Is de groei echt zo slecht??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MommyOwl, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Net het groeiboekje gecheckt: mijn oudste is tussen 2 en 3 maanden zelfs 200 gram afgevallen. Serieus nooit commentaar op gehad omdat ze gewoon heel gezond was en is en het verder goed ging.

2. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Hoppa! 120 gram aangekomen in 1 week tijd! :D Vandaag weer gaan wegen bij het CB, vlak voor een voeding.

De verpleegkundige keek tevreden naar de nu omhoog knikkende gewichtscurve, draaide zich naar mij toe en vroeg "En, wat heb je veranderd deze week?". Nou, helemaal niks! Ik ben gewoon vrolijk doorgegaan waarmee ik al 2 maanden mee bezig was. Niks extra aanleggen, ik anders eten/drinken, (na)kolven, bijvoeden of wat dan ook. Gewoon zoals altijd... Ze keek me haast beledigd aan ;) Je zag haar denken: ik had je nog wel zoveel tips gegeven vorige week! Ben blij dat ik niet geluisterd heb; zo trots op mijn meisje en mijn eigen lichaam, die het maar even mooi helemaal zelf weer hebben opgelost.

Het was inderdaad de beruchte 4-maanden dip, dat is nu wel duidelijk. Volgende week nog 1 keer extra wegen, om er zeker van te zijn dat de curve blijft stijgen. Maar nu al zit er een mooie s-bocht in de curve; "toevallig" net rond de 4 maanden... ;)

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Geweldig! Wat leuk om te horen topteam lekker doorgaan :)

4. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    BAM! 195 gram aangekomen in 1 week tijd (weer vlak voor een voeding gewogen). De curve maakt nu echt een mooie knik naar boven. En zelfs bij het CB zijn ze nu helemaal gerustgesteld. "Nog steeds alleen maar borstvoeding, heb je echt niks veranderd?" Nee-heeh! He-le-maal niks! Zo, die zit! :p

Ga ook niet meer wegen nu, het is goed zo. Al die artsen kunnen me wat. Mij een beetje onzeker maken... :x :cool: Ik probeerde bij het CB nog uit te leggen dat dit een typische curve is voor een borstkindje, met zo'n mooie 4 maanden dip. Maar de verpleegkundige keek mij een beetje glazig aan. Ik denk dat ze gewoon niet genoeg van borstvoeding af weet. Ik hoorde haar zo hier en daar ook wat "advies" geven aan andere onzekere borstvoedende moeders, waar m'n tenen toch even krom van trokken. Frustrerend! Gelukkig heeft onze jeugdarts wel wat verstand van borstvoeding. Ze keek even naar de curve en keek mij een beetje verward aan: "waar maakte je je nou druk om, ik zei toch al die paar weken terug dat dit normaal is voor een borstkind?" ;) Misschien moet ik haar de volgende keer maar op de kinderarts afsturen, kan zij die even wijsmaken dat mijn kindje het hartstikke goed doet :D

5. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik vind dit een verhelderend topic! Mijn dochter is 16 weken en liet 2 weken terug een dipje in haar curve zien. Dit komt waarschijnlijk doordat ze best ziek is geweest, met ook aardig wat spugen. Ze is dan nog wel geen 4 maanden, maar ik kreeg opeens dit topic in m'n hoofd.
    Niet zo maar druk maken, geef het de tijd..

Wat fijn dat het zo goed gaat!

6. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Wow mooi zeg MommyOwl!
    t Is me toch wat met die CB's... dat die eigenlijk nog bestaan... t zal best ergens goed voor zijn maar qua voedingsadviezen mogen ze wel eens geschoold worden!

7. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    op www.borstvoeding.com kun je de WHO-curve invullen, deze is gebaseerd op de ideale groeilijn, die van het CB op het gemiddelde van NL/BE-kindjes (waarvan velen op schema flesgevoed).

Deed ik altijd bij twijfel, vaak volgde hij dat lijntje wel goed.

8. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16

Ons CB gebruikt ook de WHO curves, vandaar dat ze zich zorgen begonnen te maken (de verpleegkundige dan). En ikzelf houd ook de curve bij op bv.com. Maar ook hier een flinke afbuiging te zien. Die dus nu weer mooi is bijgetrokken. :D

Deel Deze Pagina