast en zeker inleiden. maakt het makkelijker. De eerste ben ik ook ingeleid en die was er met 3,5uur dus je zult er wek geen 3 dagen over doen Laat je met het weten ben benieuwd wat ze donderdag zeggen!!
ja meid ik was dus 1 van die gevallen waarbij t licht blijvend is en nooit 100% zal herstellen ervan. Je leert ermee leven en de pijn te boven te staan met behulp van vele paracetamol, slaaptekort, geen enkele houding te lang etc. Fysio volg ik nog steeds en het helpt bij t in beweging blijven en niet stijver worden, maar ofr de bekken er wat aan hebben? Geen idee, heb nog steeds last en niet echt vele vooruitgang. Maarja ik ben dan een beetje extreem geval die er lang mee rondloopt, t zal na de bevalling wel even aanhouden maar kan erna zo weer over zijn en dat hoop ik van harte voor je hoor! Blijf positief denken en idd met je verloskundige even overleggen hoe of wat vanwege je bekkeninstabiliteit en de pijn. Heel veel succes en t komt wel goed hoor x
vandaag een hele slechte dag achter de rug... nou ja nog niet helemaal dan want het is pas kwart over 6... Ik werd vannacht wakker van enorme krampen in mijn zij, kon niet meer liggen en daardoor natuurlijk ook niet meer slapen. Het zijn geen weeën of zo het zijn echt steken in mijn zij. Rond het middaguur waren de steken zo erg dat ik de verloskundige maar heb gebeld. Ze gaf aan dat het waarschijnlijk mijn banden en spieren zijn. Ze gaf als advies om even in bad te gaan liggen. Ik heb mijn ouders gebeld of ze Fleur op konden halen, dat hebben ze gelukkig ook gedaan. Ik dus in bad gaan liggen, kon er alleen na een half uur niet meer uit komen door de pijn in mijn bekken. Het schiet niet echt op hier! Om 2 uur heb ik gelukkig nog wel even een uurtje kunnen slapen, ik droomde dat de weeën waren begonnen... maar dat was helaas niet zo, ik werd wakker van weer enorme steken in mijn zij.... De rest van de dag weinig gedaan, mijn man komt als het goed is zo thuis, hij rijdt meteen langs mijn ouders om Fleur weer op te halen. Morgen komen mijn ouders haar weer ´s morgens halen. Mijn moeder heeft deze week een weekje vrij dus daarom kan ze dat ook doen. Normaal werkt mijn moeder ook. Ik kan ondertussen helemaal niks meer. Ik strompel van de bank naar de stoel en naar de wc. Ik word er ondertussen heel erg verdrietig van, kan niet meer voor mijn dochter zorgen en de pijn is echt enorm! Ik ben zo benieuwd wat de verloskundige morgen gaat zeggen... als ze me niet door wil sturen naar het ziekenhuis dan denk ik dat ik in huilen uitbarst...
Lieve Roos, jee wat een dag, en wat een pijn wat ik zo lees. Zo anders nu nog de VK bellen dat je zelfs na een bad zoveel pijn heb. idd die banden trekken ook nog eens aan je bekken door het gewicht van de Beeb. Oh meid kan me voorstellen dat je in huilen uit kan barsten. Dikke knuf van mij, en hoop dat je snel je babytje in je armen kan sluiten en dan kan je ook weer lekker voor je Fleur zorgen!! komt wel goed.
Ach lieverd toch... Morgen echt heel duidelijk met je VK overleggen en zeggen dat je er niet meer tegen kunt, zowel psychisch als lichamelijk niet meer. Een keer goed janken bij de VK helpt misschien ook wel. Ik vind dat ze je eerder in moeten leiden hoor. Dit is geen doen meer.... Je hebt Fleur ook nog rondlopen en ik kan me voorstellen dat het super frustrerend moet zijn als je niet voor je meisje kunt zorgen. Dikke knuffel en heel veel sterkte!
Ik kom net terug van de vk. Om te beginnen was de vk heel begripvol en begreep ook wat het probleem is (ze heeft zelf 3 kinderen en bij alle 3 veel bekkenklachten gehad). Ze gaf wel aan dat het beleid van het ziekenhuis in onze regio is dat ze wachten tot 40 weken voordat ze gaan inleiden. Ze heeft wel een verwijsbrief geschreven en ik heb net naar het ziekenhuis gebeld en een afspraak gemaakt voor as maandag. Nu weer benieuwd wat ze maandag gaan zeggen in het ziekenhuis... waarschijnlijk dus nog 2 weken zo door gaan... Het goede nieuws is wel dat het met de baby allemaal goed is! Het was goed gegroeid en de harstlag was perfect dus dat is wel weer fijn om te horen! Door alle pijn vergeet ik soms bijna dat ik straks weer een klein babytje erbij heb...
Een begripvolle VK is fijn he? Gelukkig maar. Ik ben ook benieuwd wat ze zeggen maandag in het ziekenhuis. Mag ik vragen naar welk ziekenhuis je gaat, ik woon nl ook in Brabant (veldhoven) en ga daar ook naar het ziekenhuis. Misschien wel hetzelfde ziekenhuis? Gelukkig was alles verder goed met jullie baby, da's goed nieuws he? Ik had vanmorgen ook controle, het strippen was niet gelukt want ze kon er niet bij. Ik had me daar al wel op voorbereid, dus ik was niet erg teleurgesteld. Ik heb de knop omgezet, ons meisje blijft gewoon lekker lui zitten totdat ze mij met 41 weken gaan inleiden, dat weet ik zeker. Nog maximaal 2 weken te gaan dus! Het geeft me veel rust moet ik zeggen. Twee weken wachten overleef ik ook wel. Hou je taai meid! Knuf!