Ons meisje is altijd een lekkere eter en drinker geweest... toen we nog op de volledige flesvoeding zaten ging er met gemak een liter per dag in (en meer had ook wel gekund denk ik, maar dat deden we niet ) Nu krijgt ze in totaal nog maar 550 cc opvolgmelk over de hele dag en zijn we dus begonnen met water, thee en diksap. Ze drinkt lekker door (zeker nu ze zelf haar flesjes omhoog kan houden)... zo'n 2 a 2,5 flesje van 125 cc zeker wel! Ik heb me er nooit druk om gemaakt (onder het motto: eerst dronk ze ook een liter per dag) maar toen ik haar vanmiddag van t KDV ging halen zei de leidster dat ik haar misschien even moest laten nakijken.. het viel wel erg op dat ze meer drinkt dan de andere kindjes! Ja.. en dan ga je je zorgen maken natuurlijk! Ik weet dat veel drinken kan wijzen op suikerziekte (maar komt niet in de familie voor, dus kans lijkt me niet erg groot)... Ga morgen sowieso ff de ha bellen, maar ik wou toch even weten of er nog meer van die dorstiger kindjes zijn!
Das inderdaad niet zo leuk om te horen.Laat je niet gek maken !wacht even dé ha zijn of haar mening afsorry ik weet niet hoeveel mijn Zoontje drinkt.
Jelle drinkt ook veel, en dat heeft hij altijd gedaan. Ik denk dat hij nu op zeker anderhalve liter op een dag zit. Heeft idd ook volle plasluiers maar ja, dat is dan wel logisch... Ik denk dat je, als je kindje geen andere symptomen gaat vertonen van diabetes, je je niet zo'n zorgen hoeft te maken. Symptomen Type 1: vaak dorst en veel plassen afvallen zonder dat daar een reden voor is ziek en beroerd voelen constant hongergevoel wazig zien Type 2 komt eigenlijk alleen voor bij ouderen, dus hier niet van toepassing. Maar voor de zekerheid even met de ha overleggen kan nooit kwaad!
Hier ook zo eentje... die drinkt nog 300cc melk ongeveer en zeker wel 700ml water/ranja/appelsap o.i.d. Kon geen kwaad zei mijn CB en mijn huisarts dus daar ga ik dan maar vanuit
Thnx voor de reacties! Heb de ha vandaag niet echt te pakken gekregen (ff de assistente gesproken, maar die hebben het schreeuwend druk met die griep nu natuurlijk...) Probeer t volgende week nog een keer! En maak me ook niet zo'n zorgen meer.. had zelf de symptomen ook al opgezocht, maar afvallen doet ze absoluut niet (eerder het tegenovergestelde haha). Verder is ze hartstikke alert en vrolijk, dus denk dat er weinig aan de hand is!
Ik heb het boek van kinderdietist Kleintjes en daarin valt te lezen dat kindjes van 9 en 10 maanden nog 900cc vocht nodig hebben. Jouw kindje drinkt dus helemaal niet abnormaal veel, ik denk eerder dat andere kindjes te weinig drinken! Lat je niet gek maken hoor!
Mijn dochter drinkt ook zo ontzettend veel.(750cc tot 1 liter naast d'r 2 flessen opvolgmelk van 180) Laatst bij de voedingsdeskundige hier op het forum nog advies over gevraagd. Zolang je kindje wel goed erbij eet is het geen probleem.
Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor. Mijn man heeft diabetes type 1 en ik heb bij de internist nagevraagd waar we op moeten letten omdat het ook erfelijk is. Maar de internist zei dat als je kindje suikerziekte heeft, je dit meteen merkt. Dus als hij/zij verder actief en gezond overkomt, hoef je niet bang te zijn voor suikerziekte. Mijn dochtertje van 11 maanden drinkt ook erg veel en eigenlijk moet je hier alleen maar blij mee zijn! Groetjes
Hier zijn onze zoons ook extreme veeeeeldrinkers.. als baby al en nu nog steeds.. Marijn drinkt rustig 4 grote tuitbekers achter elkaar leeg als ie wakker wordt.. ik heb Jurian in die tijd.. en laatst ook Marijn bij de ha laten testen op Diabetes.. puur uit voorzorg, maar er is niets aan de hand.. ze zijn gewoon dorstig.. niet meteen zorgen maken dus.. het testen bij de ha ging snel.. 1 spelde prikje in de vinger... en klaar.. ze hebben er allebei niet op gereageerd.. Kan natuurlijk wel diabetes zijn dus laten testen lijkt me een goed middel om de zorg weg te halen.. Goed dat het opvalt bij het KDV.. weet je meteen dat ze de kiddies wel goed in de gaten houden.. Succes