Te jong zwanger???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sasskia, 12 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn mannetje (27) en ik (19) gaan bezig om zwanger te raken. Wij zijn op dit moment 2 jaar bij elkaar waarvan 1 jaar samenwonend.
    Iedereen zegt altijd tegen ons dat alles wel heel snel gaat bij ons. Het enige wat wij daar op zeggen is: maar het voelt gewoon super goed!.
    Nou voelen wij ook allebei dat wij klaar zijn voor het ouderschap.
    Wij zijn er zeker van dat wij heel graag een kindje willen.
    Nou moeten wij dat natuurlijk een keer aan onze ouders vertellen.
    Dit is iets waar wij toch wel veel over nadenken aangezien wij denken dat ze er niet positief op zullen reageren, iets wat wij heel jammer zouden vinden. Natuurlijk laten we ons daar niet door beïnvloeden, maar het is toch het aller mooiste als iedereen er blij mee is.
    Nou ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die jong zwanger wilden worden. Hoe reageerde jullie omgeving daarop?

Liefs Saskia

2. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    @Saskia,

Leeftijd is voor iedereen een ander verhaal. Het gevoel is veel belangrijker. Als jullie er inderdaad klaar voor zijn, moet je er zeker voor gaan :) Het is jullie geluk :) En als jullie ouders eenmaal aan het idee gewendt zijn, vinden ze het misschien wel hartstikke leuk om opa en oma te worden.

Mijn vriend is 25 en ik ben 23. Ook nog jong, maar we zijn al 6 jaar samen waarvan we al 4 jaar samen wonen. Mijn ouders zitten er zelf ook niet op te wachten om nu al opa en oma te worden. Zulke opmerkingen komen vaak voorbij. Wij vinden dat ook niet leuk om te horen, maar ja, het is tenslotte je eigen beslissing. Een wondertje van jullie samen :D

Ik zou zeggen: GA ERVOOR :)

Liefs

3. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Je voelt zelf het beste wanneer je er klaar voor bent. Dus als jullie voor je gevoel alles voor elkaar hebben, dan zou ik zeggen GA ERVOOR! Er zijn altijd mensen die commentaar hebben, maar uiteindelijk zullen de ouders toch wel blij zijn lijkt mij....Ikzelf heb er natuurlijk inmiddels wel de leeftijd voor. Wij zeggen het pas aan ouders als het zo ver blijkt te zijn...
    Suc6 en alvast veel klusplezier!

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik zou ook gewoon je gevoel volgen. ER zijn hier op de site meer jonge meiden, dus die zullen vast nog wel met je kletsen gaan. En ach... er is altijd iemand met commentaar. Ik zelf had eigenlijk wel eerder zwanger willen worden dus uitstellen is ook niet heel plezierig, zeg maar!! Gewoon je hart volgen en je ouders wennen er wel aan als het zover is. Wie weet duurt het nog een tijdje voor je zwanger bent, dus als je het dan nu al zegt, krijg je misschien alleen maar commentaar, wat nog niet nodig is!!

Karin

5. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Wij waren bijna 3 jaar bijelkaar en woonden nog maar net samen toen ik onverwachts zwanger raakte. We waren beide 19 jaar.
    Gelukkig reageerden beide ouders erg enthousiast, ze steunden ons volledig. Vrienden waren er even stil van, maar vonden het daarna ook geweldig.
    Het feest was compleet toen het er niet één, maar twee beleken te zijn.

Als het bij jullie goed voelt moet je er zeker voor gaan. Jong ouders zijn heeft ook een heleboel voordelen.

6. sim

sim Niet meer actief

je voelt zelf heel goed wanneer je er klaar voor bent, en ik vind 19 niet te jong om een kind te krijgen, als jullie relatie stabiel is en het voelt voor jullie allebei goed dan zeg ik ga ervoor! en over hoe lang je bij elkaar bent zeg ik, mijn man en ik zijn nog geen jaar bij elkaar we zijn toen we zes maanden bij elkaar waren getrouwd, we weten voor onzelf dat we elkaar gevonden hebben en hebben dit nog nooit eerder bij een ander gevoelt, en gaan er ook voor, voor 100%, je krijgt altijd opmerkingen maar ze zullen uiteindelijk zien dat het goed gaat, ik wens jullie heel veel succes! ;)

7. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Ik sluit me hier volledig bij aan! Volg je hart!

8. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik was 21 toen de eerste kwam ..ik kende hem toen ook net een 1,5jaar ..na 14 jaar is dat kapotgelopen dat huwelijk...dus jah dat kan altijd hey ...geen spijt dat ik zo jong mijn 2 kids heb gekregen ..34 jaar en een zoon van 13 en een dochter van 11 is erg leuk ...volg jullie eigen gevoel en laat de rest kletsen ;)
    liefs asjuh

9. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    precies zoals de andere zeggen!!!
    het is jullie geluk,jullie komend kindje die jullie willen!
    ik ben 21 en zwanger,ook jong toch ;)
    ik vind het juist leuk om jong mama te worden!!!
    kan je er lekker lang van genieten denk ik zo :D
    volg jullie gevoel meid,daar gaat het tenslotte om.
    en commentaar krijg je waarschijnlijk toch wel,krijg ik ook en mn vriend die 27 is ook...
    er zijn altijd mensen die wat te zeggen hebben moet je maar denken!!!!

succes met zwanger worden!!!

10. butterfly1983

butterfly1983 Actief lid

29 mrt 2006
    359
    0
    0
    Hey meid,

Ik sluit me volledig bij Denise aan.
    Ik zou zeggen "ga ervoor" en volg je eigen gevoel.
    En by the way. Ik denk persoonlijk als je eenmaal de moedergevoelens geproefd heb. Je er niet meer vanaf komt :) :) .

Heel veel succes.

Liefs Daan

11. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hallo meid.

Ik zelf ben 17 dus nee ik vind 19 niet jong.
    Ik ben vrijdag 9 weken zwanger en ben er heel
    blij mee het was dan ook gepland. We hebben er
    11 maanden over gedaan. Ik heb me moeder van
    onze plannen verteld ze vond het zelfs heel leuk
    want ja wij wonen immers al samen en heb de ruimte
    en ik ben met mijn gedachten ook al ouder.
    Het was men eigen beslissing.
    Me schoonouders hebben we niks verteld over
    de plannen aangezien me vriend al 25 is dus hij wou
    het pas vertellen als het zover was.
    Nou dat hebben we gedaan en het eerste wat ze vroegen
    was wil je het houden ja natuurlijk willen wij hij het houden
    en daarop feliciteerde ze ons.
    Dus ik zou zeggen als jullie er klaar voor zijn ga er dan voor! oja wij zijn 19 maanden samen.

12. Snoepie

Snoepie Lid

20 jan 2006
    32
    0
    0
    Je moet gewoon je eigen gevoel volgen. Als jullie er allebei klaar voor zijn en de verantwoordelijkheid aankunnen, dan is samen een kindje krijgen het mooiste wat er is.

Veel succes :D

13. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ik was ook zo jong hoor de eerste keer hoor....
    ik vind sommige wel te jong je heb meiden van 19 waarbij de stro nog achter hun oren zitten maar ook meiden van 19 die verantwoordelijker zijn en volwassener zo een was ik ook.
    ik kreeg ook veel commentaar
    maar als je alles voor elkaar heb ik bedoel huissie,inkomen enzo waarom niet??
    mensen oordelen te snel vind ik.....

14. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Als je er zelf zeker van bent dat je er klaar voor bent dan zou ik zeggen ga ervoor.
    Leeftijd doet er idd niet toe

15. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Ik vind 19 eerlijk gezegd best wel jong maar misschien komt dat doordat ik zelf al 34 ben. Helaas was ik op die leeftijd er nog niet echt meebezig of had ik niet een vaste relatie. Een jaar of 26 vind ik een mooie leeftijd om een kindje te krijgen. Helaas had ik met die leeftijd geen vaste relatie en toen ik mijn huidige man ontmoette was ik 28 en hij 22. Hij is nog wat jonger ook in zijn doen en laten. vorig jaar zijn we getrouwd en nu is hij ook toe aan een kindje dus gaan we er nu voor.
    Als ik 19 was dan zou ik er eerlijk gezegd nog even mee wachten. Twee jaar verkering vind ik zelf een beetje kort maar goed wie ben ik?
    maar misschien ben je er echt aan toe en dan zeg ik gogo!!! Je vriend is al 27 he? Ja, hij kan er inderdaad misschien al aan toe zijn.
    Toen ik 19 was ging ik onwijs op stap en deed gekke dingen, vergeet dit niet he?!! Je kunt daar nu nog van genieten en als er een kindje is dan kan dit dus echt niet meer!!! Dan ben je je vrijheid helemaal kwijt en ben je verantwoordelijk voor een klein mensje en dat is een grote stap!
    Dit is mijn advies maar volg je intuitie maar gewoon en dan zie je wel hoe het verder gaat!

16. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    hoi hoi

ik vind de leeftijd helemaal niet uit maken. :D :D
    al vind ik dat zelf.
    ik ben zelf ook 19 en mijn vriend is 20 :D
    en we staan er beide achter.
    we zijn nu twee jaar samen en we wonen nou
    net sinds februari samen.
    maar daarvoor heb ik bij mijn vriend en zijn moeder
    ingewoond omdat de relatie met mijn moeder niet goed ging.

heel veel liefs samantha.

17. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik vind het helemaal niet jong.
    mijn vriend en ik zijn nu bezig en ik denk dat zijn moeder ons veel te jong vinden. mijn vriend is 21 en ik ben 23 dat is toch niet zo jong.
    mijn vriend lijkt ook ouder dan hij is maar zijn moeder denkt volgens mij dat hij nog een klein kind is zoals ze hem behandeld.
    we gaan er gewoon voor en zien wel wat er gebeurd.

veel plezier en gewoon doen wat jij wilt

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik ben ook "pas" 21 en mijn vriend 24. Zijn 5 jaar samen, wonen 2 jaar samen en willen nu ook dolgraag zwanger worden.
    Leeftijd speelt geen rol vind ik. Hang er helemaal vanaf hoe je jezelf voelt. De één is al volwassen met 16, de andere pas met 30 :D

19. butterfly1983

butterfly1983 Actief lid

29 mrt 2006
    359
    0
    0
    Hey hallo meiden,

Sorry maar ben het niet "helemaal" met Moniekje eens. Vind het een beetje overkomen alsof je dan helemaal niets meer kan. Het leven houdt toch niet op als er een klein wondertje is??
    Het ligt er maar net aan hoe verantwoordelijk Saskia zelf is.

Verder is dit berichtje absoluut niet bedoeld om Moniekje af te kraken hoor.... :oops:

Veel liefs Daan

20. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Lieve Daan, maakt niet uit hoor, ieder heeft zijn mening hierover en die is niet van iedereen hetzelfde.
    Ik denk dat als je een kleintje hebt dat je toch enigzins een stukje moet in leveren. (niet dat dit negatief is ofzo, ik wil zelf ook een kindje!)
    Je kunt bijvoorbeeld niet altijd naar een verjaardag samen, er moet iemand blijven om op te passen en je kunt bijvoorbeeld geen verre reizen meer maken en als je nog jong bent ga je lekker stappen met je vriendinnen en vrienden en als je een kindje hebt kan dit niet altijd. Ja, het kan wel maar niet zo vaak meer als toen je nog jong was.
    Het is niet zo dat ik Saskia niet verantwoordelijk vind hoor! Saskia ik bedoel het alleen maar goed hoor. sorry!! maar misschien ben je er wel echt aan toe en dan zeg ik Go Girl!!!

Deel Deze Pagina