He dames, wie heeft er nog een tip voor mij? Ik houd ineens met dit warme weer zoooooveel vocht vast! Lopen doet bijna zeer gewoon! Ik lig al veel vaker dan normaal met de beentjes in de lucht, en drink veel water, maar heeft iemand nog een goeie tip? Bedankt!
Mijn gyn gaf gisteren aan juist niet veel te drinken, max 1,5 liter net voldoende om niet flauw te vallen zei ze letterlijk.
Mijn gyn zei van de week dat ik op mijn linkerzij moest gaan liggen, zo plat mogelijk zodat de vochtafvoer op gang kan komen. (nou lig ik wel in het ziekenhuis dus loop ook niets of beweeg ook niets). Ik ben ook een groot vochtvat op het moment doet gewoon zeer omdat ik mijn enkels en voeten amper kan bewegen. Idd veel drinken.
Nou, geen tips om die klompvoeten te veraangenamen... Gewoon uitzitten ben ik bang, en blij zijn dat we niet nog de hele zomer hoeven hihi. Ben ook helemaal opgezwollen. Ik zie er uit alsof ik een vetsuit aan heb, bijv zo één van Eddie Murphy in Naughty professor oid. Lopen doet pijn!!! Heb zaterdag gelukkig met moeite m'n ringen afgedaan, die hangen nu aan m'n ketting. Alles doet zo'n zeer, dat slapen ook pijnlijk is (en dat was al niet makkelijk haha). Ik ben het bed uitgegaan. Polsen onder de koude kraan gehouden. En een kruik gevuld met ijskoud water... Helaassssss, een kruik is duidelijk alleen voor warm water. Sterkte iedereen met dit weer. En probeer er van te genieten! Heerlijk het zonnetje, wordt je lekker vrolijk van. Beter dan dat het donker is buiten en het regent... xxx
Oh nee! Ik zie dat je de zomer nog in moet!!! Sorry meid! Komt helemaal goed. Zoek de verkoeling, lekker veel (koud) drinken, voetjes in koud voetenbad. Sterkte xxx
Wat ik ook wel doe voor vocht in mijn handen is de koude kraan een tijdje vanaf je polsen naar de vingers laten lopen.. dus de straal op je pols.. Voelt bij mij echt fijn na de tijd dan.. het 'strakke' gevoel uit mijn vingers is dan weg..
voeten hoger leggen, op je linkerzij slapen, niet te veel drinken(1.5 is voldoende), geen koffie, geen alcohol(maar ga er vanuit dat je dat zowiezo niet nam ) let op zout(!) inname... ehmz... koude doek op je enkels leggen wil ook wel eens helpen, net als je handen onder de (lauwe) kraan houden. koud water is eigenlijk niet heel verstandig, maar als je dat wel doen, van je pols naar de handen laten stromen en niet van je handen naar pols ivm koud en vaten die nauwer worden en het hart, met alle gevolgen vandien edit: beste is zelf water op de buitenkant van de pols te doen en niet de binnenkant zo is me verteld
Vochtafdrijvende dingen eten zoals asperges en selderij? Dat kan schelen. Zorg dat je niet onnodig in de hitte bent, voeten omhoog, polsen en voeten koelen. Tja, de standaard dingen! Ik lig trouwens 's nachts met m'n voedingskussen tussen m'n benen en zo half onder m'n buik en dan leg ik m'n voeten er ook op. Zo liggen ze ook wat hoger; dat scheelt.
Ik heb ook niets anders doorgekregen dan juist veel drinken, maar dan wel water en/of slappe thee, andere dranken hebben geen nut. Verder idd benen en handen hoger dan je hart en in beweging blijven. Dus niet de hele dag stilzitten, maar stukjes lopen etc.
Ik denk als jullie mijn onderbenen zien, dat je het niet kunt geloven. Nu heb ik helaas al de vervelende kwaal lymfeoedeem maar nu hangen letterlijk mijn kuiten over mijn schoenen. Ik heb gewoon geen enkels meer. Nu is het in de zomer altijd erger maar nu ik 32 weken zwanger ben is het niet om aan te zien en doet het ook erg veel pijn. Ik overdrijf echt niet; heb al 2x meegemaakt dat een vliegtuigmaatschappij mij eigenlijk niet mee aan boord wou nemen omdat die mijn benen niet vertrouwden (toen ik niet zwanger was). Mijn vriendin met wie ik op vakantie was lag in een deuk. Heel fijn... Nu zag een Turkse man mij vanmiddag lopen en begon meteen over mijn kuiten en enkels. Hij gaf als tip een voetenbad met heel veel zout. En weet je? Ik ga het proberen. Meestal hebben "die mensen uit die culturen" (zeker niet denigrerend bedoeld) perfecte huis tuin en keukenmiddeltjes! Zak zout is gekocht; ik ga zo lekker zitten. Ik dacht, dit deel ik ff met jullie. Mss ook een idee?
Hmmm, die tip met zout gaan we eens proberen. Morgen, dan doe ik de boodschappen, heb nu alleen zeezout in de molen in huis Net zei m'n man tegen me dat mijn voeten hem moesten denken aan van die latexhandschoenen die je opblaast met die vingers (zet zijn handen tegen z'n gezicht en doet alsof hij blaast). Haha moest daar erg om lachen die vergelijking Maar het doet wel pijn... Maar heb het lang niet zo erg als jou, dat ik geen enkels meer heb. Heb nog wel enkels, maar die zijn zoooo dik! Terwijl ik normaal echt van die enge dunne enkels heb. Ach ja, we accepteren het maar weer gewoon. Hoort erbij. Blabla Iedereen hele fijne dag vandaag! xxx