35 weken echo. Waar kijken ze allemaal naar?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door GewoonLinda, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi hoi,

Weten jullie waar ze allemaal nog naar kijken tijdens een 35 weken echo. In elk geval of het kindje met zijn hoofdje naar beneden ligt natuurlijk. Daar is de echo voor bedoelt.
    Maar controleren ze daarnaast nog andere dingen?
    Maken ze bijvoorbeeld een schatting van het gewicht? Kijken ze nog een keer naar de organen?

Ik hoop dat jullie het weten. Ben wel benieuwd!

2. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren de liggingsecho gehad. Het voornaamste waar ze naar keek was inderdaad de ligging. Daarnaast heeft ze alles even opgemeten en het gewicht geschat. Nog even het hartje gezien en de andere organen en ze heeft het vruchtwater bekeken. Als laatste een 5dubbelcheck of het nog steeds een dame is en wat fotootjes afgedrukt.

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ok, dankje! Wat woog jullie kleine nu ongeveer?

4. Angeliquek

Angeliquek Actief lid

24 mei 2011
    161
    58
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren met 32.1weken een groeiecho gehad. Net als bij Kaas is er bij mij gekeken naar de ligging van het kindje, de hoeveelheid vruchtwater, het geslacht (het is nog steeds een mannetje) en hebben ze de boel nogmaals opgemeten. Ook nog even een snelle check-up van de blaas, maag, navelstreng etc. Schatting gewicht met 32.1 weken 2085 gram, helemaal prima dus. Ga er maar vanuit dat ze bij jou hetzelfde zullen doen.

5. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze woog rond de 2900 gram op dit moment. Ietsje onder het gemiddelde zei ze.

6. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    O wat een verschil dan in gewicht. De ene nog geen 2100 gram en de andere 2900....

Nu begreep ik wel dat het maar een schatting is en als ze bijvoorbeeld het hoofdje niet goed meer mee kunnen meten, omdat het kindje bijv. al ingedaald is, dat het dan geen nauwkeurige schatting is.

7. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het verschil komt nu nog door de weken. Ik was gisteren immers 35+2. 3 weken verschil met Angeliquek.

Deel Deze Pagina