Dames, graag zou ik jullie mening willen horen. Ik twijfel erg tussen 2 namen voor onze kleine meid. Uit een behoorlijke lange lijst zijn deze overgebleven die wij beide leuk vinden: D.enise D.ominique Welke naam vinden jullie leuker?
D.ominique! Heel mooi en klassiek. D.enise heeft voor mij wel een bepaalde associatie, maar dat komt denk ik doordat ik iemand ken die die associatie heeft veroorzaakt
Wel iets meer de voorkeur voor D.ominique, al heb ik ook daar m'n ''tegens'', namelijk: - af te korten (sommigen vinden dat een pre, ik vind dat juist een overweging tot schrappen van een naam waard als het om m'n eigen kind zou gaan) - er zijn ook jongens die zo genoemd worden. Vind ik persoonlijk niks. Deze naam hoort wat mij betreft echt voor een meisje. Wat D.enise betreft: ook al ken ik een hele knappe en lieve D.enise, over het algemeen vind ik het toch een vrij volkse naam. D.ominique is veel klassieker en dat heeft mijn voorkeur. Ik zou daar voor gaan dus
Ik hou niet zo van uniseks namen ; vandaar dat Dominique afvalt. De afkorting vind ik ook niet geweldig. Tenzij het naar 'nikkie' zou gaan... Denise vind ik mooi ietwat ouderwets misschien.
Dat doet mij denken aan Dennis the menace, een jongetje dus. @TO nog even terugkomend op de afkorting van D.ominique: dat wordt niet alleen vaak afgekort tot Do, maar er zijn ook mensen die dan Dom zeggen.
Dominique vind ik het mooist! Een klassieke naam, met leuke afkorting. Dat vind ik juist een pre. Denise vind ik ook leuk maar kan net een klein tikje ordinair zijn.
Hmm lastig, vind beide namen leuk maar trek iets meer naar Dominique. Alleen hou ik zelf niet van namen afkorten, dat zie ik wel gebeuren bij Dominique.
Allebei leuk! Ik vind het verfrissend dat het geen poging is om perse té creatief te zijn. Ik houd juist wel van bestaande namen Als ik zou moeten kiezen zou ik voor D.ominique gaan, want die naam spreek je meestal hetzelfde uit. Maar D.enise wordt ook wel eens uitgesproken als Denies (de ‘e’ op het einde wordt niet altijd uitgesproken), maar weet niet of je dat een bezwaar vindt.