Ik zit met een probleem... Ben nu 9,5 week zwanger en ik mocht al vroeg op intake komen bij de verloskundige. Tijdens dit eerste gesprek klikte het totaal niet. Allereerst kwam ik bij de assistente die me een hoop vragen stelde. Ze keek daarbij continu op haar computer en maakte vrijwel geen oogcontact. Daarna kwam ik bij de verloskundige voor nog meer vragen. Ook hier hetzelfde, heel onpersoonlijk en het computerscherm voerde de boventoon. Op de weinige vragen die ik stelde gaf ze niet echt een antwoord. Ik kreeg meer een algemeen verhaaltje. Met 6 weken kreeg ik hevige buik en rugpijn en mocht ik voor een echo komen. De echoscopiste was perfect, een hele vriendelijke en betrokken vrouw. Met 8 weken kreeg ik weer een echo bij dezelfde vrouw, prima in orde, geen probleem. Vandaag met 9,5 weken belde ik naar de praktijk omdat ik met een heleboel vragen zit. Vooral omdat ik sinds 6 weken bijna niet kan werken vanwege de klachten. Veel pijn in buikspieren en rugspieren, extreem moe, enz. Dit is nu de tweede keer dat ik bel en ik word gewoon keihard afgewimpeld. Ja dat hoort er allemaal bij, ja dat is heel normaal. Conclusie was dat ze eigenlijk pas iets met me konden als ik 14 weken zwanger ben. Tot die tijd kunnen ze niks voor me betekenen en moet ik het maar uitzoeken. Ik heb er eerlijk gezegd nu al geen zin meer in om bij deze praktijk te blijven. Leuk dat je zwanger bent, maar zoek het de eerste 3 maanden maar zelf uit. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik weet ook niet hoe of wat. Wat vinden jullie? Op zoek naar een nieuwe praktijk of heb ik teveel last van zwangerschapshormonen?
Extreem moe hoort er absoluut bij. Ik heb tot week 15 als een vaatdoek geleefd heel vervelend maar je kan er idd weinig aan doen. Je lichaam moet aan een hoop wennen... Maar over je vk, mijn eerste gesprek was een hoop vragen van haar kant, alles invoeren in de comp. Dit hebben ze nodig gedurende de zwangerschap. Ik heb dit niet 1 maar twee keer in een jaar moeten doen (een mk in juli) Toen bleek dat het mis was toen hingen ze om de dag aan de telefoon om me in de gaten te houden. Als je je echt niet serieus genomen voelt kan je altijd overstappen natuurlijk.
Bij mij een beetje hetzelfde gevoel. Maar ik heb gelukkig helemaal geen zwangerschapsklachten. Het eerste gesprek verliep alleen erg stroef en ik had het idee dat ze me niet mocht (misschien lijk ik op iemand die ze al kent ofzo? of vond ze het raar dat mijn vriend er niet bij was (kon niet mee omdat ik niet wilde dat iemand het wist en hij alleen een winkel heeft en dus geen vervanging)). Ik heb nu a.s. maandag met 14 weken de volgende afspraak (eerste afspraak was met 6 weken) en mijn vriend gaat dan mee. Als het dan weer niet fijn voelt ga ik overstappen. Heb ook al zelf kraamzorg geregeld omdat ik in de zomervakantie ga bevallen (1 augustus uitgerekend) en ik van iedereen te horen kreeg dat ik me snel aan moest melden.
De toon al al gezet tussen jou en de vk. ik zou op zoek gaan naar n ander Misschien weet de echoscopiste nog n vk die wat minder stug is?