Is de kdv 2de kerstdag open?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Orchidee26, 25 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het toch wel bijzonder.. 2e kerstdag is niets... gewoon een extra vrije dag.. hoe iemand dat invult moet hij of zij toch lekker zelf weten?

En oh wat zijn er hier weer een boel geweldige mama's. Laat TS toch.. iets wat iedereen hier zou moeten weten: een zwangeschap is elke keer weer verschillende en hoe vrouwen ermee om gaan al helemaal!

Stelletje moraalridders...

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    jeetje zeg......
    een forum
    daar geven mensen een mening toch!!!
    en die moraal ridder
    die hang jij nu uit hoor!

en 2e kerstdag stamt al af van de middeleeuwen

in de middeleeuwen moesten de huishouders gewoon voor de rijke mensen werken
    om hun ook kerst te laten vieren mochten ze 2e kerstdag vrij
    ze kregen dan het overige eten ook mee om te delen met familie)daarvan is het kerstpakket ontstaan.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

als jij jouw mening nou ook eens inslikte:D

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Laat maar...

TS.. ik snap best dat je even 'vrij' wilt maar helaas, het kdv is meestal dicht op een feestdag. Misschien dat een vriendin, buurvrouw of familielid je een paar uurtjes kan 'aflossen'. Er is niets mis met even kiezen voor jezelf ook niet op één van de meest commerciële en hypocriete dagen van het jaar :D

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

en daar doe je zelf ook aan mee he!
    jullie zitten vast allemaal op je kerstbest keurig gekleed met kerstboompje op de achtergrond.

dan moet je dat ook niet meer doen op die hypocriete 2e kerstdag

wand dan heb ik maar 1 woord er voor

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    maar het verschil om ff ontopic te komen
    om een paar uurtjes rust te hebben
    daar kan ik wel in komen hoor!
    maar 6 uurtjes naar een kdv brengen

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dan maar een moraalridder. Vind het gewoon raar om je kind op een dag als deze terwijl het grootste deel van nederland vrij is je kind 6 uur lang naar een kdv te brengen terwijl je zelf ook gewoon thuis zit.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jullie doen net alsof het vervelend is voor een kindje om naar het kdv te gaan. Eva gaat lange dagen (10 uur) en ze zou het echt niet leuk vinden als ik haar een uur eerder zou halen. En op tweede kerstdag gaan zou ze ook gewoon leuk vinden, het is gewoon een maandag, zeker voor kinderen, die hebben dat besef toch niet.

Ik zou mijn kind ook niet naar het kdv brengen op 2e kerstdag, hier rusten we dan namelijk lekker uit omdat het toch altijd wel laat wordt met kerst. Maar verder heeft het geen betekenis voor mij, het is gewoon een extra dag vrij en die dag naar het kdv omdat je zwanger bent en moe bent zou ik niet raar vinden.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou neem aan van wel want er zal waarschijnlijk amper tot niemand zijn. Zoals ik al zei vier ik niet eens kerst maar zou me toch soort van schamen dat ik mn kind op zo'n dag zou moeten komen brengen omdat ik moe ben.

10. tulip

tulip Niet meer actief

Ik ben het ook met mirell eens over je kind op 2e kerstdag wegbrengen terwijl je zelf thuis bent, kom op zeg. Tja en zwaar met een peuter erbij, daar kies je ooj zelf voor, dan moet je gewoom langer wachten.

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    Tulip
    dat durfde ik niet meer neer te zetten
    maar inderdaad kies je daar zelf voor!
    helemaal mee eens

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    mijn kind vind het geweldig op het kdv en heeft het heeeel erg naar haar zin
    maar als ik haar om 4 uur haal ipv van 5 uur is ze wel dolgelukkig hoor!
    heb haar nog noooooit horen zeggen mam je benteen uur te vroeg!
    dus hoe jij kunt zeggen dat je je kind niet een uur eerder kan ophalen omdat ie precies 10 uur daar wil verblijven is mij een raadsel
    maar op 2e kerstdag haar brengen omdat ik rust wil
    is voor mij echt waar onbegrijpelijk......

13. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Goh.. heb even kerst gevierd.. :)
    Begon het niet met mijn opmerking?
    Ten eerste ik zei opa/oma of iets dergelijks.. Dus ja oma kan ver weg wonen maar buurvrouw/vriendin valt dan onder iets dergelijks!! ;)
    Ten tweede vind ik heel vreemd als je je kind dan wegbrengt al helemaal als je moe bent?
    Opmerking, heb vast geen peuter en zwanger? Jaaaaaaaaaaaawel hoor!!! Ik heb een net 2 jarige en een baby van 4 maanden! Dus ja ik was ook wel eens moe. Mijn oudste is ook wel eens ziek geweest in mijn verlof. Ik heb maar 1 dag kdv, dus kon ook maar 1 dag rusten. De oma's pasten ieder een dag op, maar niet als ik thuis ben natuurlijk. Al kwamen ze wel eens op visite en namen ze hem wel eens mee op eendjes te voeren of iets dergelijks...
    Mijn zoontje vind het ook geweldig op het kdv, niets mis mee... Maar niet op deze manier.. Vraag dan een ruildag later die week en geniet van de kerstdagen...
    Ach, alles is al gezegd vind ik, met het met de dames eens!

