Blog: Alles komt goed, maar niet vanzelf ;)

Discussion in 'De lounge' started by tweemeisjes, Mar 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Goed naar jezelf kijken is niet alleen de buitenkant, dacht ik vorige week onder het boodschappen doen.
    De jongste zat in de kinderwagen te huilen en ik stond er maar een beetje doelloos bij. Starend naar de stukken vlees in de koeling en de massa's mensen bedacht ik me wat ik al heb bereikt.
    Ik ben zwanger geworden toen ik drieentwintig was, onverwacht.
    Het ging niet zo heel erg vlot allemaal want ik lag in het ziekenhuis met het HELPP syndroom.
    Toch heb ik me altijd afgevraagd wat er nou bij me past, wat is nou het plaatje wat mij 100% mij maakt?
    Dat is in ieder geval schrijven, blogs, boeken, of leuke verhalen voor mijn meiden.
    Toen ik zwanger was had ik een droom om journaliste te worden, ik zag me al achter de computer met een mooie foto van mijn gezin.
    Maar nee, dit gaat het hem toch niet worden want je moet perfect Nederlands schrijven.

Het was me opgevallen dat wanneer je eenmaal mama bent je alles zo laat verslonzen.
    Je denkt sneller aan je nachtrust en je bent vaak blij dat je met je kont op de bank zit.
    ,, Zo, ik zit, eindelijk!'' riep ik dan naar mijn man die al was verdwenen achter de laptop.
    ,, Ik ben bezig met mijn deadline, momentje'' zei hij dan met een blik op oneindig.

,, Je bent te makkelijk geworden'' sprak ik mezelf toe in de spiegel.
    Mijn leven draait op dit moment om mijn gezin en mijn vrienden. Vorige maand ben ik mijn baan kwijtgeraakt met de slogan: ,, We bellen je heel snel weer meid''
    Of: ,, Twijfel niet aan jezelf, het is de credietcrisis'' ;)

Toen is er werkelijk waar iets in me gesprongen, een soort Wake up call.
    Toen ik naar mezelf aan het kijken was kwam ik zoveel dingen tegen dat ik niet meer kon stoppen met pennen.

Dat vooruitschuiven heeft me zeker geen goed gedaan. Bij ons thuis zat een gat in de deur, die zat er al maanden.
    Telkens riep ik: ,, Volgende week ga ik hem maken en schilderen''
    Ondertussen zijn we al vier maanden verder ;)

Die kleine voorbeelden zijn gewoon een teken van onrust in je hoofd. Als het daar onrustig is kun je gewoon geen dingen plannen.

Mijn man kwam binnen met een boterham in zijn mond, ,, Zeg, schat, ik ga morgen voor het werk naar Engeland''
    * Ik heb een hekel aan het woordje schat, maar hij noemt me gewoon altijd zo! :(
    Waarop ik riep: ,, Zeg schat, heb je ook even voor mij?''
    Hij bekeek me nogal vreemd, maar ging direct naast me zitten.
    ,, Wat is er dan?'' vroeg hij lachend.
    ,, Ik ga weer beginnen met school, ik heb het volgende bekeken''
    Mijn vingers hebben elk detail aangewezen op het scherm, ook de haalbaarheid en de stage uren zijn er allemaal in verwerkt.
    Manlief keek me steeds verbaasder aan en begon me te knuffelen.

,, Je bent weer helemaal terug!''

Al om al begin ik in maart aan mijn nieuwe opleiding. Als mijn jongste meisje dan vier is kan ik heel wat meer gaan werken.

Zo zie je maar.. alles komt goed, maar niet vanzelf! :)

2. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Mooi beschreven, twee meisjes! Zo is het inderdaad maar net! Welke studie ga je doen??? Want je stukje leest trouwens heel lekker weg, toch jounalistiek?

In ieder geval super veel succes en op deze manier, met inzet van jezelf, zal het zeker allemaal goed komen :)

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Goedzo! Ook aan jezelf denken meid!
    Zo puilde de kast van mijn zoontje uit van de kleding en ik constateerde van de week dat met alle kledingstukken die ik in de kast had liggen, wel wat mankeerde.....dus ik ben lekker eens voor mezelf gaan shoppen!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

jeetje wat herkenbaar zeg!

succes met je studie, en wat goed dat je toch de stap hebt gezet!

5. tweemeisjes

Bedankt voor de reacties!
    @snoozie, schrijven blijft toch een hobby ;)

6. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Hoe jij schrijft , heerlijk om te lezen..

Succes met je studie

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wat goed dat je de keuze hebt gemaakt! je schrijft trouwens goed hoor! Gewoon blijven doen.

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Stoer dat je 'n studie gaat doen!! Ben benieuwd wat je gaat doen en natuurlijk hoe 't je gaat bevallen!!

9. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

leuk hoor! Succes!

10. giraf

giraf Niet meer actief

Je schrijft super leuk! Laat de blogs van je maar komen!

11. tweemeisjes

Spw 4 Woonbegeleiding.
    Daar ben ik al aan begonnen, maar dat heb ik toen niet afgemaakt! (dom, dom, superdom) haha ;)

12. Life in Pink

Moet je nu helemaal opnieuw beginnen of kun je instromen?? Enne, wij willen een linkje van je Blog :D

13. tweemeisjes

Begin lekker opnieuw! ;)
    Maar goed, ik heb geen linkjes van blogjes!
    Wel het topic, '' Geen kip Ma(t)dras maar Kip dekbed'' ;)

14. Life in Pink

Dan ga ik die ook eens even lezen :)

15. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,656
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Zo herkenbaar...
    Ben inmiddels 35 en mn leven aan het herinrichten.Dat valt niet mee,maar ben blij dat ik de stap genomen heb richting een leven zoals ik het wil.
    Deed in het verleden steeds wat anderen van mij verwachten,dat is nu afgelopen.

16. tweemeisjes

@Chillin, opeens heb je het! :) en dan ga je dat ook doen :D
    Succes daarmee, ik weet zeker dat je dat kan :)

Snoozie, veel leesplezier! ;)

17. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    top meis je mankeerd niks aan jezelf en zorg ervoor dat je lekker met alles mee blijft draaien super

18. Life in Pink

Ik heb smakelijk gelachen om je kip-dekbed topi:D Kon me ineens weer herinneren dat mijn broertje alleen 'belgisch' witbrood lustte :D

Kun je niet een leuke colum op internet openen, misschien hier bij ZP, je schrijfstijl is echt heel leuk!!

Wanneer begint je opleiding?

Groet Snoozie

19. tweemeisjes

Lief van je! echt......
    Wel een leuk idee om een blogtopic te openen! :)

20. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,656
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    dank je wel!:D

Share This Page