Lichte slaper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lentekriebel, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Sinds anderhalve week (en een inbakerdoek) slaapt onze kleine man eindelijk z'n slaapjes overdag redelijk goed.
    Omdat hij eerder vrij slecht sliep, deden wij hier in huis altijd heel zachtjes met geluiden omdat we blij waren dat hij eindelijk wilde slapen.

Afgelopen zaterdag hadden we de lactatiekundige hier op bezoek en toen kwam ter sprake dat ik had gehoord dat je een kindje kan aanleren om tegen lawaai (geluiden zoals een kast die open en dicht gaat, een deur die dicht wordt gedaan) te kunnen tijdens zijn slaapjes. Volgens haar kan je dat een kind niet aanleren.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Kunnen jullie kindjes tegen geluidjes vanaf het begin of hebben jullie dit 'aangeleerd'?

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Onze dochter heeft op de neonatologie afd. Gelegen en daar was er altijd wel herrie van verpleging/alarmpjes/huilen enz. Dus zei was er al aan gewend maar heb toch toen ze thuis was gelijk gestofzuigd(?) met de kastjes open en dicht en de deurbel een aantal keren ingedrukt.

Vroeger op het kdv waar ik werkte deden we dit ook bij kindjes die niet tegen harde geluiden konden/er wakker van werden want echt handig is dat niet op het kdv.

Het is gewoon een kwestie van doen, misschien in het begin "expres" en daarna gewoon waneer het nodig is.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik deed in het begin ook altijd erg voorzichtig en zachtjes. De kraamzorg ging bij binnenkomst meteen naar binnen (haar kamer), deed alle gordijnen open en zei: "Goedemorgen!!!!"
    Ze stofzuigde altijd op haar kamer, deed de strijk op haar kamer om al aan geluiden te wennen. Of het heeft geholpen weet ik niet. Ik doe niet expres hard maar loop wel heen en weer (we hebben een flat), haal koffie, etc. Ze wordt er niet wakker van.

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de eerste weken ook gewoon mijn dingn gedaan, stofzuigen, soms poetste ik het hele huis als ze in de o htend 3 uur sliep. Ze werd er niet eerder wakker van. Nu sinds ze4 maanden is hoef ik dat niet meer te doen. Ze wordt nu sneller wakker dan aan het begin.

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hier niet perse rustig gedaan omdat ze lag te slapen, gewoon muziek aan, gestofzuigd etc.
    Meestal slaapt ze ook prima met geluid. Slaapt ook prima in de wagen als we weg zijn of visite, met af en toe een uitzondering.

6. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    De eerste paar weken ging het ook prima met slapen en geluid, daarna werd hij overal wakker van. Alleen als je met hem in de kinderwagen loopt, lijkt ie helemaal niets te horen (zelfs niet als er een ambulance met gillende sirenes langs komt..).

Nu zet ik af en toe de wasmachine/droger aan als hij gaat slapen, en dan valt hij wel gewoon in slaap. Maar als deze afgelopen zijn, dan is het weer raak.

Ik wil zo graag tijdens zijn slaapjes allerlei dingen in het huishouden kunnen doen, maar ik hoef boven nog niet eens een kast open te trekken of hij is al wakker.

Het gekke is: Als wij hem rond 23.00 uur wakker maken voor de laatste voeding, dan is ie soms bijna niet wakker te krijgen.

Zou het misschien kunnen dat hij straks dieper gaat slapen?

7. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Mijn dichter had het precies hetzelfde... Eerst beroerd slapen overdag en uiteindelijk met inbakerdoek sliep ze!
    Maar deden we indd ook zachtjes omdat we blij waren dát ze sliep!
    Nu doen we eigenlijk nog steeds zachtjes bij haar (bijna 3 jaar)
    Terwijl ik bij m'n zoontje wel gewoon m'n dingen doe en de wasmachine en droger aanzet.
    Hij slaapt gewoon door en sliep overdag ook beter dan z'n zus.
    Denk dat we het bij haar wel soort aangeleerd hebben en dat zij daardoor lichter slaapt?
    's Avonds wordt ze inderdaad nergens wakker van!

Deel Deze Pagina