Voortekens kruipen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kenzaaa, 22 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kenzaaa

Kenzaaa Niet meer actief

Ik heb een zoontje van net 5,5 maand en sinds een paar daagjes als je hem op zijn buikje plaatst gaat hij op zijn knietjes zitten. Eerst was het alleen zitten op knietjes en handjes en toen heen en weer wiebelen en nu maakt hij sprongetjes. Als een kikker doet zegmaar. Ik dacht eigelijk heel stom ja dat dit tijgeren was, maar dat bleek niet zo te zijn. Tijgeren doet hij blijkbaar al een paar weken en ook heel de kamer doorrollen.
    Alleen zelfstandig zitten lukt niet lang, hooguit half minuutje en valt dan om.

Wie weet of er benaming is voor wat mijn zoontje doet of zijn dit een voorteken van kruipen is? Hij doet ook in de box en stoot zo ook zijn hoofdje tegen de spijlen. Pijnlijk, want hij zet hard af.

2. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ik lees even mee, want mijn zoontje doet zo ongeveer hetzelfde :) Schattig om te zien hè, die pogingen tot voortbewegen hihi

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Leuk he, die ontwikkelingen! Mijn oudste zoon had ook een hele unieke manier van voortbewegen, hij leek net een rupsje. Hij heeft dit wel een paar maanden gedaan voor hij 'normaal' ging kruipen en 6 weken daarna begon hij los te lopen. Hij heeft dus niet zo heel lang gekropen.

4. Kenzaaa

Kenzaaa Niet meer actief

Ja echt zooooo lief, hij word er zelf ook helemaal enthousiast van.

Superjollie hoe oud was jou zoontje toen? Ik verwacht ook eerlijk gezegd niet dat hij binnen een paar weken kan kruipen, maar vond die sprongetjes zo grappig om te zien. Inmiddels doet hij deze ochtend voetje voor voetje naar voren schuiven.

Ik haal hem uit de box en heb een heel groot speelkleed waar hij nu op ligt en zichzelf zo vermaakt. Rollen doet hij ook graag en als hij bij mij op schoot staat bounct die op en neer haha hijgen erbij.Hij raakt er helemaal buiten adem van (misschien omdat hij nu ook verkouden is).

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik herken dit precies! Mijn dochter begon hier ook zo rond de 5 a 5,5 maand mee en met 7 mnd en 1 week begon ze echt goed te kruipen. Kennelijk zijn die mafe sprongetjes een goede manier om hun spiertjes te trainen. Ze ging trouwens ongeveer twee weekjes voor ze ging kruipen zelf zitten. Wie weet volgt jou kindje eenzelfde soort traject- hoewel 1000 baby's, 1000 verschillende manier om zich te ontwikkelen ;).

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn zoontje zat ook zo rond 5/6 maanden. Het heeft echter wel tot 11,5 maand geduurd voor hij ook ging kruipen. Tijgeren kon hij tegen die tijd als de beste ;) Het ging ongeveer zo: op handjes en knietjes en wiebelen, dan ergens razendsnel naar toe tijgeren, en dan weer op handjes en knietjes wiebelen of gaan staan.

Mijn zoontje ging trouwens eerst staan bij de salontafel en er voorzichtig langs lopen + kruipen, voor hij leerde zelfstandig te gaan zitten. Dat ging niet helemaal in een logische volgorde. Hij zat overigens wel heel stevig als je hem neerzette, dus omvallen was het probleem niet. :D

7. Kenzaaa

Kenzaaa Niet meer actief

Leuk om de verschillende verhalen te lezen. Het is eigelijk gewoon afwachten dus hoe en wat. Is niet erg, ik maak de leukste filmpjes nu haha.

Weten jullie of een babybouncer slecht is voor de ontwikkeling van een baby die nog niet zelfstandig kan zitten?
    Ik heb er namelijk 1 gekrgen. Ik durf hem alleen niet te gebruiken.

8. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn oudste heeft van ongeveer 6 tot 10 maanden getijgerd/gerupst. Toen een week of 6 gekropen, en toen ging hij los lopen.

De jongste heeft van 7 tot 11 maanden getijgerd, hij kruipt nu sinds een week of 2.

9. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Jaa schattig he! Sinds een paar daagjes probeert DL op de knietjes te gaan en ik moet daar steeds toch wel om lachen. Wat een prachtig gezicht .

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Mijn jongste wiebelde op haar handjes en knietjes vanaf 4,5 maanden, maar het duurde tot 10 maanden voordat ze daadwerkelijk ging kruipen!

Afwachten dus idd :D.

(mijn middelste heeft nooit gekropen, die heeft aan billen schuiven gedaan, vanaf 11 maanden. De oudste ging pas laat kruipen, maar met weinig voortekenen ;))

11. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Hier tijgert meneer zich rond in huis (vanaf een maand of 9,5, maar vanmorgen ineens op ons bed, een paar keer kruipen. :D

Op de vloerbedekking niet, maar je zou denken dat het moeilijker is op een onstabiel bed, dan op de vloer, maar we gaan het zien of hij het nu oppakt. :p

Liefs,

Deel Deze Pagina