Is de Doomoo handig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door elsje, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik vraag me af of de Doomoo seat echt een toevoeging is op de baby uitzet. Ik vind hem helemaal geweldig maar we hebben al een Trip Trap inclusief new born set en een box (en natuurlijk ledikantje en maxi cosi). Dus heeft het dan echt toegevoegde waarde of is het meer mijn ik-wil-hem-zo-graag-hebben-modus waar ik naar luister als ik hem koop?

Hoor graag jullie ervaringen.
    Groetjes, Elsje

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat spreekt je er zo in aan? Het is toch gewoon een zitzak?

Wij gaan niet voor de tripptrapp+newborn maar die andere stokke stoel waar hun wipstoeltje op past. Want die beweegt heel mooi en dat lijkt me lekker voor een kindje. Een statische zitzak spreekt mij niet aan, vandaar dat ik me afvraag wat jij er in ziet dat ik niet zie? :)

3. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt me zo lekker liggen voor de baby en ik ben ook wel een sukkel voor het model en de kleurtjes en patroontjes en zo :D ik ken mezelf zeg maar... dus ik dacht ik informeer even of er ook echt voordelen aan zitten of dat ik er weer voor 'val' vanwege het uiterlijk :) iets met hormonen en vandaag uitgerekend zijn?? ;)

4. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ik wil er ook een. Mede doordat ze er heel lang in kunnen blijven zitten. En de swing.
    Zag op een site dat ze de zijzakken ook voor veel goedkoper verkopen.
    Dan kun je de losse swing van doomoo erbij kopen.

Als je Google op zitzak baby zul je er wel komen. Alleen lange levertijd.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    hier hebben beide kinderen er eentje.

Toen ze klein waren zaten ze er lekker in , in de box en dan konden ze heerlijk kijken.
    Mijn dochter heeft er zelfs 2 nachten in geslapen, was de enige manier dat ze wilde slapen (na 2 nachten waren we er achter dat het probleem medisch was en hebben we het bed mbv autokrikken erg schuin gezet, toen wilde ze ook weer in bed slapen).

Vond het ook handig meenemen als we ergen op visite waren.

Nu wordt onze zoon volgende week 8 en hij zit er bijna nog dagelijks op/in om een boekje te lezen. (maar hij begint nu wel echt plat te worden en moet eigenlijk bijgevuld worden)

Mijn dochter wordt 5 en daar staat hij ook gewoon op haar kamer en wordt er mee gespeeld (poppen zitten er vaak in).

6. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm nou wordt hij wel weer erg aantrekkelijk eigenlijk... Ik wist niet eens van die swing! Dat lijkt me ook ideaal... Toch nog even verder speuren.. zijn er niet weer binnenkort kortingsdagen ergens? :D

7. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb hem aangeschaft. Zonder accessoires nog. Eerst maar eens zo en dan kijk ik op mp voor een swing (tenzij er iemand hier is die hem voor een goed prijsje wil verkopen:)).

Man was namelijk ook enthousiast :D

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Goede keuze! Wij hebben hem ook en onze zoon vond het heerlijk!
    Hebben ook de swing maar die is minder gebruikt. Gaan hem straks weer gebruiken.

9. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Doomoo is echt geweldig en veel beter voor het ruggetje van je kindje als een wipstoel. Dit omdat de zitzak zich vormt naar de rug van je kindje en in de wipstoel word de rug van je kindje in de positie van de stoel 'gedwongen'.

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heb hier de sit&joy Snoozy. Zelfde idee, maar iets goedkoper.
    Wij hadden er veel plezier van!
    Lekker comfortabel en zacht. Ook te 'vormen' voor als je kindje wat rechterop kan gaan zitten.
    Strakjes hopelijk als lekkere zitzak als mn zoontje wat ouder is.
    Heb er heel wat maanden gebruik van gemaakt

11. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijn dat jullie allemaal zo enthousiast zijn! Ben erg benieuwd!

12. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij zijn nu weer blij met onze doomoo.
    Toen dochter klein was erg veel gebruikt, met en zonder swing en we hadden er ook de arch wood (houten speelboog) bij.
    Toen dochter begon met draaien werd het gevaarlijk, 1x bijna zien omvallen toen ze in het gordeltje erop lag. Hebben hem meteen naar zolder gedaan. Was rond 5 /6 maand. Toen dochter zelf kon lopen weer tevoorschijn gehaald en ze vind het heerlijk om zich erop te laten vallen Of even op zitten tv kijken. Lang zitten kan ze nog nergens, ze is nu 17 maand en we hopen er nog veel plezier van te hebben.

Buiten hebben we een sit en joy zitzak, en die vind ze ook erg leuk, heeft een groter oppervlak waar ze languit op kan liggen, daar. Is de doomoo nu te klein voor.

13. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik wilde er ook perse eentje hebben, ook gekocht, maar mijn zoontje heeft er nog nooit in willen zitten... Hopen dan beeb 2 het leuker vindt...

14. Jerels

Jerels Niet meer actief

Ik vind hem super handig! Gebruik hem sinds de geboorte minstens 4x per dag voor ons dochtertje, ze ligt er heerlijk op. Je kan hem rechtop zetten of meer in de chillmodus. Echt een aanrader! Nu ze groentehapjes krijgt leg ik er wel eerst een theedoek op tegen de ergste vlekken.

Deel Deze Pagina