Hallo! Wij hebben een dilemma! Op de overloop boven hebben we twee trappen naast elkaar: de trap van beneden naar boven en daarnaast gelijk de zoldertrap. Nu moeten we dus een afstand van ca. 190 cm overbruggen met een traphek. Twee losse traphekjes is geen optie omdat we in het midden dus niets hebben om het aan te bevestigen. Nu heb ik op internet al een beetje zitten speuren en op zich hebben ze wel van die grote traphekken, alleen die zijn MEGAduur! Weet er iemand een andere oplossing? Liefs, Moosje
Hi.. Zit er echt niets tussen? de treden van de zoldertrap zitten toch ergens aanvast.....? Wij moeten ook een extra balk aan het traphout vastmaken om daar het traphekje aan te bevestigen.... Een grote is hier geen optie, omdat hij nooit helemaal open zou kunnen gaan.... (smalle overloop) probeer me voor te stellen hoe jullie situatie is, maar is moeilijk zo....
Ja wij hebben precies hetzelfde en wij hebben twee weken geleden de traphekjes geinstalleerd. We hebben dus redelijk brede deurkozijnen en hebben dus een traphekje voor de deur van Louise's kamer gemaakt. Ideale oplossing. Zij gaat lekker spelen op haar kamer met de deur open en het traphekje dicht en dan kan ik ondertussen haar badje klaarzetten/de was in de machine doen etc. Hopelijk werkt dit ook bij jullie!
Ohja, nog een tip. Koop gewoon traphekjes van marktplaats ofzo. Wij hebben er achteraf gezien veel te veel voor betaald
wij hebben dit ook. wij hebben v die oude schaarhekjes v marktplaats werken prima en zijn bevestigd aan de spil vd trap gr gerda
wat zijn schaarhekjes? als dat van die harmonica hekjes zijn, moet je altijd goed opletten, ze kunnen hier namelijk in klimmen
valt mee hoor gewone kunnen ze ook opklimmen en nemen veel ruimte inbeslag. en ik laat hem toch niet alleen . en vroeger zaten bijna alle kinderen achter die hekjes en die hebben er ook niks van gekregen gr gerda
als je goedgekeurde hekjes koopt bijvoorbeeld safetydoor, zijn hoog genoeg om niet overheen te klimmen. maar goed ieder moet natuurlijk voor zich bepalen wat voor hekjes ze nemen.
waar je ook even op moet letten bij traphekjes (vooral als je ze voor boven koopt) bij sommige moet je nog over een randje heen stappen, voor boven kan dit gevaarlijk zijn, omdat je er over kan struikelen..
Bedankt! Ik heb via marktplaats twee ijzeren witte hekjes gekocht ( 15 voor 2!) en nu gaan we nog een mooie constructie bedenken! Liefs, Moosje