Hoi dames! Hier vandaag naar de opticien geweest. 5 maanden geleden bevallen van onze dochter. Na de bevalling zag ik nog prima met mijn lenzen (-3,50 en -4,00 en cilinder) maar sinds een maandje erg wazig, net of ik een pot vaseline in m'n ogen heb gesmeerd en zag ook dingen dubbel. Dus maar een afspraak gemaakt en kon vandaag meteen terecht bij de opticien. Nu zijn m'n ogen dus met -1,5!!! achteruit gegaan en m'n cilinder stukken erger geworden. Nu dus -5,00 en -5,50 en dat in een paar maanden. In m'n zwangerschap was alles nog goed bij de opticien en oogarts. Na de bevalling van de eerste ook dit probleem. Nu is mijn schildklier ook weer eens niet goed ingesteld en kan het ook nog mee verergeren. Herkenbaar voor sommige?
De sterktes niet. Ik zie nu alleen met één oog nog maar 50% omdat de spieren zo slap zijn en de ogen dit dus niet zelf kunnen opvangen.
Hier ook.. Maar begon tijdens de zwangerschap en weet van mijn 1e zwangerschap dat het pas minder werd na het ontzwangeren. Gelukkig hier geen bril (dus hoef ook geen ander) en zie wel ok, maar echt beduidend minder.
Ik heb hier wel ervaring mee, na beide zwangerschappen zijn mijn ogen achteruit gegaan. De eerste maal met 0.5 en de tweede maal met 0.25 en 0.75. Het is niet meer verbeterd na het ontzwangeren. Ik draag wel al 16jaar een bril, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo erg vind. Balen dat ik 2maal nieuwe glazen heb moeten kopen maar ik heb mezelf dan ook maar een nieuwe bril kado gedaan Dus ik heb er wel ervaring mee maar heel erg opbeurend zal mijn verhaal niet voor je zijn