Pijnlijke heupen 's nachts - nu al

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mamingo, Mar 6, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamingo

Mamingo Actief lid

Jan 4, 2017
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Sinds ern paar dagen word ik 's nachts wakker van de pijn in mijn heupen. Ik draai om de 1 of andere reden in mijn slaap niet meer om. Als ik dan wakker word van de pijn doet het draaien op de andere zij ook pijn. Het geeft dan wel verlichting, ik val dan ook weer in slaap totdat ik weer opnieuw wakker word van de pijn. Zo zie ik elk uur wel een keer de klok...

Pfff en ik ben pas 11w. Vorige zwangerschap kwam dit echt pas tegen het einde... iemand tips?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Geen tips helaas. Ik heb hetzelfde, echt zo'n stekende pijn in mijn heupen na een paar uur slaap. Ik lig ook altijd op mijn zij te slapen en moet dan wisselen.

Het helpt wel als ik de dag zelf wat bewogen heb. Als ik inactief ben geweest, is de nacht vaak erger.

3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,273
    3,239
    113
    Female
    Heel herkenbaar! Ik heb mijzelf aangeleverd om op mijn rug te slapen en dan gaat het beter. Soms zorg ik ook dat ik een beetje zit in bed ipv helemaal plat liggen dan draai ik minder snel op mijn zij. Maar leuk is anders, ik heb helaas geen betere tips voor je.

4. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier nu pas last van mijn heupen. Ik slaap dus voortaan op mijn rug. Slaap nu zoveel beter.
    Ik heb aan een kant het voedingskussen liggen en andere kant 2 kussens zodat ik niet te veel draai.
    Anders lig ik nog op mijn zij.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Op je zij slapen. Onderste been gestrekt die ander gebogen er over en een voedingskussen er tussen doen.

6. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Zou toch het voedingskussen (of ander stevig kussen) tussen je benen doen. Dan wordt de druk minder/beter verdeeld en is de pijn minder.

7. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    1,035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik had het deze tweede zwangerschap ook veel eerder. Alles zit makkelijke "los" ofzo. Voedingskussen hielp bij mij (een beetje).. Sterkte!

8. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

Dec 12, 2015
    2,059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Een kussen ertussen ik heb t ook al en ben nog maar 8,5 week door een kussen er tusseb te doen liggen je benen niet op elkaar gedrukt dus blijft je bloedsomloop beter krijg je heen pijn het werkt echt alleen is ff wennen

9. Mamingo

Mamingo Actief lid

Jan 4, 2017
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb ook al een kussen gepakt inderdaad.

Maar oef, wat belooft dit voor de komende zes maanden...

Share This Page