hoi meiden! onder het motto 'domme vragen bestaan niet' een vraag van mij waar ik niet uit kom: 1 mijn laatste menstruatie begon op 12 september 2 mijn eisprong vond plaats op 26 september (ovutest) 3 mijn cyclus duurde afgelopen tijd 22 á 23 dagen 4 ik heb positief getest op dag 23 volgens online berekeningen ben ik uitgerekend op 18 juni 2012, en ben ik nu (ook volgens mn banner hieronder) 7 weken en 3 dagen zwanger. Dit klopt toch niet? Vanwege mijn korte cyclus moeten hier toch 5 dagen worden bijgeteld, dus ben ik eigenlijk 8 weken en 1 dag? Heb ik gelijk als ik het zo bekijk, omdat online berekeningen uitgaan van een cyclus van 28 dagen? Ik ben gewoon nieuwsgierig naar hoe ver ik ben volgens juiste berekeningen, hoop dat jullie me een antwoord kunnen geven! Alvast bedankt!
Als je menstruatie op de 12e begonnen is en je had je eisprong de 26e, dan had je volgens mij deze keer een cyclus van 28 dagen. (12+14=26) Je moet altijd uitgaan van de dag van de bevruchting, de 26e dus waarschijnlijk Dan was je dus afgelopen maandag 5 weken, + de 2weken die je cadeau krijgt van voor de bevruchting is dus vandaag 7wk 3 dgn. Wanneer moet je trouwens naar vk? Die kan het ook nog een keer voor je uitrekenen hoor. En met je 1e echo kom je er ook vaak weer achter dat het iets meer of minder is... Succes!
Loeloe, thanks voor het meerekenen! Alleen heb ik een hele korte luteale fase gehad van maar 8 dagen en was m'n cyculs dus maar 23 dagen. Mijn NOD was dus dag 23 ofwel 4 oktober.... uitgaande van een luteale fase van 14 dagen zou de cyclusduur van 28 dagen weer gelden, en die heb ik niet.
ik denk dat jet beste de eisprong kunt aanhouden. de kortere cyclus heeft in jouw geval niet geleid tot een vroegere eisprong.
Helemaal mee eens...!! Ik had zelf ook een korte LF. Bleek later bij de echo dat ik zelfs iets verder bleek te zijn door een snelle innesteling... Bij de echo krijg je echt duidelijkheid hoever je bent. Tot die tijd kun je gewoon je banner aanhouden.
thanks allemaal! Ik heb morgen een echo bij de fertiliteitsverpleegkundige maar verwacht niet dat ze daar de termijn op vast kunnen stellen omdat het nog millimeterwerk is... Als er morgen een hartje gezien is maak ik de eerste afspraak met de verloskundige, ben benieuwd wanneer ik daar een echo krijg!