Hallo dames, Vandaag lekker uitgewaaid op het strand, lekker gewaggeld met de honden...sinds 2 uur onwijs last van ademnood. Kan niet zo goed diep ademhalen, gek om te omschrijven maar alsof de kleine letterlijk op mn longen ligt.. Herkenbaar voor iemand?
Heel herkenbaar. En erg vervelend. Bij mij helpt het om even wat anders te gaan doen, anders ga ik zowat hyperventileren. Ik krijg het meeste lucht door te gaan zitten op puntje van de bank, beetje voorovergebogen met ellebogen op knieen. Ik had altijd de neiging om te gaan strekken voor meer lucht, maar dat werkt bij mij dus averechts. Hoop dat je je snel beter voelt!
Ik heb dat ook gehad aan het einde van de eerste zws en in het begin van deze weer. Enerzijds iets van hyperventilatie, dacht zelf harde buiken, maar dat was het niet volgens de vk. Ook mijn darmen spelen er een rol in, want direct erna moet ik naar de wc.
hier ook gehad, met name de laatste paar weken. volgens mij lag ze ook met dr beentjes tegen mn ribben/ in de buurt van mn longen. sowieso drukt de baarmoeder de organen aan de kant en dat kan ook voor ademnood zorgen. ik ging ook vaak op t puntje van de stoel of bank zitten met mijn benen uit elkaar zodat de buik wat meer ruimte had. nog even volhouden!