Hallo, Ik heb gisteren en vanmiddag om 1 uur een ovulatie test gedaan met een heel licht streepje als resultaat. Daarnet in de avond nog eens gedaan. Is deze streep donker genoeg en zo ja, wanneer moet ik dan aan het werk? Ik vind het nogal ingewikkeld merk ik... Bedankt voor de hulp alvast!
Deze zou je als positief kunnen zien maar ik zou nog heel even doortesten. Hij kan nog donkerder worden... Als je testen donkerder beginnen te worden, zou je om de 1 of 2 dagen kunnen vrijen. Ik zou vanavond vrijen en morgen nog een keer testen. Als hij morgen donkerder is, vrij je overmorgen nog een keer. Zaadjes overleven 24 tot 48 uur, dus als je om de 24 of 48 uur seks hebt, heb je altijd een "voorraadje" Na een positieve ovulatietest, kun je na ongeveer 24 tot 48 uur je eisprong verwachten. Succes en veel plezier!
Zal wel aan mij liggen of aan mijn beeldscherm, maar ik vind beide streepjes niet minstens even donker? Een ovulatietest is namelijk pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Het linkerstreepje (teststreepje) is lichter dan de controlestreep. Zoom maar eens in op de foto. Dan zie je dat goed. Ik vind je ovulatietest dus nog negatief. Ik zou dus zeker de komende dagen nog even door testen. Een Ovulatietest hoeft overigens absoluut niet op te lopen naar een piek. LH schommelt namelijk de gehele cyclus. Een Ovulatietest kan namelijk daarom uit het niks gaan knallen (en dat doet die van jou nog niet in mijn ogen).
Om de dag seksen dan zit je zowiezo goed!! Vandaag nog ff kijken of hij positiever word. En desnoods als hij nog donkerder is 2 dagen achter elkaar seks dan mis je hem zeker niet! Xx