onze kleine man is zo sterk als hij op schoot zit komt hij zelf naar voren en hoef je hem alleen een beetje tegen te houden aan de voorkant want hij wil naar voren komen maar soms zit hij heeel eventjes los zonder dat ik hem vast hou, hou hem natuurlijk wel tegen maar hij zit zelf. ik vind het zo knap ook als we hem met zijn voetjes op onze schoot zetten, zet hij zich zelf af en gaat hij soort van springen. echt heel leuk. en hij draait zich al om van zijn rug naar buik en sinds vandaag ook van zijn buik naar zijn rug. ik vind het zo knap maar vraag me af of dat niet heel erg vroeg is. zijn er meer baby's zo jong die dat al kunnen. en is het niet slecht voor zijn ruggetje enzo. liefs diane
Kylian begon ook al heel vroeg met het willen zitten, op een gegeven moment zette ik hem gewoon tegen het voedingskussen aan in een hoek van de box, zodat hij even kon zitten. Omrollen begon hij ook mee met 4 maanden. Maar zijn benen heeft hij tot 6 maanden niet gebruikt en toen ontdekte hij dat je er ook op kon staan. Groetjes Anita
Hier hetzelfde... Ik hou Elian met 1 hand voor om zijn middeltje op schoot als ik iets moet pakken van de tafel en dat gaat prima. Hij zit al best wel stabiel. Staan is ook favoriet nu net als het rollen van rug naar buik en terug wat hij net ontdekt heeft. Zijn babygym die los staat heb ik uit zijn box moeten halen want hij brak het ding af... Maar hij is behoorlijk sterk en groot voor zijn leeftijd.. Mijn moeder zei al: daar krijg je nog een hoop mee te stellen Maar nee, ik denk niet dat het supervroeg is en ik denk dat als het echt zo slecht was voor zijn ruggetje, hij het gewoon nog niet zo kunnen. Zo redeneer ik maar als Elian weigert om half achterover geleund te zitten en persé naar voren geleund moet zitten (dan begint tie van die situps te doen) Maar goed ik ben geen expert.
Hier hetzelfde, Eva kan sinds een paar weken ook best goed los zitten op schoot en op bed (daar doe ik het weleens omdat ze dan lekker zacht valt als ze omvalt), maar ik doe het niet te vaak, ze is nog zo klein! Ze is wel behoorlijk sterk en groot voor haar leeftijd, net als Elian eigenlijk, alleen ietsjes lichter en ietsjes langer (65,5 cm). Vanaf dag 1 hoeven we haar hoofdje ook niet te ondersteunen, ze hield meteen haar hoofd goed rechtop. Omrollen van buik naar rug heeft ze met 10 weken al eens gedaan, maar meer per ongeluk. Met 4 maanden rolde ze van rug naar buik en doet niets anders meer en een paar dagen terug rolde ze heel bewust weer terug, maar ze wil niet graag op haar rug liggen, want ze rolde meteen weer terug en als wij haar op haar rug leggen, gaat ze ook mopperen . Ze kan ook al een beetje vooruit komen door te tijgeren, ze tilt dan haar billen op en zet zich af met haar voeten. Op het kinderdagverblijf zeiden ze al dat ze waarschijnlijk snel zal gaan kruipen. Ik ben benieuwd! Het gaat zo snel allemaal! Maar ze wil het zo graag, wordt helemaal verdrietig als ze niet bij een speeltje kan en het niet lukt er te komen. Ze ligt in bed trouwens regelmatig heel anders dan we haar hebben neergelegd. Ze trekt zich aan de spijlen op en gaat zo haar hele bed door, op rug of buik. Ligt regelmatig dwars over het hoofdeinde, of helemaal omgekeerd in bed. Net ook, is het al een tijdje stil, ga ik kijken, ligt ze onderaan haar bed op haar buik (wij leggen haar dus altijd bovenin). Van slapen komt er dus overdag niet zoveel... Net ook een uur in bed gelegen, maar haar maar weer eruit gehaald. Slaap je niet dan rust je toch hoop ik. In de kinderwagen trekt Eva zich trouwens telkens op aan het dekje dat er overheen zit. Willen mensen kijken wat voor schattig baby'tje er in ligt, valt dat schattige vies tegen . Aan onze handen trekt ze zich op tot zitten en staan, maar dat laatste doen we niet te vaak. Maar ze kan dus al wel een beetje staan aan onze handen, haar armen zijn sterk genoeg om haar hele gewicht aan op te trekken.
ja dat heeft lucas dus ook dat hij zich optrekt aan je handen om te zitten dan doet hij idd net van die site-ups. hij is ook te groot vorr zijn leeftijd,hij was met 4 maanden al 67 cm en 7690 gram dus das best groot. maar ik geloof dat hij per ongeluk 2 keer is omgedraaid van zijn buik naar rug want hij draai zich de hele dag wel van zijn rug naar buik en dan begint hij te huilen omdat hij weer terug wil. zelfs s'nacht dan begint hij te huilen en ligt helemaal omgedraait en op zijn buik helemaal naar boven gekropen en dan komt hij niet meer terug op zijn rug. ik vind dat best wel eng. overdag vind ik het niet erg dan ben ik er bij maar s'nacht vind het ik het toch wel eng. liefs diane
Snoopy: Elian doet nu ook sinds hij op zijn buik kan draaien (deze week dus), hij gooit zijn kontje omhoog en probeert zich af te zetten met zijn beentjes. Werkt natuurlijk nog niet echt en hij gaat daar ook totaal van over de flos... Hopenlijk is het straks weer wat rustiger voor hem. Hij is nu ook 19 weken dus.. sprongetje? Gelukkig is hij verder wel een stralend humeur. Diane: Ik werd vanmorgen ook wakker (mijn zoontje slaapt in zijn bedje naast de onze) om Elian op zijn buik te zien liggen met een armpje door de spijlen, in diepe slaap. Best eng inderdaad maar we kunnen er ook niet de hele nacht naast blijven zitten.. Ik probeer maar gewoon vertrouwen in Elian te hebben dat hij het best aankan. Ik draai hem wel om als ik het zie maar hij draait zo weer terug nu. Slaapzak maakt hem niet uit.
Joris draaide ook van buik naar rug en terug met 4 maanden... Idd vroeg, maar hij deed het zelf dus kan geen kwaad dan...