Wie heeft dit ook? Mijn zoontje gaat naar kdv, 3 dagen per week. In de uurprijs (6,10) zit alles inbegrepen (luiers, voeding, fruithapje etc.) Alleen mijn zoontje krijgt hypo-allergene voeding en die moet ik dus zelf meenemen. Geen probleem, echter, ik betaal dus wel voor voeding die ik niet krijg. Ik begrijp dat ze niet iedere voeding in huis halen die er bestaat maar dan verwacht op zijn minst een compensatie in uurtarief. Ik heb al voorgesteld dat ik het geld wat de hypo-allergene voeding extra kost best wil betalen, maar hier gaan ze niet in mee. Het kdv vind ik erg goed, maar hier kan ik echt boos om worden. Omdat ik pech heb dat ons kindje andere voeding krijgt. En hypo-allergeen is geen voeding die volgens mij weinig gebruikt word. Graag reactie, ben ik nu onredelijk?
Denk dat ze daar niet aan kunnen beginnen; je betaalt dat uurtarief bv ook als je kindje nog geen fruit mag...moeten ze dat elke keer gaan uitrekenen
Idd...voeding is algemeen..kan ook brood zijn...of een koek die ze krijgen of soepstengel.... Veralgemenen is makkelijk, ze kunnen niet per kind gaan kijken...dan moet je echt naar persoonlijke opvang uit gaan kijken hoor als je dat zou willen.
Ik vind je wel een beetje onredelijk. Ze kunnen toch niet voor iedereen een ander uurtarief gaan hanteren? Dat is niet bij te houden. Dan zou je de eerste paar maanden ook een ander uurtarief moeten krijgen want dan eten ze nog geen fruit, en geen brood, en daar betaal je dan ook voor. En kinderen die meer eten, moeten dan in jouw optiek ook extra gaan betalen Als het een probleem is had je misschien beter voor een kdv kunnen kiezen waarbij dit niet het geval is?
Ik vind je niet onredelijk. Raar dat je dan niet gecompenseerd wordt. Helaas is dat zo. Ik vind het dus ook niet netjes.
Bekijk het anders een zo. Stel dat je kind 2 flesjes per dag op het kdv drinkt. Dat is grofweg 27 flesjes in de maand. Zeg dat dat 1 pak voeding is, per maand. Dan heb je het over 10 euro per maand wat je gecompenseerd wilt hebben. Verveeld over het aantal uren dat je kind er is (op basis van 3 dagen zal dat ongeveer 140 uur in de maand zijn), dan zou je in het uurtarief een bedrag van 7 cent per uur... En dan moeten ze het weer aanpassen als hij nog maar 1 flesje gaat drinken, dus dan is het 3,5 cent. Dat kost administratief zo veel tijd, dat ze weer iemand extra aan moeten nemen om dat allemaal bij te houden. Vervolgens moet het uurtarief dan weer omhoog, want de personeelskosten zijn gestegen
Ja en t ene kindje komt zo vroeg en gaat zo laat weer weg dat t 1 fles extra krijgt per dag, een ander kindje weer niet....zouden ze daar t tarief ook op moeten aanpassen. Houden ze lekker veel tijd over voor de kinderen als ze al die dingen moeten gaan uitrekenen...
ik bedacht me dit ook. ik geef borstvoeding. Maarja...ach als ze het maar naar haar zin heeft. Niet teveel overna denken dan. hihi
je hebt als het goed is het contract gelezen voor je het tekende toch? Daar staat dit gewoon in. Kijk het nog eens na. Anders had je het beter kunnen zeggen voor je tekenende..
In het contract staat het niet, dus daar had ik dit niet kunnen lezen. Zo stom ben ik nou ook weer niet! Ik heb heus wel begrip voor het feit dat ze niet aan ieders wensen kunnen voldoen, maar er zijn meerdere kindjes daar die hypo-allergeen krijgen. En ik heb op internet zitten surfen en zag daar dat er zeker wel kdv's zijn die meerdere soorten voeding in huis hebben die vaker voorkomen. Helaas niet bij mij in de buurt. Mijn zoontje krijgt nog geen fruithapje en daar betaal ik ook voor, dat snap ik. Maar hier is hij gewoon nog niet aan toe. Voeding krijgt hij wel. Maar in ieder geval bedankt voor de reacties.
