is deze bevalling mogelijk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kiki x, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.030
    6.778
    113
    zuid-holland zuid
    maar ze heeft wel een infuus toch? wat zou daar dan in zitten als het verder zonder medicatie gaat?
    Ik mis ook een beetje de emotie en het oergevoel in het filmpje. Ookal heb je geen pijn, persen kost toch kracht en dat zie je helemaal niet aan haar.
    Ik heb ook mijn kindje zelf aangepakt, dat vond ik echt een geweldige ervaring en het stond niet eens in mn geboorteplan! VK zei gewoon spontaan "hier, pak maar beet en trek m naar je toe!". Dus als je ook maar een beetje bent tegen die tijd zou ik dat in elk geval proberen ;)

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Mooi, wat een rust!
    Nou ik heb mijn zusje zien bevallen en het enige verschil met pijnbeleving wat ik aan haar zag was dat ze haar ogen dicht had. Dus sommige vrouwen zijn heel zen.

Maar ik hoefde bij mijn tweede ook geen kracht te zetten hoor. Was alleen maar bezig met remmen van de kracht van de perswee :$ Ze was er in 3 minuten. En haar heb ik ook zelf aan gepakt. Was een badbevalling, redelijk zen. Ook bijzonder dat ze nog even 'gezwommen' heeft.

Ts, ik hoop dat je een mooie rustige bevalling krijgt.

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wow, ik zou mn baby dus nooit zo zelf durven pakken! Ik zou als de dood zijn dat ik het nekje zou breken of het per ongeluk iets anders aan zou doen. Bij mn dochter duurde het echt wel een dag of 3 voor ik haar comfortabel durfde te pakken en ik denk niet dat dit nu anders gaat worden. Maar goed als zij zelf vk is dan heeft ze natuurlijk al heel wat minibabies in haar handen gehad en weet ze precies wat wel en niet moet.

Wel bijzonder dat het zo pijnloos lijkt! Denk ook dat ze echt wel pijnbestrijding heeft hoor, want ze concentreert zich ook niet echt heel veel- ze zit de hele tijd te kletsen.

4. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Op zich wel mooi om het kind zelf aan te pakken, maar verder vind ik het echt een heel vervelend filmpje. De dame lijkt meer bezig met de camera dan met de geboorte en dat stoort me enorm. :)

En zo zen is niemand als je het mij vraagt. Ze heeft zeker medicatie gehad. ;)
    Weet iemand wat die band om haar buik is? Lijkt me geen gewoon ctg. :(

5. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ben ik de enige die het filmpje niet kan zien?

Hij zegt dat het filmpje "niet beschikbaar is op deze platform"

6. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Dat is de ctg band die de harde buiken meet. Z eheeft toch om dr arm zo geel en oranje bandje, is dst niet van een ruggeprik dan? En andere veranderen de stand van dr benen... Kweet niet als t zonder pijnstilling was vind ik het wel heul verbazigwekkend.

7. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Nee hoor ik kan hem ook niet kijken krijg de zelfde melding.

8. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Waarschijnlijk moet je er voor ingelogd zijn. Dat het ingesteld is op 18+ leeftijd.

9. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Het vreemde is dat ik ingelogd ben maar krijg die zelfde melding.

10. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Zo te horen is ze Amerikaans, volgens mij gaat het in Amerika nooit zonder pijnstilling. Daar kijken ze je raar aan als je het niet wilt. Ook worden vrouwen daar hoe dan ook ingeleid op een bepaalde datum en als de ontsluiting niet snel genoeg gaat, dan hup keizersnee want er staan er nog meer te bevallen. Althans, dat las ik of hoorde ik. So correct me if I'm wrong.

11. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Jeetje, ik ben echt geschokt door de stand van haar benen! Hoe krijg je zoiets voor elkaar vraag ik me af?!

Verder lijkt me zo'n zen bevalling heerlijk, maar zoiets is voor mij niet weggelegd, daar ben ik niet rustig genoeg voor.

12. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dit! Het persen duurde bij mij relatief lang (1,5 uur), maar toen het hoofdje er uit was, werd door de verloskundige toch behoorlijk snel gehandeld om het kindje vlot op mijn buik te krijgen. Dit verliep met de nodige aanwijzingen, rustig meepersen, stoppen, diep in ademen, etc. Ik vond dat gedeelte hier erg lang duren.

Deel Deze Pagina