Is de kans op een miskraam groter als je er al 1 hebt gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Catheleine, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik heb 2 Juli een curretage ondergaan, en nu ben ik weer zwanger...
    Ik heb gelezen dat de kans op een miskraam groter is als je er al 1 hebt gehad, is dat ook zo en zo ja is die kans veel groter dan?

Ben zo onzeker, en toch ook blij

Liefs Catheleine

2. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    Haihai!

Ik heb in totaal al 3 mk gehad ( waarvan 1 MA waarbij ik gecurreteerd ben). Na de 1 ste MK heb ik een gezonde zoon gekregen in maart 2008. Afgelopen half jaar ook 2 MK gehad (waaronder de MA). Ben nu dus voor de 5 de (!) keer zwnager. Ik vroeg me dit ook al af en heb deze vraag dan ook gesteld aan de vk van deze site.

Ik snap je onzekerheid. Maar heb zelf wel dat ik er nu op de een of andere manier een goed, ander gevoel bij heb, Terwijl ik bij mde MA ook echt klachten had en geen bloedverlies. ( bij de 2 MK had ik langere tijd wat bruinverlies gehad).

Veel succes met het doorkomen van de eerste weken!!

Groetjes!

3. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Miskramen komen helaas heel vaak voor. Op het moment dat het jezelf overkomt, hoor je het ineens van veel meer mensen. Het kan natuurlijk zo zijn dat er iets aan de hand is, waardoor je vaker een miskraam krijgt, maar echt in de meeste gevallen is het 'gewoon pech'. Er is in aanleg iets niet goed gegaan en de kans dat dit weer gebeurt is dan niet groter dan bij iemand die geen miskraam heeft gehad. Ik snap je angst wel hoor. Mijn 1e zwangerschap ging goed, daarna kreeg ik een miskraam en was ik ontzettend bang dat het nooit meer goed zou gaan. Na twee maanden was ik weer zwanger en pas na de 10 weken echo kon ik enigzins opgelucht adem halen, maar echt onbezorgd werd het nooit meer.
    De kans dat het goed gaat als je eenmaal een positieve test in handen hebt is in het algemeen veel groter dan dat het fout gaat, daar heb ik me altijd maar aan vast gehouden. Heel veel sterkte en dat het maar heel erg goed af mag lopen deze keer!

4. 4days

4days Niet meer actief

Volgens mij is de kans na 1 miskraam niet veel groter nee. Maar hoe meer miskramen je hebt gehad, hoe groter de kans wordt dat je weer een miskraam krijgt. Maar na 1 is er niet zoveel aan de hand dus.

5. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Het is en blijft toch afwachten en onzeker ik weet het...

Catheleine

6. Trees

Trees Niet meer actief

Na 1 miskraam is de kans niet groter. Na 2 miskramen opeenvolgend wordt de kans pas iets groter en daarna neemt bij elke miskraam de kans steeds meer toe.

Ondanks de onzekerheid toch geleficiteerd met je zwangerschap en ik hoop voor je dat deze keer alles goed mag gaan!

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dat wil ik ook wel es weten, ben voor de 4e keer zwanger en nog geen kindjes in ons huis tot nu toe..
    Ben op mijn dood dat het weer mis gaat..durf er niet eens aan te denken dat ik zwanger ben..:(

8. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ga voor je duimen meid.. 4, ik 3 en onze tweede was eigenlijk een tweeling... helaas al vroeg niet doorgegroeid...

Ik voel me deze keer wel zekerder dan de laatste keer want deze keer maar 2 keertjes wat bloed 1 keer na de gemeenschap en 1 keer dat ik zo ongeveer ongesteld had moeten worden, denk ik en het was ook vrij snel weg en vooral donker van kleur, bruin eigenlijk...
    Ik zal onzeker blijven maar ik ben wel positief, wat we zijn zwanger... Heb ook toch nu maar meteen aangemeld bij moeders voor moeders, niemand weet of het goed zal blijven gaan, maar alle kleine beetjes urine helpen...

Spannend allemaal,

Catheleine

9. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    de kans is niet groter en zoals trees zegt, pas na 2 mk's wordt de kans een klein beetje groter..
    maar waarom praten over een kleine kans als een 2de mk.. de kans dat het goed gaat is echt veel groter! :)

Deel Deze Pagina