Lekker belangrijk zeg Ik snap niet dat je je hierover zo kunt opwinden. Wij hebben ook altijd andere voeding moeten meegeven omdat mijn zoontje voeding voor spuugbaby's kreeg. Een pak voeding kost gemiddeld nog geen 10 euro. Mijn zoontje kreeg max 3 voedingen daar, voor 3 dagen per week. Dat is denk ik ongeveer een pak per maand. Poeh poeh
Nee maar ergens voor betalen als je het niet gebruikt vindt ik wel raar hoor. Als je er nou bewust voor zou kiezen om het niet te gebruiken maar nu kun je er niks aan doen. Nee ik blijf het toch raar vinden. Er kunnen best verschillende tarieven worden gehanteerd. Dat is helemaal niet moeilijk. Hoogstens een beetje meer werk. Nou en, ze krijgen al geld genoeg.
Ik denk gewoon dat ze het gemiddelde hebben berekend wat voor iedereen voordelig is. Zoals gezegd is, als ze het per persoon moeten bekijken kost dat meer werk en zal je misschien zelfs meer moeten betalen dan wat je nu betaald Het is wel balen voor jou anders open je dit topic niet, maar jouw kindje heeft als ze 6 maanden is misschien wel weer een groter voordeel dat ze net iets meer eet dan andere kindjes of dat ze net in zo'n tijd op het kdv is dat ze een broodje extra eet daar waardoor het weer recht getrokken wordt. Of misschien poept/plast ze wel meer dan andere kinderen en zitten de kosten die je nu mist in het flesje in de luiers
Luiers vind ik heel anders. Daar maakt iedereen tenminste gebruik van. Maar ergens helemaal niet gebruik van maken maar wel berekenen vind ik raar. Of tarief aanpassen of de mogelijkheid bieden om ander eten ( alleen als het gaat om hypo allergeen) te kunnen kiezen.
Dat weet ik zo net nog niet hoor. Er zijn ook mensen die geen luiers gebruiken, of een ander soort luiers omdat ze tegen de luiers die het kdv hebben niet kunnen. Als ze het tarief gaan aanpassen per persoon dan kom je uiteindelijk op hetzelfde bedrag uit of hoger, want het kost meer tijd= meer geld. En dan is het gewoon jammer/balen dat jouw kind niet het voeding gebruikt die het kdv heeft.
Hier krijg je de hypoallergene voeding wel vergoed als je een verklaring van je (huis)arts overlegd waarin staat dat deze voeding om medische redenen noodzakelijk is. Volgens mij doen meerdere kinderdagverblijven dat.
ons zoontje ging maar 1 dag per week en kreeg voeding voor hongerige baby's, hij was de enige op het kdv met deze voeding. Een pak mag 4 weken open staan en in 4 dagen per maand kreeg hij dat pak natuurlijk niet leeg. Hij zou het wel gekregen hebben als hij vaker per week ging en het pak dus wel leeg zou maken... lijkt mij dat jouw kindje het pak in 2-3 weken toch wel leeg heeft toch? Misschien nog eens vragen
Onze zoon kreeg ook aangepaste voeding. (medische flesvoeding) Wij kregen wel per fles vergoeding. Dus wij namen zelf ook mee, meen iets van 40 ct per fles vergoeding. Het liep niet erg hard op maar was wel fijn dat we het vergoed kregen. 1 keer per kwartaal kregen we dan flesgeld. En mijn zoontje vond fruithapje niet lekker, we namen dus zelf mee. De begeleidsters gaven een keer een pak nutrilon Toen mijn zoontje dat ging gebruiken) als compensatie mee. Had voor mij niet gehoeven, maar was wel lief. Ach, is inderdaad hetzelfde, als je betaalt voor de brugdagen. En je kindje gaat dan niet. Maar goed, dat weten we van tevoren. Kortom, het ligt aan het kdv. Liefs, Kili
Wij kregen de voeding vergoedt, omdat de huisarts een verklaring naar de verzekering stuurde. Als je dit regelt, dan ben je goedkoper uit, dan ieder ander.
Lonne krijgt Friso terwijl ze op het KDV Nutrilon gebruiken. Wij geven dus ook zelf de voeding mee. Ik ben eigenlijk al lang blij dat ze afwijkende voeding willen geven. Pim