Wanneer eerste echo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ravi, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Even een vraagje.....
    Wanneer hadden jullie je eerste echo, en waarom?
    Bij ons dochtertje had ik met bijna 9 weken de eerste echo in het ziekenhuis omdat ik met clomid zwanger was geworden. Deze telde trouwens ook gelijk als termijnecho.
    Nu heb ik net de verloskundige gebeld en heb op 14 mei de eerste afspraak. Zij hebben niet zelf de mogelijkheid om een echo te maken, daarvoor moeten we naar een andere verloskundigepraktijk. Ze vertelde dat de eerste echo wordt gemaakt met ongeveer 12 weken.
    Maar ik zou wel graag wat eerder willen, ik weet namelijk niet hoever ik precies ben omdat ik een wat langere en onregelmatige cyclus heb.
    Hoe was dat bij jullie?

2. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb bij 7 wkn en 1 dag mijn eerste echo gehad.
    Ik ging met 7 wkn voor het eerst naar de vk en die vond toen dat mijn baarmoeder al heel hoog zat voor de zwangerschapstermijn.
    Anders had ik de echo eigenlijk ook pas gehad met 12 weken. Ik was er wel blij om, ik had na de eerste echo ook echt het gevoel: nu weet ik tenminste dat er echt iets zit.
    Misschien kan je de vk nog bellen en voorleggen dat je wat twijfelt over de zwangerschapsduur en dat zij je dan kan doorsturen voor een echo?

3. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Ik denk dat ik straks maar even bel met de praktijk waar de echo gemaakt wordt en het hun voorleg, ik moet namelijk zelf de afspraak maken. Maar ik wilde eerst even weten hoe het bij anderen gaat/ging
    We willen het ook pas vertellen na de eerste echo eigenlijk, maar tot twaalf weken hou ik dat denk ik nooooit vol haha.

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij hadden de eerste echo met 11wk en 2 dgn.
    Eerder lukte niet, rond de 15e week moeten we naar de gyna voor een cervixmeting om te kijken of mn vorige miskraam misschien door mn baarmoedermond kwam (16 weken zwangerschap).

5. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Oh wat spannend dus voor jullie. Hoop dat het dit keer helemaal goed gaat.

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Dat hopen wij ook.
    Jij sterkte met wachten voor de eerste echo! duurt heel lang voor je gevoel maar je bent er eigenlijk zo.

7. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    ik heb mijn termijn echo met 10.5 weken gehad

8. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ik heb de eerste echo met 12+2 weken gehad.. Duurt ff, maar dan heb je ook wat.. vond het een hele mooie echo!
    En als je je erop instelt dan valt de tijd echt mee om te wachten! tis zo voorbij!

9. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb precies met 11 weken een echo. Ik had het liever met 10 weken gehad, maar de echopraktijk zat al helemaal vol. Na een beetje relativeren vind ik het ook niet zo erg. De kans dat het dan nog misgaat is echt heel klein en we kunnen al een mooi gevormd kindje aanschouwen.

Medisch gezien was er geen reden om het eerder te doen en daarom krijg ik ook alleen de termijnecho en de 20weken echo.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Volgens mij was het bij precies op 9 weken. HA had gezegd dat ik vanaf 8 weken een afspraak kon plannen voor de termijnecho en in het ziekenhuis was er eerder geen plaats en volgens mij adviseerden ze daar pas na 8 en een half of 9 weken ofzo.

11. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij hebben vandaag de eerste echo gead :)Was ook heel bijzonder! Hartje gehoord en gezien :D

12. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn 1e echo met 9 weken gehad.

13. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Met onze dochter 8+3 weken en precies 12 weken ..

Ik wist niet hoelang ik zwanger was vandaar een vroege echo en met 12 weken mochten we nog een keer omdat het beeld dan mooier was haha ... :)

heb nou nog geen afspraak gemaakt ...

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    11+4

15. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Bedankt voor jullie reacties!
    De afspraak staat, 18 mei hebben we de echo, dat is met 9 weken en 4 dagen.
    Had alleen gister een klein beetje bloed en bruinverlies, hoop maar dat het goed blijft gaan. Volgens de verloskundige hoef ik me nog geen zorgen te maken, maar toch...

16. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Met 8 weken (eigenlijk met 6, maar dat heb ik zelf uitgesteld), was wel op medische grond hoor. Volgens mij is het gewoonlijk rond de 10 of 12 weken de eerste?

17. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    morgen!!!! eigenlijk zou ik hem met ruim weken krijgen maar heb een bloeding gehad en mocht morgen langs komen dus ben benieuwd!!! Zo spannend. Bij me eerste zwangerschap met 6 weken ook vanwege een bloeding

18. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Wij hebben hem gisteren gehad.. ik ben via IUI zwanger geraakt bij een kliniek en daar doen ze het standaard met 7 weken. Als dan alles goed is, ga je gewoon verder via de VK. Weer heel bijzonder.. zo'n klein wurmpie met kloppend hartje.. Ik had ook een paar dagen wat bruinverlies gehad, dus de tranen van geluk en opluchting rolden over mijn wangen toen ik hem zag verschijnen.. Wat een geluk.. hij/zij zit er toch echt!! Morgen voor het eerst naar VK dus ik ben benieuwd wanneer ik de eerst volgende echo dan krijg.

Deel Deze Pagina