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gipswand?

Anywho, hier is het kdv ook dicht op feestdagen. Op zich denk ik, net als Cygnet, dat het helemaal niet zo'n raar idee is als een kdv open is op een feestdag. Er zal ongetwijfeld vraag naar zijn.
    En hoe vaak ik de oudste naar het kdv liet gaan toen ik hoogzwanger was pfoe. Sue me! Kind vindt het leuk, ik betaal er voor en ik kan even relaxen. Zo ook a.s. donderdag. De jongste gaat naar het kdv, en ik met de oudste naar het kerstcircus. Ook heel zieluuug natuurlijk. Oeh en morgen naar de winterefteling, dan gaat de jongste naar opa en oma. Ook zoiets ;)

15. tulip

tulip Niet meer actief

o mirell, je kent mij, ik durf dat best. Het is toch zo, ik ben van mijn zwangerschap doodmoe en heel ziek geweest en wist gewoon dat ik dat niet zou trekken met een dreumes of jonge peuter als dat nog een keer zou gebeuren. Daarom hier ook de bewuste keuze om met een tweede te wachten tot mare wat groter was en zelf kleine dingetjes kan doen en snapt wat het inhoud als mama ziek is.

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik snap dit ook niet hoor. geloof me ik ben heel ziek (geweest) van deze zwangerschap, ook veel moe. heb een kleine van bijna 3 een baby van 9 maand zwanger van de derde en een vent die er bijna nooit is maar ga mn kind sowieso met een feestdag al niet wegbrengen hoor. gewoon helemaal niet omdat ik moe ben. dan kan ik ze elke dag wel wegbrengen. dat wordt nog wat ts als je tweede geboren is....... dan vragen ze nog meer energie

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Om 4 uur is ze nog zo leuk aan het spelen dat ze het écht niet leuk vindt als ik haar dan op zou halen. En ze kijkt niet naar die 10 uur (wat raar dat je schrijft dat Eva 10 uur op het kdv wil zijn, je verdraait het wel behoorlijk, want een jong kind heeft geen besef van tijd in uren, je maakt het een beetje belachelijk), maar naar de momenten op de dag. Toen ze nog kleiner was haalde mijn man haar op vrijdag altijd om 16:30 op, als ze net een soepstengel zou krijgen, dat vond ze nooit leuk, ze wilde liever daar blijven. Toen we dus ook zagen dat ze het daar zo leuk had zijn we haar al snel standaard om 17:30 gaan ophalen. Straks op de bso doen we het hetzelfde, anders kunnen ze daar maar zo kort spelen.

Wat is er nou echt zo erg aan om je kind naar het kdv te laten gaan als je zelf thuis bent? Hoeveel vrouwen die zwanger zijn doen dat niet tijdens hun verlof? Zo doet TS het ook en haar kind gaat altijd maandag en dinsdag en toevallig valt 2e kerstdag op een maandag, dus als het kdv open was geweest had ik het echt niet raar gevonden als ze haar kind dan had gebracht.

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ik vind het NIET RAAR als een kdv open is met feestfdagen....
    mijn nicht is arts en haar zoontje is vandaag op het opvang verblijf in ziekenhuis
    ik vind het wel raar
    dat als je gewoon als gezin vandaag thuis bent en dan je kind weg wil brengen omdat je moe bent

en wat maakt mij het uit dat jij je kids wegbrengt omdat je een dagje weg wil:(
    lekker boeiend

19. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik snap ook niet wat er z,n big deal aan is om je kindje weg te brengen tijdens een zwangerschap.. er word hier net gedaan ofdat je dan een slechte ouder bent enz dat vind ik pas belachelijk hoor.

Misschien dat jullie allemaal z,n leuke zwangerschappen hebben dat je het makkelijk trekt om ook nog eens voor een drukke dreumes te zorgen maar er zijn er zat bij die dat niet hebben en kan me voorstellen dat je dan eens een dagje moet bijtanken.

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    lees je eigen post nou eens terug
    eva gaat lange dagen 10 uur naar kdv en zou het echt niet leuk vinden als ze een uur eerder opgehaald word

ik kan me niet voorstellen dat zei dat door heeft

Deel Deze Pagina