Hallo iedereen! Weet iemand hoeveel dagen er normaal gesproken zitten tussen een positieve ovulatietest en de eerste dag van je menstruatie? Bij mij zit dit volgens mij te dicht op elkaar. Bijvoorbeeld: cyclus 31 dagen, CD 20 positieve ovulatietest. cyclus 34 dagen, CD 23 positieve ovulatietest. Normaal gesproken moet er toch 14 dagen tussen je eisprong en eerste dag van je menstruatie zitten? Dit klopt dan toch niet? Iemand ervaring hiermee?? Hoeveel dagen zitten er bij jullie tussen?
Hai Snowtje, Bij mij zit er 12 tot 14 dagen tussen m'n ovu en menstruatie. Ik dacht dat als het minder dan 10 dagen is, je eens naar de gyn zou kunnen gaan. Succes!
Hoi Snowtje, Goede vraag! Ik ben zo'n 7 maanden bezig nu en heb een wat wisselende cyclus. Dus het is voor mij lastig te bepalen zonder testen. Ik ben nu met de 2e keer/maand ovulatietesten begonnen en volgens mij heb ik het ook erg kort tussen ovu en menstruatie. Ik denk 11 dagen. Ook weinig, dus ik weet niet of je hier veel aan hebt. Mama1975: denk je echt dat als het minder is dan 10 dagen dat je naar de gyn moet gaan? Liefs jois
Hoi mama 1975 en Jois, Bedankt voor jullie reactie! Wij zijn nu ongeveer 6 maanden bezig en heb dus al 2x ovutesten gedaan. Deze maand positief gestest op dag 22. Nu maar even afwachten. Bij mij zitten er tussen de test en menstruatie 11 dagen. Maar de echte ovulatie vindt pas 24-48 uur na de positieve test plaats, dus dan zit ik net onder die 10 dagen.. Ik denk dat ik deze maand maar afwacht en als het niet lukt volgende maand maar eens informatie bij de huisarts ga inwinnen.. In ieder geval fijn om te horen dat ik niet de enige ben Heel veel succes nog Jois!
Mijn LF (lutheale fase= periode van eisprong tot 1e dag ongesteldheid) is meestal maar 8/9 dagen. Toch stuurt mijn huisarts me niet door naar de gyn. Ik heb verder een mooie cyclus en dan is er volgens haar geen probleem. Ook de verloskundigen op dit forum zeggen dat.
Alles tussen 11 en 16 dagen is normaal! Maar dan spreek ik over eisprong en menstruatie! Dus als jij op cd 20 een posi ovutest hebt, dan uiterlijk op cd 22 je ei. dan heb je in deze cylcus een LF van 9-10 dagen en dat kan wel eens te kort zijn!