Na meting vruchtje korter zwanger dan gedacht

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Pinkelotje2011, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkelotje2011

27 dec 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Volgens mijn eigen berekening ben ik vandaag 9 weken zwanger. Nu heb ik 20 december mijn eerste echo gehad, die er goed uitzag. Het hartje klopte flink :). Maar volgens de meting, (het vruchtje was 0,75 cm) zou ik op 6,4 weken zitten terwijl het naar mijn idee 7,6 moest zijn. (ik heb ovulatietesten gebruikt en bovendien een heel regelmatige cyclus van 27/28 dagen dus kan er niet naast zitten). De gynaecologe was echter totaal niet verontrust en zei dat t nog te vroeg was om er een definitieve termijn aan vast te plakken. Volgens haar zag t er allemaal goed uit. 9 januari is de volgende echo.

Jullie voelen 'm misschien al aankomen ;): ondanks de woorden van de gynaecologe bekruipt me toch n angstig gevoel dat t niet goed is, omdat ik dus 9 dagen ben "teruggezet". Hebben meer meiden deze ervaring en hoe is dat afgelopen? Kan ik er vanuitgaan dat ik bij de volgende echo gewoon weer op eigen schema lig? :(

Bedankt alvast voor jullie reactie!

2. Loontje23

Loontje23 Actief lid

15 nov 2011
    212
    0
    0
    ben vooral bezig met het gezin :)
    gefeliciteerd met je zwangerschap, dat ten eerste,
    als je zo vroeg een echo hebt dan kan er al snel een fout worden gemaakt, het vruchtje is nog zo klein dat een mm verschil al dagen kan uitmaken, met 12 weken kan het dus zomaar zijn dat je weer een week vooruit word gezet,

geniet van je zwangerschap,

3. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Gefeliciteerd! Wat fijn dat het hartje klopte!
    Ik ben ook 2x terug gezet bij de vroege echo's .. Terwijl ik ook iedere dag ovulatietesten heb gebruikt en alles bij had gehouden.
    Het bleek 2x een klein kindje te zijn, die alsnog allebij eerder zijn geboren!

Zegt dus niets hoor! Komt vast helemaal goed!

4. Pinkelotje2011

27 dec 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaah da's fijn om te horen! Bedankt voor jullie reactie! :)

5. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hier het zelfde gehad, ik heb inmiddels 3 echo's gehad ( heb een paar keer een bloeding gehad ) de eerste keer werd er 6,9 mm opgemeten in het ziekenhuis, en ben toen dus ook 8 dagen terug gezet. En vorige week donderdag had ik een echo bij mijn vk en die meette het vruchtje 1,45 cm kwam overeen met 8 weken zwangerschap. Dus hou mijn eigen bereking mooi aan ;) en hoor het wel met de 12 weken echo. Ik snap dat je er heel onzeker door wordt werd ik ook, maar het kan net zo goed even verkeerd hebben gelegen, of ze heeft verkeerd gemeten.

6. Pinkelotje2011

27 dec 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie Annet! Heb jouw topic hierover ook gelezen en zie dat we gelijk oplopen en nu beide 9 weken zwanger zijn (volgens onze eigen telling dan he ;). 17 januari volgende echo voor jou? Spannend! Ik mag de 9e al gaan :) Duimen op 2 mooie echo's dus!!

7. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en een mooi kloppend hartje! Op je volgende echo zullen ze inderdaad beter je termijn vast kunnen stellen. Het is mm werk waarin 0,1mm bv al een dag kan schelen.

8. Trieske

Trieske Actief lid

10 okt 2010
    188
    0
    0
    Misschien kan ik je gerust stellen:

-Positieve test
    -Dag later bloed verlies
    -Echo... Kreeg te horen: niet zwanger (meer)
    -Testen bleven positief
    -Echo... niets te zien
    -Testen bleven positief
    -Na 2 weken echo: 7 weken zwanger en een kloppend hartje.

Volgens mijn berekeningen moest ik toen al 10 wkn zijn. Zelfs de artsen snapte er niets van. Pas na 4 weken ziekenhuisbezoeken kreeg ik pas te horen dat ik toch echt zwanger was.

9. Trieske

Trieske Actief lid

10 okt 2010
    188
    0
    0
    Enne: GEFELICITEERD!!!

10. Pinkelotje2011

27 dec 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Trieske :) Jeetje, wat n verhaal!! Zo zie je maar weer hè ;) Ben je momenteel zwanger of ging dit over de zwangerschap van je zoon of dochter? (wat n schatjes trouwens!)

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik werd ook een week terug gezet met de 9 weken echo.....niks om je ongerust over te maken

GEFELICITEERD

12. Pinkelotje2011

27 dec 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel!! Wat fijn al die positieve reacties :)

13. Trieske

Trieske Actief lid

10 okt 2010
    188
    0
    0
    Thanx!!! Ze zijn ook zo lief :)

Dit ging over mijn dochtertje Senna. Nu ben ik dus niet zwanger en dat wil ik graag zo laten, wij zijn compleet :)

14. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ten eerste gefeliciteerd!

Ik heb afgelopen dinsdag m'n termijnecho gehad, ik dacht 10 weken te zijn, maar ben ook een week teruggezet, ik bleek 8 weken en 6 dagen te zijn volgens de echo. Volgende week vrijdag krijg ik een revisie echo en zullen ze de termijn officieel vaststellen.
    Alles zag er verder goed uit en het hartje klopte, dus ik maak me eigenlijk geen zorgen.

Volgens mij is het tegenwoordig zo, dat ze de termijnbepaling echt pas met 10 weken doen, dus kan inderdaad goed zijn dat het nog verandert.

Anders misschien een late innesteling gehad?

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bij de eerste echo werd ik ook een week teruggezet, maar mijn gyn zei dat het op dat termijn eigenlijk weinig nut had om te meten, kindje krult zich op en een mm scheelt al heel wat..

3 wk later werd ik 9 dagen vooruit gezet en klopte het helemaal met mijn berekeningen, ze hebben ook die datum aangehouden..

succes!

16. mbol

mbol Actief lid

15 nov 2008
    120
    0
    0
    Oss
    Hoi,
    Bij mijn eerste echo bij 8 weken ben ik ook teruggezet. Bij mijn 12 weken echo ben ik weer vooruit gezet! Het kan dus zomaar dat jouw eigen berekening alsnog klopt!
    Gefeliciteerd en geniet ervan!

17. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    gefeliciteerd!!

wij hebben ook onze 1ste echo gehad ik dacht dat ik dus ook rond 8/9 weken zou zitten, maar nu ben ik ook terug gezet naar 7 weken en zoveel dagen.. we hebben met 10 weken nog een echo om de preciese datum te zeggen wanneer we uitgerekend zijn. met het kindje was alles goed hartje klopte erg duidelijk!

28-12-2011 : 1ste echo gehad(hartje klopte)
    03-01-2012 : intake met de vk
    19-01-2012 :10 weken echo!

Deel Deze Pagina