Ik had maandag mijn 1e echo en alles was goed. Alleen hebben ze me 6 dagen terug gezet in tijd. Niet dat dit zo'n ramp is hoor.. Ik heb alleen zelf erge twijfels, want dat betekend dat ik meer dan een week voor NOD al een positieve test in handen had. En geen tuurstreep, maar al best een duidelijke 2e streep. Het kan bij de volgende echo nog een paar dagen worden bijgesteld hoor, maar mijn vraag is dus of het uberhaupt mogelijk is. Zelf ga ik maar een beetje tussen mijn termijn en het termijn dat ze bij het echobureau zeiden in zitten. Wat is jullie mening?
Hmmm een duidelijke test 6dg voor nod ik weet het niet hoor! Maar de wonderen zijn de wereld zeker nog niet uit! Welk termijn zou je zitten volgens de echo?
Volgens de echo vandaag 7.5 week. Volgens mijn berekening 8.4 week. Laatste menstruatie 25 januari (1e dag). Positieve test 23 februari.
Mijn hcg stond op nod op 102. Dit was 10 dagen na terugplaatsing van een 4 cellige cryo. Als je gaat terugrekenen met halveren van hcg, zou ik 7 dagen voor nod ook ern duidelijke kruidvat test gehad moeten hebben. Sommige meiden maken snel en veel hcg aan. 4 dagen na de meting van 102 stond het hcg al op 700! Ben nu kotsmisselijk, niet zo gek
Rond deze termijn zijn meetfoutjes nog zo makkelijk te maken, hoop dat dat het gewoon is. Wanneer heb je de volgende echo?
Ik denk pas eind april, want ik ga nou net als ik 11 weken ben op vakantie Maar misschien 'koop' ik zelf nog wel een echo voor dat we op vakantie gaan, dan ga ik toch lekkerder weg.
Meid, maak je niet al te druk. In deze weken wordt je vaak verkeerd gerekend omdat het kindje nog zo klein is, ligt het net gedraaid kunnen ze al niet goed meten. En dat kan zo een paar dagen schelen. Ik had bij mn eerste echo ook dat ze me 4 dagen korter rekende, zou dan op 6dpo getest moeten hebben. Dat bestaat natuurlijk niet. 2 weken later op de echo heeft ze me weer 3 dagen naar voren gezet. En op de termijnecho kwam ze precies uit zoals ik dacht, met een positieve test op 10dpo. Komt goed meid!
Ik had 6 dagen voor NOD een streepje... En toch loopt mijn zwangerschap precies zoals mijn cyclus is. En niet ineens 6 dagen langer het kan dus wel.
Ik ben met de echo ook 7 dagen terug gezet, wat zou betekenen dat ik 5 dagen na de eisprong al een positieve test in handen had. Ik geloof het ook niet, morgen weer een echo ben benieuwd of ik dan nog steeds een week terug gezet wordt.
Heb je hormonen gespoten? Dan heb je lang daarna nog een positieve test.. 7 dagen voor nod is HEEL zeldzaam want dan is je ei net ingenesteld.
Nee geen hormonen.. En ik maak me ook niet druk hoor, want alles was goed. Ik twijfel alleen aan de berekening.
Ik heb juist het tegenovergestelde meegemaakt. Ik testte 6 dagen voor mijn (heel erg zeker weten) NOD en die was negatief. Toen 4 dagen voor was ie heeeeel licht positief. Dus ik gewoon rekenen vanaf de 1e menstruatiedatum. Nou bij de 3 echo's die ik in de eerste 12 weken kreeg bleek dus telkens dat het kindje 5 dagen voor op schema lag. De VK houdt vol dat mijn ei dus een week eerder is gesprongen, kan niet! Dus ja ik denk gewoon dat het ene kindje wat harder groeit dan het andere Wij weten wanneer we onze eisprong hadden ja toch! Maar bovenal: maak je niet druk! Een goede hartslag en op schema groeien van het kindje is het allerbelangrijkste! Goede zwangerschap verder
Dit is echt zo niet waar Alle baby's groeien de eerste 12 weken allemaal even veel/snel. Dat je terug wordt gezet of juist vooruit heeft te maken met de innesteling. Je ovulatietest kan dan wel positief zijn maar als het eitje bevrucht wordt en zich heel langzaam innestelde test je dus later positief OF je wordt ietsjes terug gezet in je termijn. Dit zelfs geldt andersom als je eitje heel snel innesteld Maar ts,je had een mooie echo....TOP... Dat is het belangrijkste!
Dat wil niet zeggen dat je eerder al zwanger was, die meting geeft weer hoe groot je beebje op dit moment is in vergelijking met het gemiddelde. Maarrr... voor je begint te stressen dat het dan te klein is... dit is vrij normaal en wil absoluut niets zeggen. Groeispurten kunnen van de ene op de andere dag gebeuren en alles hangt ook af van de kwaliteit van het meettoestel. De metingen op dit moment zijn in millimeters en vrij onnauwkeurig dus. Ik had dit bij bepaalde echo's ook (hier doen ze elke maand een echo) en was echt aan het freaken in het begin, maar uiteindelijk bleek dit normaal (een andere vriendelijke gyn heeft me eens uitgelegd dat alleen het merk al van het toestel heel wat verschil kan maken).
Wat vind je van deze: 24 januari 2013 IUI en ook eisprong gehad. Uitgerekende datum: 17 oktober. Volgens de echo: 13 oktober. En weet toch echt zeker dat ik 24 januari mijn eisprong heb gehad en bevrucht ben ('s avonds eisprong onder de douche gevoeld). Zegt dus helemaal niks! Zelfs als je een IUI hebt gehad gaan ze uit van de termijnecho en niet van de datum van je IUI. Belangrijkste is dat je beebje groeit en of dat nou wat sneller of wat langzamer is maakt helemaal niks uit. Genieten meid, je bent zwanger