Hoi dames, Het zullen mijn hormonen zijn maar ik ben echt een beetje van slag na de mening van mijn zus over onze jongensnaam. Wij houden van namen die een klein beetje, niet overdreven, hockey/kakker zijn en hebben voor onze zoon de naam Matthias in gedachten. Ik heb deze naam met mijn zus gedeeld (dom dom dom) en zij vond het een ordinaire naam, die ze vond passen bij bepaalde mensen (‘’tokkies’’). Ik weet dat ik me hier niks van moet aantrekken, maar dat doe ik dus wel! Is Matthias nou echt ordinair? Hebben wij dan een verkeerd beeld van wat hockey/kakker namen zijn?
Matthias vind ik niet echt een nette/kakkernaam, maar ook niet Tokkie zoals Mattheo. Gewoon een oke naam.
Najaa, ik weet niet wat voor een beeld zij heeft van Tokkies maar die mening deel ik niet met haar. Hele leuke (hier niet veel voorkomende) naam! En weetje, er gaan zoveel mensen een mening hebben over de naam van je kindje. Het belangrijkste is dat jullie de naam mooi genoeg vinden om aan jullie kindje te geven. Dat is het enige dat telt
Ik vind het zeker geen tokkie naam, voor mij zijn dat vaak namen met een dj en/of een y namen erin. Ik vind het gewoon een nette naam, ook niet typisch een hockeynaam.
Matthias is net zo'n naam als tobias, mathijs, Daan, Tim, Thomas. Niets ordinairs aan, gewoon een normale jan modaal naam
Nee hoor. Krijg er absoluut geen tokkie gevoel bij. Eigelijk een hele neutrale naam, wat past bij elke laag van de samenleving
Matthias vind ik eerder naar hockey dan naar tokkie neigen. Vroeg het mijn man net. Hij vindt het een normale en leuke naam, zonder dat hij wist waar ik t over had En idd, jullie vinden de naam leuk. Dat is toch het belangrijkste? Ik weet dat er mensen zijn die de namen die wij voor onze kinderen hebben ook niet leuk vinden. En dat hoeft ook niet, zelf vind ik ook niet alle namen leuk. Hoeveel weken ben je nu zwanger?
Deze naam vind ik kakker noch tokkie. Gewoon een heel "doorsnee" naam, eigenlijk. Tokkienamen vind ik namen met dj, veel ', bepaalde Amerikaanse namen (Hayley bv). Kaknamen vind ik namen zoals Valentijn of Roderick. Wellicht dat haar definitie van 'ordinair' wat anders is; een beetje zoals in het Engels. Daar heeft het woordje de ordinary namelijk geen vervelende betekenis.
Ik vind het ook een leuke naam en zeker niet ordinair. Als ik moest kiezen tussen hockey of tokkie, dan vind ik het veel meer aan de hockey kant zitten.
Volgens mij is je zus de enige met die mening. Ik ken ook een Matthias(=bijbelse naam), zeker geen tokkie (ook geen hockey)
Laat je niet meeslepen door je hormonen en ook niet door de woorden van je zus, want Matthias is zéker niet tokkie, ook niet echt 'kakkernaam'. Matthias is mooie naam, met warme klank: je hebt groot gelijk dat je die aan je zoon wilt geven!