Hier is de Lidl goedkoper. Kwaliteit van groenten en fruit bij de Lidl is idd erg goed! Ze gebruiken minder bestrijdingsmiddelen waardoor ze al jaren prijzen winnen met hun groen afdeling.
Hier in t gooi zijn de markten behoorlijk prijzig. Lidl is goedkoper maar vooral het fruit vind ik kwalitatief niet geweldig. Ik haal vaak verse groente en fruit bij albert heijn, ze hebben steeds meer versproducten van euroshopper en die zijn nog goedkoper dan lidl en stukken langer vers
Verder kun je dingen zoals worteltjes heel goedkoop maken, winterpeen kost niets, ik schaaf ze met een kaasmes goed schoon en snij ze in reepjes of blokjes, smaakt exact hetzelfde en je betaald voor een kilo 80 cent, rode kool vers halen, tis wat werk maar een hele rode kool kost vaak 90 cent. Zelfde geld voor dingen als andijvie, sla enz. Ik ben afgestapt van de voorgesneden groentes en potten/diepvries. Nou moet ik erbij vermelden dat ik sinds kort werkloos ben en er dus de tijd voor heb
Toevallig weet k waar jij woont (gatstad).... En dan kun je voor voorraadkastdingen (blik en droge zooi) beter ff naar t centrum gaan, naar de Netto... Want die is zoooooveel goedkoper dan hier de Plus... Markt is hier idd wel goedkoper, maar je zou ook kunnen kijken of je zo'n versbezorger zover kan krijgen dat ie t bij je aan de deur brengt... Sowieso rijdt er op woe en op don 1 in West...
Voor wat grotere hoeveelheden groente/fruit ga ik naar de markt of de Turkse winkel. Bijv voor granaatappels, die eet ik veel. Bij de supermarkt betaal je soms 90cent per stuk, op de markt heb ik 2 kilo voor 3 euro. (Dat zijn er ongeveer 8). Ander fruit zoals sinaasappels, ik pers elke dag een paar sinaasappels voor mijn man dus die dingen gaan hard. Op de markt 35 stuks voor 3,50. Bij de supermarkt voor een netje van 8 2,99. Het is gewoon een kwestie van uitzoeken, wat je veel gebruikt en wat niet. Bijv witlof eet ik nooit, maar neem wel een stronk mee voor het konijn. Dan boeit het me niet of die stronk nou 20 cent is of 80, bij wijze van.
Markt is goedkoper. Maar dan moet je wel kijken naar seizoensproducten. Dus niet midden in de winter verse aarbeien willen.
Hier is de markt duurder dan waar wij boodschappen doen (Lidl) en daarbij is het me ook veel te druk en luidruchtig.
Gaat mij vooral om witlof, prei, wortel/peen, paprika, courgette, en heeeel af en toe broccoli om zelf pakketjes te maken voor in de soep, macaroni, lasagne etc. Zit ook kool in die kant en klare pakketten gelood ik? En verder fruit zoals appel, banaan, peer, kiwi en mango. In het seizoen ananas en aardbei en bosbessen maar dat is dus echt in het seizoen.
Huh nooit gezien zn versman . De netto is wel goedkoper maar zijn vaak merkdingen ipv goedkopere B merken. Bij de kassa ben je dus nog duurder uit ookal zijn die merkdingen goedkoop. Vind het verder een k*twinkel want je kunt er niet door met de kinderwagen. Kom je ook uit L???
Ja en k begon ook niet ver bij B vandaan... Rings a bell? In t vriendenzoeken/makentopic van de week... Ohhhh dat vind k best wel meevallen.... Maar tis idd n k*twinkel voor de kinderwagen... Hopelijk gaan ze gauw verhuizen, al denk k tegen die tijd mn wagen nieh meer zo nodig te hebben (of misschien opnieuw )... Euhmmmm... De versmannen... k Geloof op woensdag Paul Stap agf en die andere 2... Geen idee.. k Weet dat er 3 rijden, 2 verschillende op woensdag en dan nog n ander op donderdag... Maar voor groenten en fruit kun je ook nog naar de Hisar of de Zelve.... Relatief goedkoop, prima service en kwaliteit is meestal ook wel goed...
Ow ja... tingeling wakker worden Maar geloof dat ik niet ingeburgerd ben hierzo want Hisar en De Zelve zeggen me niks, evenals de versmannen. Woon wel in west maar heb ze nooit gezien. Alleen die leuke Belgische ijscoman die op zondag langs komt tingelingen.
Hier is de markt veel duurder. Laatst 5 peren gekocht voor 2,70 nou dat was de allerlaatste keer dat ik iets koop op de markt. ga wel naar de lidl.
Euhmmm... Als je van de Plus naar de Glasfabriek loopt (door de Marnix)... Moet je n "grote" weg (Tiendweg) oversteken... Aan de overkant vd Marnix zit de Zelve en vanaf daar n stukje naar rechts (richting de begraafplaats) zit de Hisar.... Ja de belg is beroemd en berucht....
Berucht?? Vertel hij tingelt wel maar scheurt met dezelfde vaart door de straat voor je bij zn bus bent. Mn man van de zomer een ijsje meegenomen. Wel erg lekker en niet eens zo gek duur. Maar dan gaan we daar ook eens een keertje kijken zo kom je nog eens wat te weten over je eigen dorp