Is DE naam nu in eens een mode naam of maak ik mezelf dat nu wijs???

Discussie in 'Babynamen' gestart door Hayden, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hayden

Hayden Actief lid

14 jul 2013
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,
    Wij hebben nu ineens heel erg twijfels over de naam waar we over uit waren. We horen hem nu opeens veel vaker, maar misschien zit dat tussen onze oren. Volgens het meertens instituut is hij in een jaar 200x vergeven. Daarvoor in al die jaren maar 90x
    Is het dan nu een trend???
    De naam is Mason en we kennen (nog) niemand die zo heet, maar willen dat echt zo houden.
    Mijn man twijfelt nu ook dus zijn echt niet alleen maar hormonen ;)
    Graag jullie mening...

2. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    De naam groeit wel in populariteit voor bv de Kardashians en het feit dat het net iets anders is dan Jason wat wel echt een modenaam blijkt.
    Je zal er waarschijnlijk in je leven wel meer tegenkomen want zelf ken ik er ook al 3 variërend in de leeftijdscategorie van 0-4.
    Maar dat ligt ook aan waar je woont.
    In mijn omgeving worden er veel Engelse namen gegeven.
    In sommige wijken komt hij veel minder voor.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik hoor Mason erg vaak, maar ken niemand die zo heet :)

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik had die naam ook op m'n lijstje staan voor als het een jongetje zou worden.
    Ik vind de naam en afkorting gewoon heel leuk.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ik moet dan aan Charlotte Mason denken... Een achternaam dus.

6. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik ken niemand die zo heet. Toch is het moeilijk te voorspellen of een naam populair wordt. Waarschijnlijk gaat dat sowieso niet zo snel dat jullie kindje veel kindjes van dezelfde leeftijd met deze naam tegen zal komen.

7. Hayden

Hayden Actief lid

14 jul 2013
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, maar dat vind ik juist leuk omdat mijn andere twee kinderen ook een achternaam als voornaam hebben.
    Maar ik denk dat we maar weer opnieuw gaan beginnen. Als het echt zo een upcomming trend naampje is vind ik het juist weer helemaal niet passen.
    Zonde...
    Had dat voorheen ook met de namen Aiden en Liam.
    Bedankt voor de input iig.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik ken helemaal niemand die Mason heet (afgezien van Mason uit Santa Barbara... :D ) en hoor die naam ook nooit om me heen eigenlijk. Misschien wonen ze allemaal ergens anders hihi

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik had na de bevalling op de kraamafdeling zoveel de naam Ivy gezien en gehoord haha! Dat is blijkbaar dus een trendnaam

10. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ik had hm ook op mn lijstje;)
    Modenaam wil ik het niet noemen, maar wordt wel populairder idd. Zie hm ook veel in namenlijstjes staan.
    Maar tis zeker geen daan, sem, ruben etc.

Leuke naam en gewoon doen;)

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ken niemand met de nam mason, maar vind de naam wel erg leuk!

12. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Leuke naam!

13. Sifra

Sifra Niet meer actief

In mijn omgeving ken ik geen Mason, maar zie hem bv. hier op zp wel regelmatig voorbij komen. Bindt het overigens een hele leuke naam.

14. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ik werk op een psz en in de jongste groep heb ik momenteel 3 Mason's zitten. Vind het wel een erg leuke naam, maar hoor hem veel .

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Bij ons stond hij ook op het lijstje
    Maar vonden hem te populair

16. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Hier in de buurt nog nooit gehoord, en dan bedoel ik op het kinderdagverblijf en de basisschool waar mijn man werkt. Ik denk dat het een naam is die in bepaalde gebieden heel populair is en in andere gebieden juist niet. Hier zijn de Sem/Sam/Saar/Tess namen in overvloed.

17. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Als wij ooit een jongen krijgen staat hij bij ons ook op nummer 1... alleen twijfel ik tussen Mason of Meyson..

18. Eline83

Eline83 Actief lid

14 feb 2014
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heb ik de naam Mason nog niet gehoord. Hier zijn vooral de Hollandse namen in.

19. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Om antwoord op je vraag te geven. Nee, hoor die naam niet vaak. Ik werk als oproep op verschillende kinderdagverblijven en Bso's en kom heel wat namen tegen.

Voor ons kindje had ik ook een klein eisenlijstje. Niet in de familie, niet in de top 20 en niet op de kinderdagverblijf en bso waar ik vaak kom. Uiteindelijk op de naam Olivier gekomen, en wat denk je! opeens lopen overal Oliviers rond. Denk dat wanneer je erop gaat letten het ook meer opvalt.

Als Mason de naam voor jullie is gewoon doen! je zal de naam toch wel eens tegen komen.

20. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik denk dat de getallen van gegeven namen niet perse veel hoeft te zeggen.
    Onze dochter heet Sophia, en Sophie staat in de top 10.
    Maar wij kennen hier geen enkele Sophia/Sophie. Dus in die zin loopt het wel los.

Ik zou gewoon voor Mason gaan als dat voor jullie DE naam is.

Deel Deze Pagina