Is de haarkleur te zien op echo???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sammie1, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Toen ik bij een controle echo met de 38 weken vroeg of de gyn kon zien of de beeb haren had, werd ik al vreemd aangekeken. Helaas kon ze dit niet zien op de echo...
    Tijdens de bevalling zei de verloskundige "jeetje, ik zie een flinke bos haar" (nee niet mijn haar ;) ) Uiteindelijk is ons zoontje geboren met een flinke bos donker haar, het was net niet zwart. Binnen 3 weken was het rood haar, zijn haren werden steeds lichter. Hij is nu twee jaar oud en inmiddels heeft hij spierwitte haren, blauwe ogen en hij is super snel bruin! Een echte surf-dude :D

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hahaha wat grappig!
    We zien wel wat het wordt...
    tis dan zeker net als blauwe ogen dat kan ook nog veranderen na de geboorte.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.791
    113
    De 3D-echo is een computergegenereerd beeld van een oppervlakte-scan van je kindje. De mooi roze kleur die de baby's op deze echo hebben, is volledig kunstmatig gegenereerd. (al hebben ze vast ook een stand voor zwarte kindjes ;) ) Ook grote huidafwijkingen zoals moedervlekken of wijnvlekken zul je niet zien op een 3D-echo.

Als je kindje bv gaapt op deze echo, zal je zien dat de binnenkant van het mondje dezelfde kleur lichtroze heeft als de buitenkant ;) en als dat op jouw echo niet zo is, dan is er een geavanceerd computerprogramma aan de gang dat de beelden herkent als "binnenkant mond" en inkleurt.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Stict85, wat raar dat jouw gyn dat zei! Bij mijn tweede zagen we met 25 weken de eerste haartjes (heel duidelijke witte streepjes die uit de schedel staken, heb er ook een foto van) en met 30 weken zag je overduidelijk een hele bos. Dus die gyn van jou heeft wat bijscholing nodig ;€

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Sam werd trouwens geboren met een heel donkere huid, heel lichtblauwe ogen (ogen van zijn broer waren bij geboorte al zo donkerblauw dat we al zagen dat ze bruin werden) en zwart haar.
    Nu heeft Sam een lichte huid, bruingroene ogen en blond haar :)

Deel Deze Pagina