Beste allemaal, Ik lees al een paar jaar mee op dit Forum. Maar nu is het eindelijk zo ver dat ik zelf een account heb aangemaakt... Nu even het volgende... Mijn man en ik zijn inmiddels 3 jaar bezig (2 jaar MMM) om zwanger te worden. Ik heb PCOS en lukt daarom minder goed om zwanger te worden. Voorafgaand een heel traject met Clomid (+ Metformine en pregnyl) gehad (helaas werkte dit niet) . Ongeveer 2 maanden geleden ben ik begonnen met injecties (Menopur + Pregnyl). Afgelopen cyclus heb ik geen extra hormonen gehad ivm met HSG-onderzoek (uitslag was positief, geen verklevingen/ vergroeiingen). Deze cyclus ben ik 14 maart ongesteld geworden en weer begonnen met (2e keer) Menopur injecties. Het verliep wat vaag omdat ze meerdere malen mijn rechter eierstok niet in beeld konden krijgen tijdens het maken van een echo. Tot op 27 maart (dag 14) kon de fertiliteitsarts mijn rechter eierstok opeens wel in beeld krijgen. En tot onze grote verbazing zat daar ineens een follikel van 23 mm klaar (alvast verstopt voor de paasdagen moet je maar denken ). Voor de zekerheid moest ik bloedprikken om te checken of het wel voldoende FSH produceerde en de BMS was mooi dik (11mm en 3 laagjes). Na de uitslag werd ik gebeld door het ziekenhuis dat ik direct Pregnyl (5000 I.E) moest gaan spuiten. We hebben diezelfde avond + volgende dag (ochtend) en 's nachts geklust. Ik heb 7 dagen later (3 april, dag 21) bloed laten prikken en die middag kreeg ik te horen dat de progesteron waarde 30,4 was (er heeft dus een eisprong plaatsgevonden!!). Nou heb ik gisteren (7 april> dag 25 en 12 dagen na mijn Pregnyl Injectie) in de avond stiekem een test gedaan en werd de test heel licht positief . Omdat ik in de veronderstelling was/ben dat er nog Pregnyl in mijn bloed zit heb ik vanochtend gebeld met het ziekenhuis en gevraagd of er nog Pregnyl in mijn lichaam zit. Waarop een mevrouw van het fertiliteits team antwoorde dat Pregnyl 5000 I.E. met 7 dagen uit het lichaam is. En dat er een mogelijkheid bestaat dat de test licht positief was vanwege een eventuele zwangerschap. De afgelopen periode heb ik wel eens last van mijn borsten en af en toe een trekkend gevoel in mijn buik + beetje maagzuur maar elke keer denk ik, dat kan natuurlijk ook van al die hormonen komen die ik in mijn buik heb gespoten... Ik heb net weer een test gedaan (dag 13 na Pregnyl injectie) en naar mijn idee is die nu ietsje donkerder...zal het dan nu echt zo zijn????....Wat denken jullie????
@Shirleymommy en @Lil85 echt?? Ik dacht echt dat het aan mij lag..dat ik een streepje wilde zien maar en niet zou zijn...ik vind het zo spannend...ik ben zo bang dat de Pregnyl toch nog in mijn lichaam zit en een vals resultaat geeft....Wanneer kan ik het beste weer een test doen om het zeker te weten?
Wauw dank jullie wel , hierdoor krijg ik wel wat meer vertrouwen. Ondertussen lees ik wel wat negatieve verhalen over KV-testen op dit Forum ...ik gebruik deze testen al jaren...en normaal gesproken zijn de testen altijd hagel-wit bij mij...maar deze keer blijkbaar niet!