Is de markt echt goedkoper?

Discussie in 'De lounge' gestart door upc, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    een jaar of 20 geleden wel nu niet meer. volgens mij is het vaak zelfs duurder. en de kwaliteit is ook niet meer je van dat vandaag de dag.

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Geen idee, vind de markt verschrikkelijk dus kom er eigenlijk nooit ..

Ik koop mijn groente en fruit altijd bij Lidl, ben ik tevreden over dus ga ik het niet ergens anders zoeken ;)

3. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Heeeee dat doe ik ook altijd en draag geen hoofddoekje haha Maar idd als je op het einde van de dag gaat, kan het de helft schelen!

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    In r'dam ging ik wekelijks over de markt.
    Vond het fijn dat de keuze groter was dan in een gemiddelde supermarkt.
    En verschil in prijzen waren er ook op de markt zelf,
    kramen waar je zelf mocht pakken waren meestal goedkoper, dan die kramen waar het voor je werd ingepakt.
    Ik woonde zowat naast de markt, dus op zaterdag vroeg uit de veren om fruit enzo te gaan halen.

Ben nu verhuisd en merk wel dat de prijzen op de kleinere markten niet echt veel verschillen met die van de supermarkten.

5. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Ik ben geloof ik de enige maar ik vind het een heel stuk goedkoper.....

Ik haal elke zaterdag groente en fruit voor de hele week voor met z'n 3e (Bieten, bloemkool, sperziebonen, witlof, pepertjes, knoflook, tauge, prei, spitskool, bananen, peren mandarijen en kiwi's bijvoorbeeld)
    en betaal dan op z'n duurst 12,50....

Nou dat vind ik echt goedkoop!!!!!
    Dan haal ik kipfitet, gehakt en vis ben ik ook zo'n 10,- kwijt....

Ik kan niet meer zonderde markt in ieder geval!!!!!!!!

6. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hier is het heel verschillend...

Als ik bv 3 appels koop vindt ik het weer duur..
    Maar soms koop ik een hele tas/zak vol met bananen, mango, manderijnen etc etc en ben ik 3 euro kwijt.. sta ik er weer van te kijken hoe goedkoop het is.

Vis haal ik vaak op de markt.. is wel goedkoper.. Maar bijvoorbeeld een haring vindt ik dan weer duur.

Dus als ik veel nodig heb is het echt stukken goedkoper, maar als ik een paar dingetjes koop vindt ik het weer duurder.. denk dat ze je ook matsen.. hoe meer je koop hoe meer korting ofzo...

Dus ik ga 1x in de maand en dan vries ik heel veel in.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nah hier is die ongeveer gelijk aan de supermarkt. Maar ook maar een kleine markt van 3 kramen hahaha.

Wat er wel is, het fruit en de groenten zijn veel langer houdbaar tenmisnte bij mij wel!

En de prijs als je meer koopt, tsjah de groentenboer geeft je boven de 15 euro een doos van 12 eieren kado.... ;) Maar verder....neeh...

8. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Hier in het dorp is de fruitkraam wel goedkoper dan de buurtsuper. En het ziet er stukken beter uit.
    Maar ik probeer wel altijd de seizoensartikelen te kopen, dat scheelt sowieso al in de kosten. Aardbeien zijn nu veel duurder dan elstarappelen bijv. Dus nemen we appelen.
    Ik ben voor een hele week groente, fruit en aardappelen nooit meer dan 12,50 kwijt.
    Kaas haal ik niet van de markt, maar bij een klein kaasboertje aan het overwinningsplein in de stad. Kost maar 6,99 per kilo voor alle nederlandse kaas.

Deel Deze Pagina