en die mogen op passen mochte het hier aan de orde zijn dan zou ik hem liever naar een kdv doen als naar opa en oma ze woinen dichtbij maar mogen niet oppassen. ik las net over het werken op 2de kerst dag en zijn echt veel mensen aant werk hoor. supermarkten hebben een "zondags opening" de vrachtwagens beginnen weer te rijden. de horaca alles is open de woon boelevards en bouwmarkten tankstations de zorg en sommige steden zijn ook gewoon geopend. mijn vriend is nu ook aant werk alle 2 de dagen gewerk. tja ik ben het gewend
nou ik ga ff lullig doen hoor! maar je kind is ziek geweest en nu met kerst wil je haar wegbrengen ik vind het echt te erg maar dat is Mijn mening en ik zat er niet ver naast dus met mijn 1e post je bent haar zat
De reguliere kdv zijn gesloten, het is tenslotte een officiele feestdag in Nederland. Er zijn speciale kinderdagverblijven die bijvoorbeeld ook in het weekend en 's avonds open zijn, die zouden wel open kunnen zijn. Het is zo typisch iets wat je kunt bespreken met de Oudercommissie van je kdv en zij kunnen dan inventariseren hoeveel vraag er is en dit bespreekbaar maken met de organisatie. Opvang op een feestdagen zal altijd flink duurder zijn.
mijn man was gisteren ook aan het werk maar als je beide werkt met kerst zal je een andere oplossing moeten vinden lijkt mij maar om nu te denken agh amy-lynn gaat altijd maandag en woensdag heen dan kan ze vandaag 2e kerstdag welteverstaan ff 6 uur spelen nou dat vind ik echt te ver gaan maar ik ben vast heeeeeeeeeeeeeeel raar
Een wat erg boute conclusie en dat met Kerst... maar goed, je zegt het zelf al.. 'lullig' Misschien beter niets zeggen als je niets aardigs te zeggen hebt.. Volgens mij weet jij niet hoe het is om zwanger te zijn met een peuter in huis..
ja maar als het dan een euro duurder word dan wil er ineens niemand meer cygnet wij mogen volgend jaar kiezen voor een 49 weekse opvang of een 52 het geld voor naschools 2 weken zomervakantie dat je niet betaald en niet brengt en 1 verplichte week 1e kerstweek dat je ze niet mag brengen of je kiest voor 52 weken en dan heb je gewoon alle opvang
Niemand lijkt me een groot woord.. ik denk dat veel mensen er best bij gebaat zouden zijn.. Een flink deel van mijn vriendenkring staat vandaag ingeroosterd... medici en hulpdiensten moeten vandaag gewoon werken. En het wordt geen euro duurder maar wel 50% tot 100% duurder...
ik zit bij de LCR en je moet eens zien hoeveel mensen hebben opgezegt en daarbij jouw vrienden die allemaal ingeroosterd zijn (mijn nichtje is ook arts in ziekenhuis) daar zijn speciale kdv voor die wel geopend zijn en dat zijn al duurdere uurprijzen dan die bijvoorbeeld ik betaal
en ik vind het inderdaad erg als je je kind met kerst weg wil brengen naar een kdv omdat je zwanger bent
Sorry hoor maarik sluit me bij Mirell aan, je gaat je kind toch niet wegbrengen met de kerst als dat niet hoeft?? Waar is de kerstgedachte
Niet iedereen hecht evenveel waarde aan dat 'kerst-gevoel', he... Ik vind er ook weinig bijzonders aan, eigenlijk. Zou dan ook weinig moeite hebben als ik vandaag had moeten werken. Tis gewoon een dag, wat mij betreft net als andere dagen. Maar goed, er zijn idd maar weinig KDV's open vandaag. Die van ons is iig dicht Ben allang blij dat ze er de rest van deze week wel gewoon zijn. Ken er genoeg die tussen Kerst en Oud&Nieuw de hele week sluiten; dat zou ik echt balen vinden.
Twee Kerstdag is niets hoor.. we hebben dat gewoon met elkaar bedacht omdat we ze weinig feestdagen hebben in Nederland.. Maar helemaal afgezien daarvan was het gewoon een zeldzaam lullig opmerking en nergens voor nodig. Maar goed, DAT is geen kerstgedachte maar gewoon goed fatsoen... (en dat betekent dus ook dat je soms je mening gewoon even inslikt)
Uh.. niet overal hoor.. De brandweer heeft geen speciaal kdv en ook niet elk ziekenhuis heeft plaats als je net aangesteld bent.. maar goed, dat boeit niet.. Het ging even om de invulling van 'niemand'
hier is alles open, alle winkels, supermarkten etc.. dus veel mensen die gewoon moeten werken en idd hun kind niet naar een kdv kunnen brengen..
Ik snap wel dat TO moe is, ben zelf ook zwanger geweest en ondertussen een tweede van (toen) bijna 2 rondlopen. Maar het is wél Kerst. Bovendien kan TO ook gewoon even zelf op bed gaan liggen en man/vriendlief even vragen om met de oudste naar de speeltuin te gaan of even lekker buiten te gaan spelen zodat ze wat kan uitrusten. En anders is er vast wel een lieve oma/tante/vriendin die d'r kindje even een paar uurtjes wil overnemen. Naar het kdv met Kerst alleen omdat je moe bent vind ik niet kunnen. Bovendien is morgen het kdv weer open en als ik het goed heb gelezen gaat ze op dinsdag normaal ook. Dus dan kan ze altijd proberen vandaag nog even uit te zingen en morgen d'r kind bij openingstijd te droppen en 5 minuten voor sluiten pas op te halen, zodat ze de hele dag in d'r bed kan liggen bij wijze van spreken. Daarnaast geeft ze aan dat haar kind dan daar even 6 uur kan spelen en dan denk ik met wie? Met een leidster? Zo'n kind speelt toch liever met mama? En anders is voor die ene keer de dvd-speler met haar favoriete film een geweldige oppas! (Zolang je dan zelf maar ff erbij blijft op de bank, desnoods dekbedje erbij)
helemaal mee eens!!! Hier ook gewoon zwanger geweest met een dreumus van bijna 2 erbij... was pittig maar om haar dan met kerst weg te doen naar het KDV?? Ik vind kerst toch wel een familieding en zou mij heel schuldig voelen...
Nou vind het ook wel heel raar, terwijl ik niet eens kerst vier oid. En ff 6 uurtjes? Vind dat nog een retelange dag ook. En ja, ben ook zwanger geweest met een peuter.. nu ook weer zwanger met 2 kleintjes en ze gaan nergens heen (nee ook geen opa of oma)omdat ik moe ben. Al helemaal niet op een feestdag.