maak me druk!

Discussion in 'De bevalling' started by tweeling, Apr 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    nu ben ik van mezelf iemand die alles in de hand houd en het liefst zelf doet! nu kan dat natuurlijk niet altijd maar dan probeer ik wel de beste oplossing te zoeken zodat ik me daar fijn bij voel!

Over een poosje krijg ik een geplande keizersnee en nu moet mijn dochter van 1j 9m ergens heen natuurlijk.
    Na naar de vader van mijn man was geen optie is werken en zou een halve ochtend en middag niet weten wat ie moest doen ;)
    dan maar mijn ouders...
    het is daar altijd zo'n chaos letten niet goed op etc etc kan er een heel boek over schrijven, maar zijn wel mega dol op haar!
    Ik hou dus echt mijn hart vast om ze daar zo lang te moeten achter laten en ik kan niks ook niet terugkomen als er iets is! bah krijg het hier spaans benauwd van!

Nu heb ik natuurlijk een lijstje gemaakt met hoe de dag van haar er een beetje uitziet zodat ze alles weten enzo...maar zoals mijn ouders zijn luisteren ze echt nooit naar wat ik te zeggen heb dus ook niet als ik vertel over hoe ik het graag zou hebben die dag.
    Begrijp me goed ze hoeven mijn bevelen niet op te volgen hoor ;) maar ik zou wel graag willen dat ze wat interesse toonden zodat ik met een gerust hart kan gaan.

bijv. wij wisselen van auto zodat hun daarna naar het ziekenhuis kunnen komen, in onze auto zit namelijk de kinderstoel. nou moeten ze haar wel veilig in die stoel vastzetten en aangezien ze geen bal snappen van de gordel (heb ik ze laten doen namelijk) moet ik ze dat wel uitleggen! Ze luisteren echt niet als je het voor doet of het hun laat doen met tips etc...volgens hun ''komt het allemaal wel goed''
    toen ze 6 maanden was hebben we hun ook eens met onze auto laten komen...bleek de maxicosi nog in de auto te staan en de deuren los etc tja en hoe ze vast zat wil ik waarschijnlijk niet eens weten :confused:

ik maak me echt zo druk om dit en nog wat andere dingen die ik hier maar niet neer zet!

wat zouden jullie doen?
    iemand anders zoeken waar je je meer op je gemak voelt?
    ze aanspreken met de (erg grote) kans op ruzie?

2. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik zou iemand anders zoeken, zou mijn kind echt niet ergens achter laten zonder een gerust hart.
    Dat ik steeds zou denken, gaat het wel goed.
    Juist met een geboorte is het fijn als je je echt 0,0 zorgen om hoeft te maken.

3. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi Tweeling!

DE oplossing wellicht ;) :

je kleine lekker thuis houden en je ouders of beste vriendin laten komen om haar in haar eigen omgeving te verzorgen. Dan weet je zeker dat de eigen spulletjes er zijn, er niet nodeloos vervoerd hoeft te worden, etc.

Spannend hoor, nog even en het is zover! Succes, meid.

4. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

pff nee zeg, ik zou haar echt ergens anders brengen. Misschien goede vrienden? Je moet haar met een gerust hart kunnen achterlaten. lijkt me niet echt bevorderlijk voor jou dat je in je achterhoofd blijft houden of alles wel goed gaat met je dochter.

Ik snap precies wat je bedoelt over alles zelf in de hand houden. Het uit handen geven is zo moeilijk en voelt dan vaak als het beste kiezen uit het slechtste ;).

Kortom welke andere opties heb je, zoals goede vrienden of een (schoon)zus ofzo?

Vind de oplossing van Darcy ook een goede trouwens...

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    super idee darcy!
    maar uiteraard 1 probleempje: dit zullen ze niet meteen willen :(

toen ik aangaf haar de rest van de week thuis te willen houden omdat het te druk word...baby, ziekenhuis, visite, mama weg en ga zo maar door...toen hadden ze al zoiets van sjee kan t niet gewoon hier!
    maar ik wil dat ze thuis is met der eigen speelgoed bed en omgeving, maar dat kreeg ik er al niet zonder slag of stoot door :evil:

ga t hier eens voorleggen aan manlief :D

6. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    oh ja en bedankt voor het meedenken iedereen! dacht echt dat ik te horen kreeg dat t nergens op sloeg haha

Share This Page